àguila no identificada per Mallorca

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
pepsunyer
Member
Entrades: 292
Membre des de: ds. jul. 19, 2008 10:45 pm
Ubicació: Sineu

àguila no identificada per Mallorca

Entrada Autor: pepsunyer »

Avui ha estat la segona vegada en 15 dies que he observat una águila gran per Sineu, que podría ser el mateix exemplar. Avui m'ha donat temps d'agafar els prismàtics i observar poc manco d'un minut. No és una reial perquè no vola en V i té les ales quadrades (no té les secundàries més llargues que les primàries). Tamany gran, però potser un poc menor que la reial. La part ventral prou fosca, però el contrallum m'ha impedit veure la tonalitat exactel. No he vist la part dorsal, però no m'ha parescut que tengués les espatles de color diferent. Té una primària més llarga que les altres a l'ala dreta i osques a la coa i a l'ala esquerra. Podria ser un animal escapat?
Pep
The "balance of nature" does not exist and perhaps never has existed. C.S. Elton
Avatar de l’usuari
joem
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:04 pm
Ubicació: Palma (La Vileta)

Entrada Autor: joem »

No és la pomarina que s'ha vist varis cops diversos dies abans?
Te el plomatge fet pols?
Gràcies
Josep Manchado
jmanchado@gmail.com
Avatar de l’usuari
pepsunyer
Member
Entrades: 292
Membre des de: ds. jul. 19, 2008 10:45 pm
Ubicació: Sineu

Entrada Autor: pepsunyer »

Idò sí que podría ser una pomarina. Me va semblar que tenia un desgast extrany de coa i ales. Quina información hi ha d'aquest bitxo?
The "balance of nature" does not exist and perhaps never has existed. C.S. Elton
Avatar de l’usuari
joem
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:04 pm
Ubicació: Palma (La Vileta)

Entrada Autor: joem »

Bones Pep,
Es tracta d'un exemplar de aguila pomarina que va veure un guiri per primer cop a la vall de Bòquer i va fer una o dues fotos molt dolentes.
Després es va tornar a veure, crec que a s'Albufera i va fer unes fotos una mica millors:

Imatge
Imatge
Imatge

Com veus es una pomerana amb el plomatge bastant perjudicat; crec que després algun més l'ha vista per la zona sud de l'illa i si es la que tu has vist avui ja dur mes de 2 setmanes per Mallorca.

Salutacions
Josep Manchado
jmanchado@gmail.com
Avatar de l’usuari
pepsunyer
Member
Entrades: 292
Membre des de: ds. jul. 19, 2008 10:45 pm
Ubicació: Sineu

Entrada Autor: pepsunyer »

Sí és aquest l'exemplar que jo vaig veure! La primària més llarga a l'ala dreta i les osques a les secundàries de l'ala esquerra i coa no me deixen cap dubte! Trobau que això és desgast natural? I un poc extrany tant de temps per un migrant...
The "balance of nature" does not exist and perhaps never has existed. C.S. Elton
Avatar de l’usuari
joem
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:04 pm
Ubicació: Palma (La Vileta)

Entrada Autor: joem »

Aquest ocell és un petit misteri; enguany és el tercer any que un exemplar de águila de pomerania apareix per Mallorca, i en tots els casos amb el plomatge molt deteriorat i sempre en temps de migració i sempre s'ha quedat unes setmanes o ha sigut visible unes setmanes.

A partir d'aixo ens podem fer una serie de preguntes de difícil resposta:

Es el mateix exemplar que tria aquesta ruta sobre Mallorca per a la seva migració?
Son diferents tots amb el plomatge molt fotut?
Es un bitxo que passa tot l'any a Mallorca i només es veu en les migracions? (Jo crec que no, perque sembla que quan esta aqui es veu amb facilitat, com deien les guies: es un ocell conspicu)
Es un escapat? (sembla que no)
Forma part de la parella que esta criant a Catalunya i a temporades o en dispersió ve per Mallorca?

Interessant no? A veure si amb bones fotos anem sabent al menys si es la mateixa cada any o es que moltes pomeranes tenen el plomatge tan perjudicat.
Salut
Josep Manchado
jmanchado@gmail.com
Respon