Comando Paiño

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Juan J. Bazán
Member
Entrades: 1121
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 7:45 pm
Ubicació: Son Rapinya (Palma)

Comando Paiño

Entrada Autor: Juan J. Bazán »

Este nombre le pusieron al grupo de wassap que nos ha servido para coordinar una salida en barca que hicimos ayer sábado con el objeto de ver y fotografiar a la noneta o paiño, hydrobates pelagicus, ave diminuta nada fácil de ver. El día acompañó con un mar en calma absoluta y una visibilidad excelente. Ambiente excelente como siempre y 8 compañeros con 8 cámaras réflex así que seguro que veremos fotos extraordinarias aparte de las que pongo por aquí. Nuestra posición de espera del paiño fue sobre el talud frente a las costas de Santanyi donde el fondo marino cae de 200 mtrs a 800 mtrs de forma abrupta, y nuestra salida al amanecer fue desde Cala Figuera. Si me equivoco en algún dato que mis compañeros me corrijan por favor.

Imatge
Imatge
Imatge
Unos colores extraordinarios al amanecer y el paso de un velero bajo el sol naciente…
Imatge

Y las primeras pardelas. No veríamos demasiadas aves en la salida, pero al final, como veréis valió la pena.
Imatge
Pardela cenicienta:
Imatge
Imatge

Pardela balear:
Imatge
Imatge

Un pequeño grupo de Gaviotas de Audouin nos acompañó toda la mañana, entre 2 y 4 individuos, y acabaron acaparando la mayor parte de las fotos solo por su cercanía. Una de las Audouin estaba anillada y no conseguí una foto en la que se pudiera leer bien la anilla, pero mis compañeros la apuntaron y darán información de la misma.
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

También un par de patiamarillas vinieron a probar al final nuestros pescaditos:
Imatge
Imatge

Sorprendente fue la visita de un charrán común tan lejos de tierra:
Imatge
Y una medusa de larguísimos filamentos:
Imatge


Ya llevábamos más de una hora de espera y empezábamos a ser un poco pesimistas con la posibilidad de que el paiño no apareciera cuando llegó el primero. No se acercaron los paiños tanto como nos hubiese gustado pero bueno… Ahí van las fotos de un ave de vuelo rápido y difícil de enfocar:
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Y unos curiosos reflejos del paiño:
Imatge
Y su famosa especialidad, caminar sobre las aguas…
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

Y curiosamente, ninguno de los anteriores fue el gran protagonista de la mañana. La estrella de la mañana vuela con elegancia. Pero lo hace bajo el agua y yo no había visto a la gran Manta en mi vida. Un enorme ejemplar de Mobula mobular vino a exhibir sus vuelos submarinos junto a la barca y la extraordinaria transparencia del agua nos permitió estas fotos.
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Una gaviota se refleja sobre la superficie del agua:
Imatge

Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

Saludos.
Juanjo.
Juan J. Bazán l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. juny 21, 2015 11:14 am, en total s’ha editat 1 vegada.
No hay nada en lo que las aves difieran más de los humanos que en la forma en la que pueden construir, y dejar el paisaje tal como estaba antes. Robert Lynd.
Avatar de l’usuari
Miguel McMinn
Member
Entrades: 286
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:37 pm
Ubicació: Palma de Mallorca
Contacta:

Entrada Autor: Miguel McMinn »

Enhorabuena. Me has alegrado mi convalecencia. Espero poder apuntarme a la próxima expedición.
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Uff Juanjo, vaya fotones del paíño, las mías ni se les acercan! Ese 500 tuyo sin duda marca la diferencia. Bueno, eso, y el fotógrafo, claro.

La gaviota anillada era la AJT4, subo una foto:

Imatge

La manta impresionante, vaya minutos más buenos que pasamos. En un par de fotos parece lucir un traje a rayas:

Imatge

Y una foto de mi ave marina preferida:

Imatge

Saludos
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Avui hem repetit amb el "comando paíño". Esperàvem molt d'aquesta sortida, i més quan només arribar a la barca el patró ens amolla que fa 2 dies va poder observar moltes aus que, per la descripció que ens ha fet, podien ser perfectament fumarells. A més de virots i virots petits, clar.

Però la realitat és que ha estat una sortida més bé avorridota. Cap migrant (només alguns estornells), i tampoc cap noneta ni res destacable. Només virots i virots petits (que a més no han col·laborat gaire) i algunes gavines, entre elles 1 fosca (Larus fuscus).

També ens ha passat un possible bec de serra (Mergus serrator), que per desgràcia hem vist massa tard i d'enfora i no hem pogut identificar amb seguretat.

Un dels virots petits:
Imatge

Els virots grossos estaven en plena muda de primàries i cobertores, com se pot apreciar a la foto:
Imatge

I una imatge de la gavina fosca:
Imatge

Ah, com a curiositat, hem tornat a veure, encara que aquesta vegada molt breument, una manta.

A la propera més i millor :-)
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
joem
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:04 pm
Ubicació: Palma (La Vileta)

Entrada Autor: joem »

Com diu en Maties, ahir la sortida a alta mar no va anar gaire be ja que no va comparèixer cap noneta ni cap altre ocell pelàgic, però com a vegades deim "no ocells també és informació". Vos deixo amb un parell de fotos de la sortida, on gairebé només vàrem veure virots i virots petits, una gavina fosca, un parell de gavines rojes i poc mes, be si, i fugaçment una manta ratlla.

Imatge
El lloc d'anar a esperar les nonetes va ser a unes 10 milles de la costa, just on comença el talus.

Imatge
La sortida és des de Cala Ferrera, amb un petit barquet de pesca.

Imatge
A la sortida de sol, ja erem a més de 6 milles de la costa.

Imatge
I carregats amb una suculenta papilla de peix i olis, una autèntica delicatessen per les nonetes.

Imatge
Però res, després de la matinada i l'exquisit menú no va comparèixer ni una noneta, potser perquè ja no estan per la zona.


Imatge
Al final vàrem xumejar una mica i varen comparèixer alguns virots i virots petits, i joves de gavina, molt poca cosa.

Imatge
També un parell de gavines rojes.

Imatge
I com a cosa una mica especial, aquesta gavina fosca, que amb el plomatge una mica fet mal be, va estar una bona estona.

A veure si la propera sortida, que segur que anirà una nova #OperacioNonetes tenim més sort.
Josep Manchado
jmanchado@gmail.com
Avatar de l’usuari
Juan J. Bazán
Member
Entrades: 1121
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 7:45 pm
Ubicació: Son Rapinya (Palma)

Entrada Autor: Juan J. Bazán »

Bueno, vamos con unas fotos de la salida del comando paiño del sábado. Aquí una pequeña muestra de lo visto, que fue poco variado, pero un paseo por el mar en buena compañía siempre vale la pena.

Pardelas cenicientas:
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Y con su merecido premio:
Imatge

Gaviota de Audouin:
Imatge

Albacora batiendo un record de salto de longitud:
Imatge

Las pardelas baleares rápidas como demonios…no hay quien las enfoque para hacerles una foto decente.
Imatge

Imatge

Y como mis compañeros, una foto de la sombría:
Imatge

Saludos.
Juanjo.
No hay nada en lo que las aves difieran más de los humanos que en la forma en la que pueden construir, y dejar el paisaje tal como estaba antes. Robert Lynd.
Respon