Bon dia,
Som visitant asidu d'aquest fòrum per estar al dia de la realitat ornitològica més propera, no havia escrit abans però sempre hi ha una primera vegada. Enhorabona a tothom què aporta continguts i coneixements.
Després de aquesta introducció, vos coment:
Ahir a la nit a la plaça que hi ha entre el carrer palau reial i la costa de la Seu vaig observar el què semblaba un mussol banyut posar-se al gran arbre qui hi ha a la plaça (crec què és de la família dels ficus). M'hi vaig acostar i el vaig observar durant 1 minut llarg, fins què s'incomodà i va arrancar vol. Durant tot el temps no vaig apreciar les "banyes" carcaterístiques del asio otus (què ja he observat en altres ocasion) i diría què semblava un poc més gran què en anteriors observacions.
Quins trets característics diferencien les dues especies més enllà de les "banyes" i el cant (no va fer cap renou)? Existeixen cites anteriors de mussol emigrant a ambients urbans?
Salut a tots
Asio otus o asio flammeus?
- Andreu Ortiz
- New member
- Entrades: 2
- Membre des de: dj. feb. 20, 2014 2:27 pm
- Gil Panadés
- Member
- Entrades: 202
- Membre des de: dc. gen. 09, 2008 8:45 am
- Pere Vicens
- Member
- Entrades: 696
- Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
- Ubicació: Inca
Bon vespre, Andreu, bon vespre a tots i a totes.
Pens que el més probable és que es tracti d'un mussol reial. L'hivern, el vespre i una zona habitada en són característiques d'aquesta espècie. L'altra és, sobretot, migrant; bàsicament diürna i quasi exclusiva de zones obertes.
A vegades, si no està alarmat, és difícil veure-li les "banyes" al mussol reial... i la mida pot augmentar si estufa les plomes.
No et puc dir res més...
Pere
Pens que el més probable és que es tracti d'un mussol reial. L'hivern, el vespre i una zona habitada en són característiques d'aquesta espècie. L'altra és, sobretot, migrant; bàsicament diürna i quasi exclusiva de zones obertes.
A vegades, si no està alarmat, és difícil veure-li les "banyes" al mussol reial... i la mida pot augmentar si estufa les plomes.
No et puc dir res més...
Pere
- Andreu Ortiz
- New member
- Entrades: 2
- Membre des de: dj. feb. 20, 2014 2:27 pm