Recompte d'agrons a les colgades, gener 2015

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Recompte d'agrons a les colgades, gener 2015

Entrada Autor: Pere Vicens »

Bon dia a tothom.

Com molts sabeu, al gener hi ha el cens d'aus aquàtiques.

Una part important dels esforços de cens es concentren als llocs de colgada, i un dels grups a censar són els agrons: agrons blancs, agrons blancs grossos, esplugabous, orvals...

Fa una setmana, a una reunió que tinguérem al GOB, vaig oferir-me per coordinar el cens d'aquestes espècies a Mallorca, pel que amb aquest missatge demano la col·laboració de les persones que hi vulguen participar.

Cal que m'envieu un missatge al meu correu electrònic: pvicenssiquier@gmail.com i ja quedarem d'acord pel dia, lloc i hora segons les vostres possibilitats.

Els llocs que tenim, per ara, són els següents:

Imatge

Albufereta: Hi ha 2 llocs de colgada, un de B. ibis, E. garzetta, E. alba i Ph. carbo, vora els tamarells de la zona central. Un altre de N. nycticorax a un canyissar proper al camí dels Braçals. Es necessiten 2 persones com a mínim.

Albufera: Hi ha 5 llocs de colgada, la majoria als voltants del Gran Canal: vora el pont de Santa Margalida (3 i 5) amb B. ibis, E. garzetta, E. alba, N. nycticorax i Ph. carbo; vora la Punta des Vent (4), amb B. ibis i E. garzetta; al Forcadet (1 i 6) amb B. ibis, E. garzetta i N. nycticorax i als Rotlos, amb E. alba i Ph. carbo. Es necessiten 6 persones com a mínim.

Solleric, Alaró: Hi ha informacions recents d’un grup petit de B. ibis que va a dormir vora les cases. Una persona.

Bassa de sa Teulera, Selva: un lloc de colgada de B. ibis. Una persona.

Canyamel, Artà-Capdepera: un lloc de colgada de B. ibis i Ph. carbo. Una persona.

Eddar Binissalem: Un lloc de colgada de B. ibis, molt nombrós. 1-2 persones mínim.

Eddar Maria-Ariany: un lloc de colgada de B. ibis. Una persona mínim.

Son Ripoll, UIB, Palma: Un lloc de colgada de B. ibis, ocasionalment nombrós. Una persona mínim.

Son Nuviet, Manacor-Petra: Un lloc de colgada de B. ibis i Ph. carbo. Una persona.

Alcoraia, Montuïri-Porreres: Hi ha informacions recents d’un grup petit de B. ibis que va a dormir a la bassa, vora el Camí d'Alcoraia. Una persona.

Sant Jordi-Ses Fontanelles: Un lloc de colgada de B. ibis i E. garzetta, molt nombrós. Dues persones mínim.

Eddar Porreres: Un lloc de colgada de B. ibis, ocasionalment nombrós. Una persona mínim.

Son Vanata, Felanitx: Un lloc de colgada de B. ibis i E. garzetta, molt nombrós. Dues persones mínim.

Eddar Sa Ràpita: Un lloc de colgada ocasional de B. ibis. Una persona mínim.

Salobrar, Campos: Un lloc de colgada de B. ibis , E. garzetta i Ph. carbo molt nombrós. Dues persones mínim.

Els censos es podran fer dins la segona o tercera setmana de gener. Ja ho comunicarem, però per saber si hi ha més llocs de colgada caldria anar amb esment als vols dels agrons al matí de prest i d'horabaixa de tard: venen o van al lloc de colgada.

Molt probablement també es faran algues pràctiques al desembre per poder diferenciar espècies i conèixer les millors mareres de censar.

Repeteixo: si voleu ajudar-nos i conèixer les particularitats dels agrons de les Balears, poseu-vos en contacte amb en Manolo Suarez (al GOB) o amb mi mateix.

Una abraçada.
Pere Vicens l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. nov. 21, 2015 2:24 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
jordi muntaner
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm

Entrada Autor: jordi muntaner »

Pere,

Jo puc fer Son Ripoll. Segurament també m'apuntaré a altres colgades si nos e fa tot el mateix dia.

Salut,

Jordi
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Avui horabaixa, damunt les 18 hores (ja ben fosquet), m'ha passat un grup d'una vintena d'esplugabous uns 2 km al sud de Montuïri. Volaven cap el sud. He vist ara al google maps que a 1 km de distància hi ha una petita bassa, pens que devien anar allà.

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Maties Rebassa ha escrit:Avui horabaixa, damunt les 18 hores (ja ben fosquet), m'ha passat un grup d'una vintena d'esplugabous uns 2 km al sud de Montuïri. Volaven cap el sud. He vist ara al google maps que a 1 km de distància hi ha una petita bassa, pens que devien anar allà.

Salut!
Hola Maties, possiblement sigui el d'Alacoraia, entre Montuïri i Randa. Gràcies.
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

jordi muntaner ha escrit:Pere,

Jo puc fer Son Ripoll. Segurament també m'apuntaré a altres colgades si nos e fa tot el mateix dia.

Salut,

Jordi
Hola Jordi, em sap greu, però Son Ripoll ja està agafat. Mira si pots agafar-ne un altre.

Si: pots agafar altres colgades un altre dia. cap problema.

Pere
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Pere, no crec que anessin a Alacoraia, crec que anaven més aviat a l'altra bassa, que es troba si fa no fa a 2'5 km al sud-est de la primera. A no ser que els agradi fer voltes i ziga-zagues per confondre als observadors :-)

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
joem
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:04 pm
Ubicació: Palma (La Vileta)

Entrada Autor: joem »

La que està al sud-est es Alcoraia, l'altre esta a la carretera Randa-Montuiri i es diu (crec) bassa de Son Trobat, i es la que es troba al nord-oest d'Alcoraia.
Josep Manchado
jmanchado@gmail.com
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Gràcies als dos, Maties i Pep. Anava dos quilòmetres i mig equivocat. Corregit.

;-))

Pere
Pere Vicens l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. nov. 21, 2015 2:25 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
jordi muntaner
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm

Entrada Autor: jordi muntaner »

Hola Pere,

Ja veuré a on me puc apuntar,

Salut,

Jordi
Respon