Macrourus

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Macrourus

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Ahir dematí vàrem poder observar breument al Cap de ses Salines el que pareix ser un jovenet d'arpella pàl·lida russa, Circus macrourus. Va passar molt alt, així que només tenim algun retall.
Érem en Marc, na Flo, en Pep, en Lalo i jo.

Imatge

Cert que darrerament es veu quasi cada primavera, però a la tardor no record si s'havia vist mai.

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
joem
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:04 pm
Ubicació: Palma (La Vileta)

Entrada Autor: joem »

Bones,
Ahir al començament des camí de sa Barrala, en els Banys varem veure un circus que ens va cridar l'atenció ràpidament (erem en Carlos López-Jurado i jo) i tot i que ens va sortir de terra molt prop, quan vaig preparar la càmera ja era lluny.

Es un jove de c. pygargus o de c. macrourus, els experts, tant els d'aqui com els de Comite de Rarezas o de Rarebirds sembla que no acaben de posar.se d'acord, ja que sembla tenir característiques de les dues espècies.

Pels que volgueu opinar poso aquí les fotos (dolentes i fosques pel contrallum i la inmediatesa).

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Al final, probablement es quedarà com a c. pygargus, però d'aquestes discussions es quan es pot aprendre.

Salut
Josep Manchado
jmanchado@gmail.com
Avatar de l’usuari
pepsunyer
Member
Entrades: 292
Membre des de: ds. jul. 19, 2008 10:45 pm
Ubicació: Sineu

Entrada Autor: pepsunyer »

S'aprecia ben clarament el collar clar, diagnòstic de macrourus, no?
The "balance of nature" does not exist and perhaps never has existed. C.S. Elton
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Jo no ho veig tan clar. Hi ha pygargus amb collaret.

És cert que aquest aucell pareix a simple vista un macrourus i de fet té algunes coses bones (el collaret esmentat, el disseny de les primàries...), però també en té algunes que no acaben de quadrar gaire amb macrourus, al meu entendre.

Entre aquestes, la més important baix el meu punt de vista és la fórmula alar, amb p6 igual de llarga que la p10. Aquesta fórmula alar és bona per a pygargus i no per a macrourus, i aquest detall es considera sempre com un dels més útils a l'hora de separar les 2 espècies. Ho explica molt bé la guia den Dick Forsman, Raptors of Europe and the Middle East.

També la quantitat de blanc que hi ha als voltants de l'ull pareix més pròpia de pygargus, encara que les fotos no són gaire nítides i poden donar peu a males interpretacions.

No dic que no sigui un macrourus, però trob difícil que es pugui assegurar amb contundència amb aquestes fotos. A veure si gent amb més experiència pot donar la seva opinió.

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Respon