La fi de Son Bosc mes aprop

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
GOB-ornitologia
Member
Entrades: 71
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 8:53 pm
Ubicació: Mallorca

La fi de Son Bosc mes aprop

Entrada Autor: GOB-ornitologia »

Ja ha penjat cosa en Biel Perelló a forumplanta, però jo també ho vull posar al forum de les aus. A pesar de tots els esforços les excavadores ja treuen fum per ficar-se dins Son Bosc. Avui el consell assessor de flora i fauna a votat a favor del Pla de "conservació" de l'Orquídia de Prat en unes condicions que des del GOB considerem que no garanteixen en absolut la conservació de l'orquídia i que representarà la fi d'una de les zones amb major biodiversitat de Mallorca.

http://www.gobmallorca.com/comuni/com2009/090714.html

Els que vàreu gaudir fa poc de l'espectacle dels falcons marins a Son Bosc i els que ho heu fet durant els darrers anys podeu donar gràcies. Tots els que venen darrera, com tantes vegades, tanmateix no ho trobaran a faltar, no ho hauran vist mai, com si el camp de golf sempre hagués estat allà. Alguns aniran i diran: aquí hi havia falcons i abellarols, i també criava el tiruril·lo camenegre o el sebel·lí i era un dels pocs llocs on veure gaig blau en migració i falcó camaroig i hi havia una gran quantitat d'orquídies i de insectes. El que no se es que respondran si l'altra lis demana: si hi havia tot això perquè se va fer aquí un camp de golf?

salut

Manolo
Avatar de l’usuari
Cati
Member
Entrades: 454
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:57 pm
Contacta:

Entrada Autor: Cati »

Tan sols ens queda demanar perdó per la pèrdua de Son Bosc, a n’en Biel, a n’en Kike, a n’en Jordi i a tots els joves i infants que no podran gaudir d’aquest espai natural en el futur. Nosaltres, els adults, som els actuals i únics responsables d’aquest espai, que no hem sabut conservar per a les generacions futures. A alguns que comparteixen aquest fòrum els quedarà el consol de haver lluïtat fins al darrer segon, fins el darrer alè per a la seva conservació (gràcies a tots ells per tan magnífic esforç), però les persones que han permès i deixat que el camp de Golf de Son Bosc se converteixi en una realitat no tindran mai el meu perdó. Dia trist, molt trist.


Cati
Avatar de l’usuari
Gabriel
Member
Entrades: 347
Membre des de: dv. juny 05, 2009 4:50 pm
Ubicació: Calvià Poble
Contacta:

Entrada Autor: Gabriel »

Hola a tots , Cati , Manolo, aixo del camp de golf es el pitjor desastre de tots..!!!!

Perdrem una gran varietat d'insectes , els abellerols , l'orquidea i tot per culpa d'un grapat d'homes i dones que només pensen en els doblers , gent sense escrupuls!!!! gent odiosa !!!! (i ho dic jo un nin de 13 anys) aquesta gent que vol construir el camp de golf es mereix lo pitjooorr!!!!

Segur que son uns ''guiris'' els que han proposat aixo , que sen vagin al sdeu país!!!!

Perdonau per el vocabulari i l'expressió , pero es que jo no puc estar aturat davant una catastrofe com aquesta ....

Havia pensat fer un llistat amb firmes , i envaro a la conselleria , a més el novio de la meva germana coneix al fill del batle de la zona...Faré el que pugui per conatctar mab ell i intentaré aturar aquesta tragedi....

I AIXO DARRER COM QU TOTOM POT VEURE AQUEST FORUM , SI HO VOU ALGUN DELS QUE HAN MONTAT AIXO O LA CONSELLERÍA QUE SAPIGAN QUE :

SI SEGUEIXEN AIXI D'AQUI A POCS ANYS MALLORCA TAL I COM LA CNEIXEM DEIXARA DE SER-HO PER SER UNA ILLA HORRIBLE

VOSALTRES ELS CONSELLERS I TOTS AQUEST NOMÉS PENSAU AMB ELS DOBLERS!!!!!!!
GRUP D'ORNITOLOGIA DE CALVIÀ

www.goc-calvia.blogspot.com
Avatar de l’usuari
Steve
Member
Entrades: 267
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:30 pm
Ubicació: Baleares
Contacta:

Entrada Autor: Steve »

"Guiris" no creo Biel, tan solo unos empresarios metidos a políticos codiciosos.... :(

Día triste......
"No es bonito...solo parece bonito"

Mallorca Bird Ringing Blog:
http://birdringing-mallorca.blogspot.com/
Avatar de l’usuari
Miguel McMinn
Member
Entrades: 286
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:37 pm
Ubicació: Palma de Mallorca
Contacta:

Entrada Autor: Miguel McMinn »

Gabriel, si propones un éxodo de guiris, puedes empezar con un tal Miguel McMinn.

Soy el chivo expiatorio perfecto: un escocés, la patria del golf.

