Estornell metàl·lic i merlera crien a Pollença

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
joem
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:04 pm
Ubicació: Palma (La Vileta)

Estornell metàl·lic i merlera crien a Pollença

Entrada Autor: joem »

Ahir vaig ser testimoni d'un d'aquests fets que et sorprenen i que mostren fins a quin punt la natura sempre cerca la manera d'intentar perpetuar-se.

A un hort de la vall d'en Marc, a Pollença viu des de fa uns tres anys un Lamprotornis chalybaeus (estornell metàl·lic gros d'orelles blaves), òbviament no es cap com va arribar allà, probablement un aun fuita de captivitat, tot i que no se si es pot descartar completament una arribada natural, ja que s'han vist alguns a Cabrera.

Imatge
Foto del lamprotornis d'en Miquel Cifre

L'individu en questiò ha resultat ser una femella i enguany, al tercer any de viure per la zona s'ha emparellat amb una merlera; han fet el niu a un petit taronger on han surat 3 polls, que dissabte vàren volar, i tot i que segons el pages estaben per allà, vàrem fer un dia tard i no els hi varem poder veure; l'amo de l'hort diu que no se semblen a cap dels pares i realment serà curiós veure el desenvolupament d'aquests 3 híbrids.

Imatge
La femella d'estornell metàl·lic ahir, molt més esquiva ara que els pollets volen

Evidentment, la meva experiència en lamprotornis es nul·la i si sabem que és una femella es per què la seva parella es un mascle de merlera, que conten les males llengües es mou orgullòs per tota la vall d'en Marc presumint de l'espectacular i guapa novia estrangera que s'ha cercat :D.
Josep Manchado
jmanchado@gmail.com
Avatar de l’usuari
toni soler
Member
Entrades: 227
Membre des de: dj. set. 17, 2009 1:03 pm

Entrada Autor: toni soler »

Quina pasada Pep. Llastima que no poguesis fer cap foto dels polls, segur que seran espectaculars.
Per casualitat ahir mateix a l'aguait de la Roca un fotograf frances hem va mostrar la foto d'una Tortora Turca amb el pit completament vermell !!!. Hibrid amb Tudo?
La fotografia era feta a Mallorca, pero no vaig aconseguir esbrinar a quin lloc.

Salut !!
Avatar de l’usuari
biel servera
Member
Entrades: 310
Membre des de: dg. març 08, 2009 8:23 pm

Entrada Autor: biel servera »

Bon dia,
una cosa Pep, si per les observacions de Cabrera te refereixes a les que te vaig dir, te coment que les vegades que n'he vist a Cabrera eren d'ulls grocs, probablement el L. purpureus. Jo no n'he vist cap com aquest chalybaceus a Cabrera.

Biel
Avatar de l’usuari
joem
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:04 pm
Ubicació: Palma (La Vileta)

Entrada Autor: joem »

Bones Biel,
No, em referia a comentaris que m'han fet en Manix i en Lalo, tot i que tampoc estaven segurs de si era purpurea o chalybaeus, tots dos ho havien de mirar als seus quaderns de camp o fotos, tot i que es possible que fosin purpureas; en tot cas lamprotornis.
Josep Manchado
jmanchado@gmail.com
Respon