51 xoriguers cama-rojes

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
joem
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:04 pm
Ubicació: Palma (La Vileta)

51 xoriguers cama-rojes

Entrada Autor: joem »

Avui horabaixa he fet un forat i he anat a buscar els xoriguers cama-roja que havia per Maria, he arribat quan quedava una horeta de sol i quin espectacle!!! Realment impressionant havia moments que era com un nuvol d'hirundids, pero de falcons, tots caçant i menjant en vol, algun tipus d'insecte petit que no he arribat a identificar.

Quan ha anat calmant l'orgia de caça que tenien (havia moments que ha faltat molt poc perque se la peguessin entre ells) he comptat 33 xorics posats als cables i 18 que encara volaban ja mes calmats.

La llum era dolentisima (havia com una calitja que ho tapava tot) i a mes es feia fosc i ja tiraba a 1000 ASA, pero com que algunes fotos son espectaculars no em resisteixo a pujar alguna i compartir una escena de caça sencera.

A la primera es llença a per l'insecte, que forçant molt el contrast de la foto es pot veure davant i una mica mes amunt de les urpes, just a l'alçada dels ulls

Imatge

A aquesta segona foto ja te l'insecte agafat, tot en decimes de segon

Imatge

A les tres seguents sel menja amb una velocitat que fa por, ni 2 segons entre les 4 fotos (això si que es menjar rapid i no el del mc donals):

Imatge
Imatge
Imatge

Aquesta es un altre xoriguer fotent-se un altre insecte, pero com que es de les poques que havia una miqueta de sol es veu millor

Imatge

I per acabar una que tot i tenir una llum dolenta i molt de gra per els ASA, m'agrada
Imatge

La veritat es que ha sigut un autentic espectacle, un moment d'aquells que molts d'anys despres encara recordes.
joem l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. maig 15, 2008 9:37 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Josep Manchado
jmanchado@gmail.com
Avatar de l’usuari
jordi muntaner
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm

Entrada Autor: jordi muntaner »

Hola Pep i resta de forers.

Extraordinàries les fotos!!

Jo avui també he fet la carretera Ciutadell-Maó i també hem vist algun exemplar pels fils. En Miquel Grau (Agent de Medi Ambient) m'ha dit que n'ha vist molts aquest dies per la carretera que va a s'Albufera des Grau. Serà un any de pas increible i ben documentat d'aquest falconet!!

Salut,

Jordi
Respon