dues ànneres canyella (Tadorna ferruginea)

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
jordi muntaner
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm

dues ànneres canyella (Tadorna ferruginea)

Entrada Autor: jordi muntaner »

Hola a tots,

Aquesta horabaixa he fet una visita al part de Sant Jordi, entre la depuradora i l'aeroport. Només arribar semblava molt tranquil, però, poc a poc vas veient que hi han molts d'aucells aquàtics. Lo més destriable una colla d'ànneres canyella (Tadorna ferruginea) que he vist a plaer posades i en vol.

Molts corriols petits (Charadrius dubius) i cegalls (G. gallinago) -d'aquestes segurament hi ha una bona quantitat per tota la extensa zona anegada-, unes quantes becassinetes (Tringa ochropus), 2 avisadors (H.himantopus) i algunes xivitones (Actitis hypoleucos).

Ha estat entretinguda la sortida,

Salut,

Jordi
Avatar de l’usuari
joem
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:04 pm
Ubicació: Palma (La Vileta)

Entrada Autor: joem »

El Prat es un lloc bonissim, amb molt poca intervenció seria un lloc magnific, i crec que no seria massa car per les administracions adquirir sols i finques que estan en estat d'abandonament.

Potser caldria iniciar algunes accions per la seva recuperació o al menys començar a moure o montar un grup per treballar el tema.

Jo m'hi apunto.
Josep Manchado
jmanchado@gmail.com
Avatar de l’usuari
jordi muntaner
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm

Entrada Autor: jordi muntaner »

Pep,

Tu ja estaves apuntat !!

Del que es tracat es de fer alguna cosa d'una punyetera vegada. He cercat informació cadastral i ja tinc les parcel•les, extensió i propietaris del que jo crec podria ser una zona humida extraordinaria. Propossaria tancar la llacuna de l'aeroport, que està donant problemes, i obrir una de nova al costat de la depuradora (entre la depuradora i la carretera que va al costat de l'aeroport i del torrent dels Jueus, crec que es diu així). Segur que hi haurien meny problèems amb els avions que ara.

Aquesta zona humida estaria sobre unes finques que ara no tenen cap valor ja que estan totes al costat de la depuradora, s' inunden, són improductives agrícolament i es veu que estan totalment abandonades. Fen una zona humida de diferents fondàries, es podria recollir les aigües del les parcel•les dels voltants i, el sobrant hivernal enviar-lo al torrent i cap a la mar. A l'estiu, que és quant la depuradora rep més aigües, es podria fer una depuració terciària i dur l'aigua sobrant a la destinació que més convingui.

Una zona humida al Prat de St. Jordi podria tenir una finalitat educativa de primera per les escoles de Palma i els seus voltants i un lloc per divulgació de la natura per a la població de Palma, platja de Palma, Sant Jordi, etc. Si es fa be, i tècnicament no existeix cap problema ja que coses d'aquestes s'han fet moltíssimes, podrien nidificar un munt d'espècies, com moltes de les que crien a s'Albufera (gall faver, fotges, ràl•lids, agrons, ànecs, limícoles, passeriformes de canyar...) i a l'hivern s'ompliria de bitxos. Si ja s’ompli ara i està feta tot una merda !!

Els moscards es podrien combatre amb gambusia i estic segur de que hi haurien molts menys que ara. Vaja que tot són avantatges !!

Jo m'estic engrescant i el que falta és que l'Ajuntament, el Consorci o alguna ànima caritativa posi la pasta. Amb lo que pot costar comprar un hotel de 40 anys, super amortitzat, a s'Arenal, tindríem de sobra.

Venga, animeu-vos, necessitem idees, contactes i influències a l'Ajuntament de Palma, al Consorci...

Continuarà,

Jordi
Avatar de l’usuari
Toni Muñoz
Member
Entrades: 362
Membre des de: dt. des. 11, 2007 8:50 pm

Entrada Autor: Toni Muñoz »

Avui matí n'hi havia dues al Salobrar de Campos. Aquí en teniu una:

Imatge

Salut

Cati i Toni
Avatar de l’usuari
Biel Perelló
Member
Entrades: 120
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 8:46 pm
Ubicació: Pollença
Contacta:

Entrada Autor: Biel Perelló »

Hola,
Avui encara hi eren les dues ànneres canyella (Tadorna ferruginea), però tenc dubtes que siguin colla... no som expert però m'han semblat femelles (?).
Per la zona, centenars d'esplugabous menjant libel.lules al temps que caminaven dins una tanca on també hi havia ovelles, una passada !!
Salut !
Biel J. Perelló i Coll / Pollença - Mallorca / http://www.bielperello.com
--------------------------------------------------------------------------------
Avatar de l’usuari
jordi muntaner
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm

Entrada Autor: jordi muntaner »

Hola Biel i resta de forers,

Al meu primer correu vaig dir una colla quant, realment, eren dues femelles.

Imagino que les has vist al prat de Sant Jordi. O no?

Salut,

Jordi
Avatar de l’usuari
joem
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:04 pm
Ubicació: Palma (La Vileta)

Entrada Autor: joem »

Avui mati segueixen les dues a. canyella pel pla de sant jordi, son super esquives i nomes acostar-te escampen rapidament.

