Fòrum del GOB

Espai de participació dels amics i socis del GOB

No estàs registrat.

#1 24-04-12 20:06:04

Damià Jaume
Membre
Registrat: 06-05-08
Missatges: 137

Cucuis

Hola a tot-hom,

Avui dematí he vist un cucui (Cuculus canorus) en vol a Esporles.

És curios que a la Serra, aquesta espècie és relativament comú, mentre que a la Marina de Petra, lloc que frequent des d’infant, no n’he vist (ni escoltat) cap mai. No sé si cap de voltros en veu per les contrades del Pla, o efectivament és una espècie restringida a la Serra. D’altra banda, a Petra sols hi ha pinsans (Fringilla coelebs) a l’hivern (probablement tots migrants europeus). Em deman si aquesta falta de cucuis és deguda a que a Mallorca sols parasititzen nius de pinsà. N’heu vist cap mai, de poll ce cucui a Mallorca, i cas d’esser així, a quina espècie parasitava?

Saludos,

Desconnectat

#2 25-04-12 14:51:38

Gil Panadés
Membre
Registrat: 09-01-08
Missatges: 211

Re: Cucuis

Hola Damiá.
Darrerament m´han despert molt l´interés els cucuis a mi també.
Jo visc prop de Sta Maria al camp, i fa unes 3-4 setmanes vaig sentir el o els primers exemplars de l´any..., ara feia 2 setmanes q no en sentia cap...i avui n´he tornat a sentir. Em demanava si potser les anteriors eren de pas i aquests ja potser "els definitius"... no sé...
estic seguint una pagina molt interessant de 5 cocuis británics marcats amb trackig gps..., si t´interessa...

http://www.bto.org/science/migration/tr … o-tracking

Salut.
Gil

Desconnectat

#3 25-04-12 15:48:45

pepsunyer
Membre
Des de: Sineu
Registrat: 19-07-08
Missatges: 292

Re: Cucuis

Crec que a molts dels boscos (pinars, alzinars) de Mallortca hi ha cucuis. Avui n'he sentit cantar un a un pinar de Sant Joan, i fa uns dies a la Comuna de Lloret. Crec recordar que a Bonany n'he sentit altres anys.
De pinsans també n'hi ha criant a la majoria de boscos. Dels que es veuen a l'hivern als ametlerars, probablement n'hi ha una bona part d'hivernants.
Pep

The "balance of nature" does not exist and perhaps never has existed. C.S. Elton

Desconnectat

Peu de pàgina

Desenvolupat per FluxBB 1.5.11