gavina de bec vermell (Larus audouinii) de 23 anys

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
jordi muntaner
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm

gavina de bec vermell (Larus audouinii) de 23 anys

Entrada Autor: jordi muntaner »

Hola a tots,

El passat dilluns 2 de març, al port de Palma, vaig poder llegar una anella que portava una gavina de bec vermell (Larus audouinii) que te la seva història. L’anella estava molt deteriorada i sort que me vaig poder atracar molt i llegir-la. És l’anella C4D, que vaig col•locar el juny de 1992, juntament amb personal del servei de vigilància del Parc Nacional de Cabrera, a un poll d’una colònia que hi havia a l’illa de Conillera. Per tant, és una gavina que en tres mesos complirà...23 anyets! Crec que és una de les gavines de bec vermell més longeves que he conegut.

Aquesta anella només ha estat llegida en 14 ocasions a Mallorca, la primera va ser el 2000, quant ja era ben adulta i s’estava reproduint a una colònia situada al sud de Mallorca. Han passat quasi 15 anys i la gavina continua amb el mateix aspecte. Però jo he canviat molt en aquest temps!

Sembla que els anys no passin per els aucells.

Salut,

Jordi
Avatar de l’usuari
Juan J. Bazán
Member
Entrades: 1123
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 7:45 pm
Ubicació: Son Rapinya (Palma)

Entrada Autor: Juan J. Bazán »

Muy interesante ese ejemplar tan longevo.
Este mediodía he fotografiado este otro ejemplar con anilla de lectura BCCS en el puerto de Porto Colom.
Jordi, a ver si puedes contarnos alguna cosa interesante de él.
Chau.
Juanjo.

Imatge
Imatge
Imatge
No hay nada en lo que las aves difieran más de los humanos que en la forma en la que pueden construir, y dejar el paisaje tal como estaba antes. Robert Lynd.
Avatar de l’usuari
jordi muntaner
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm

Entrada Autor: jordi muntaner »

Hola Juanjo,

Adjunto resumen del historial con todas las observaciones, incluidas las de la base de datos de la EBD.
Esta gaviota fu anillada por Ana Rodríguez (de Skua) y yo en na Moltona (Ses Salines, Mallorca) el 17 de junio de 2008.
Ha visitado el sur de Cerdeña.

Gracias por la comunicación,

Jordi

17/06/2008 Isla de na Moltona Ses Salines (Mallorca) 39º18'16"N 3º00'39"E
18/07/2008 Isla de na Moltona Ses Salines (Mallorca) 39º18'16"N 3º00'39"E Jordi Muntaner en colonia de cría
22/07/2008 Isla de na Moltona Ses Salines (Mallorca) 39º18'16"N 3º00'39"E Jordi Muntaner en colonia de cría
15/05/2011 Peschiera di Nora Pula (Cerdeña) 38º59'N 9º 0'E C. Zucca (ISPRA)
05/03/2015 Portocolom Portocolom (Mallorca) 39 25 25 N 3 15 46 E Juanjo Bazán
Respon