Imatge

Després havia molts de motacillas flavas, aquesta de quina sub-especie es?

Imatge

i alguns ulls de bou, aquest es un xiulador?

Imatge

Gracies
Josep Manchado
jmanchado@gmail.com
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Pep, l'ull de bou és un trochilus.

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
Biel Perelló
Member
Entrades: 120
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 8:46 pm
Ubicació: Pollença
Contacta:

Entrada Autor: Biel Perelló »

Si Jordi, les anneres canyelles eren ahir a la mateixa bassa que ha retratat Josep Manchado, al Prat de St. Jordi.
Salut !
Biel J. Perelló i Coll / Pollença - Mallorca / http://www.bielperello.com
--------------------------------------------------------------------------------
Avatar de l’usuari
joem
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:04 pm
Ubicació: Palma (La Vileta)

Entrada Autor: joem »

Ei Maties si, errada del subconscient, volia posar un musical i l'he traduit per un xiulador, he asociat musica i xiulos, que malament!
I el xatxero?
Gràcies
Josep Manchado
jmanchado@gmail.com
Avatar de l’usuari
Pere
Member
Entrades: 23
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 6:34 pm
Ubicació: Pollença

Entrada Autor: Pere »

Bones foreros,

La veritat és que la idea d'en Jordi és molt bona, i la proposta d'en Pep de fer un grup de treball molt assenyada. M'apunt al grup de treball.

A més, pens que fins i tot es podria lligar la recuperació d'una part del Prat de Sant Jordi amb la de ses Fontanelles, de manera que podria entrar perfectament en el projecte de la Platja de Palma. De fet, com diu en Jordi, seria una bona idea crear unes basses per fer depuració terciària avançada dels efluents de la macro-depuradora veïna (ara te una depuració terciària amb tractament químic i físic).

De moment, la primera passa seria incloure aquesta proposta (de manera general) a les al·legacions del GOB al projecte de la platja de Palma; tenim 3 setmanes fins al 23 d'octubre. Abans evidentment n'hem de parlar.

Ens animam?

Pere
Avatar de l’usuari
Pere
Member
Entrades: 23
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 6:34 pm
Ubicació: Pollença

Entrada Autor: Pere »

Per cert, teniu una idea de la superfície de la zona actualment inundada?
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Pep, no he dit res del xàtxero ja que no m'atrevesc a determinar la ssp. Pareix una femella adulta i, si ja és complicat separar subespècies a la primavera en el cas de les femelles (encara que és possible, sobretot en algunes ssp.), a la tardor molt més. Jo no ho sé, però per ventura algú amb més experiència ens ho pugui dir i així seguim aprenent.

Pere, actualment deu haver-hi prop de mitja dotzena d'hectàrees inundades. A l'hivern més, clar.

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
joem
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:04 pm
Ubicació: Palma (La Vileta)

Entrada Autor: joem »

Pere, Jordi, crec que com ja l'hi havia dit a Jordi, el Pla de la Platja de Palma es una oportunitat única, tenen molt de diners i ara es el moment, via al·legacions ara que esta amb exposició publica.

No se de qui hauria de sortir la iniciativa, pero ens podriem veure i ho parlem i a veure si des del GOB es dona recolçament a la idea.

Crec que això es ara o mai, perque l'ajuntament de Palma mai tirarà endavant un projecte així, mentre que els de la platja de palma els podria interessar vendre una imatge mes verda.
Josep Manchado
jmanchado@gmail.com
Avatar de l’usuari
jordi muntaner
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm

Entrada Autor: jordi muntaner »

Hola a tots,

Durant dues legislatures seguides he presentat un projecte a l'Ajuntament de Palma per recuperar una zonan humida al Prat de Sant Jordi i no m'han fet ni .... caso.

Hem xerrat de dues opcions: o via GOB (ho demanarem a la junta així que poguem) o directament al Consorci. Evidentment és ara o mai.

Si algú sap quin és el procediment per demanar-ho al GOB que m'ho digui, per favor.

Pep, Pere i jo ja podriem parir un projecte amb cara i ulls,

Salut,

Jordi
Avatar de l’usuari
Cristina
Member
Entrades: 150
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 1:41 pm
Ubicació: Port de Sóller
Contacta:

Entrada Autor: Cristina »

Ep,
aprofitar aquesta empenta per incloure al projecte una campanya de concienciació o educació ambiental sobretot dirigida als veinats de Sant Jordi també estaria molt bé, ja que possiblement ells poden tenir més reticències a que es faci res pel fet de relacionar recuperació de zones humides amb plagues de moscards, i ja que ells hi viuen davora seria ideal tenir-los informats i a poder ser recolzant aquest tema, no?

Cristina.
Avatar de l’usuari
Pere
Member
Entrades: 23
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 6:34 pm
Ubicació: Pollença

Entrada Autor: Pere »

Totalment d'acord amb el que dieu.

Quan en parlam? (jo aquesta setmana ja no ho tenc be però podem fer feina via e-mail).

Enviaré una proposta.

Salut.
Pere
Respon