Ep Xisco, bona idea això de fer fotos a les aus que acudeixen a les menjadores, és ben entretingut! Jo avui ho he provat una estoneta amb el soleet que feia, i la veritat és que és ben agraït.
Jo crec que ara les aus han d'acudir a les menjadores tant o més que fa unes setmanes, o al menys a la meva menjadora en venen més que mai. Per una banda, les aus migratòries presaharianes (rupit, busqueret de capell, coa-roja de barraca,...) necessiten acumular greix ja que estan a punt de partir, i per altra les aus sedentàries estan a punt de posar-se a criar i també necessiten trobar aliment ric en nutrients i proteïna.
És qüestió, com t'han dit, de paciència i perseverància. I de trobar els aliments que més els agraden. A mi em va molt bé, com vaig dir, la pera i la pasta per a insectívors que venen a tendes de canaris, però segons quines espècies tenguis pel teu jardí, hauràs de triar un menjar o un altre.
Quan les aus s'acostumen a venir a per la seva racció de menjar, són molt fidels. A ca meva de fet hi ha algunes aus que es passen mitja vida al pati, sense allunyar-se del menjar, fins i tot ho defensen quan s'hi acosten altres aus.
Algunes fotos de mostra fetes avui dematí:

Salut!
PD: Adolfo, mandamé algún carbonero para casa, a ver si le puedo hacer alguna foto como la tuya :-))
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2