Fraxinus excelsior diversifolia o Acer negundo?

Estudi i conservació de la flora de les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Rafel Mas
Member
Entrades: 643
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 7:39 pm
Contacta:

Fraxinus excelsior diversifolia o Acer negundo?

Entrada Autor: Rafel Mas »

Bones,
algú em pot aclarir el dubte? És dioic i en aquest cas mascle
Les fotos de les gemmes no les trob, però eren molrt segmentades i amb un ull principal i 2 laterals
Gràcies per endavant

Fulles:

Imatge

Brots amb flors masculines immadures:

Imatge

Flors masculines:

Imatge

Escorça:

Imatge
Rafel Mas l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. maig 03, 2010 7:19 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Bon vespre, Rafel:

Jo diría que es tracta d´un fleix mascle. En tenc un sembrat al meu jardí de l´especie Fraxinus angustifolia. Té 28 anys i procedeix d´una branqueta que vaig agafar l´any 1982 al Torrent de Puigpunyent. Aquesta branqueta ara és un arbre esponerós d´uns 15 metres i una gruixa de soca d´uns 40 cms. És femella i cada any he d´arrabassar centenars de fillets seus que creixen per tot el jardí. Aquí tens les seves flors femenines:

Imatge

L´Acer negundo també és dioic, però les seves flors son molt diferents, almanco les femenines que fa el meu exemplar de 24 anys:

Imatge

Les flors masculines d´Acer negundo no sé com son, però tenc entès que son també pèndules com les femenines.

Bona nit i salut: Joan

PD: la foto de les flors masculines es molt bona. Et felicit.
Avatar de l’usuari
Rafel Mas
Member
Entrades: 643
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 7:39 pm
Contacta:

Entrada Autor: Rafel Mas »

Hola Joan,
no me quadra amb Fraxinus angustifolia. He trobat les fotos dels brots i faré més fotos de les fulles amb una escala de referència.

Imatge

Imatge

Si t'hi fixes les brostades del fleix són verd "lloro" i les d'aquest són més platejades.
Respon