Solamente pido poder exiliarme a un lugar, si existe, donde sus moradores respeten y cuiden su herencia cultural y natural.
Avatar de l’usuari
Gabriel
Member
Entrades: 347
Membre des de: dv. juny 05, 2009 4:50 pm
Ubicació: Calvià Poble
Contacta:

Entrada Autor: Gabriel »

Miguel , no me refiero a ti, ni a los guiris ''turistas'' ni los residentes , me refiero a los que quieren contrir el campo de golf...

A , no se si quieres que se destruya Son bosc para n campo de golf , yo en tu lugar si me gustará el golf protegeria son Bosc i me iria a jugar a otro camo de golf , que por Mallorca hay muchos...

Y no hace falta que te marches , porque sería una estupidez largarte de aqui por esto!!!...

S. Biel
GRUP D'ORNITOLOGIA DE CALVIÀ

www.goc-calvia.blogspot.com
Avatar de l’usuari
Rafel Mas
Member
Entrades: 643
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 7:39 pm
Contacta:

Entrada Autor: Rafel Mas »

Curtor, cobdicia i corrupció.

De res serveixen les orquídies de prat, els abellerols, els falcons marins, els petits aucells que hi nidifiquen, tots els invertebrats encara per descriure que habiten son Bosc...l'únic verd que s'estima en aquest puta país és el verd dels billets.

Aquesta és la pitjor notícia que pot rebre una persona amant de la natura i del lloc on vivim. Com quan et diuen que una persona estimada ha mort.

Amor a la mallorquina. Fa molta ràbia haver-ho de dir, però si així són/som els mallorquins, on s'ha de signar per esborrar-se? Me fa vergonya ser-ho.

No m'estranya que en Mike Olfield parteixi a les Bahamas.
Avatar de l’usuari
Cati
Member
Entrades: 454
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:57 pm
Contacta:

Entrada Autor: Cati »

No s'ha d'odiar a ningú Biel, hem de fer aquest esforç. Els "guiris" no són el problema. Hi ha molts "guiris" que venen a observar aus a s'Albufera, també orquíidies. Els encanten els nostres paisatges i les nostres platges, la nostra natura. Gaudeixen de la nostra illa com nosaltres. Lo que passa és que els nostres polítics troben que no basten els camps de golf que tenim. Hem de fer més! Els que estan darrera del Camp de Golf de Son Bosc no són guiris, són d'aquí, alguns ben mallorquins. Lo que passa és que no han tingut la sort de conèixer el tresor que tenen a Son Bosc, com tu i com jo. Ignoren lo privilegiats que són. I lo que més greu me sap es que no s'han molestat en conèixer el seu patrimoni natural, exclusiu, que no trobaran a cap altre banda del món, com l'orquídia de prat. Però això no ho saben "vendre" als turistes, han de vendre lo que ja té tothom "més camps de Golf!".

Cati

P.D. En Miquel McMinn diu que és un "guiri", però és de les persones que coneix millor la natura de Mallorca :-))))). L'extinguida també :-))).
Avatar de l’usuari
Gabriel
Member
Entrades: 347
Membre des de: dv. juny 05, 2009 4:50 pm
Ubicació: Calvià Poble
Contacta:

Entrada Autor: Gabriel »

Cati , jo no estic en contra de cap guiri, tamoc es que odii als politics pero esque nomes pensen en els doblers!!!!


I AIXO NO ES RES BO"!!1
GRUP D'ORNITOLOGIA DE CALVIÀ

www.goc-calvia.blogspot.com
Avatar de l’usuari
Cati
Member
Entrades: 454
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:57 pm
Contacta:

Entrada Autor: Cati »

Ja ho sé, "!tranquil"! :-)) De fet hi han molts de "guiris" que ens han ajudat a intentar aturar aquesta barbàrie.

Lo que no té perdó són els polítics, que sapiguent lo que hi ha, ho ignoren, miren cap a altre costat i se pleguen als interessos d'alguns hotelers de Muro hipotecant... que dic hipotecant, destruint!!!!! el patrimoni natural que ens pertany a tots. Tots són iguals. Després ploren per que diven que els comparam amb l'anterior govern. De xiste!!!!

Cati
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

Ja es veia venir. Lo que no entenc és al CAFFIB.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Avatar de l’usuari
Gabriel
Member
Entrades: 347
Membre des de: dv. juny 05, 2009 4:50 pm
Ubicació: Calvià Poble
Contacta:

Entrada Autor: Gabriel »

Per favor que quedi clar que no estic enfadat amb ningu guri ni amb en miguel ni amb ningu (i tampoc amb la gent que encara no s'ha sdonat conta de que son Bosc existeig , com els meus amicsss....be dona igual....)i amb ningu , ni amb na Cati ni amb ningu....

Pero aixo si que es vera jo no siria amic d'aquests politics que volen fer el camp de golf....

S. Biel
GRUP D'ORNITOLOGIA DE CALVIÀ

www.goc-calvia.blogspot.com
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

;-))

Biel, pots estar ben tranquil... tots t'entenem perfectament... A vegades la llengua fa massa via...!! Ja, ja, ja...

La cosa no és per fer bromes, però m'has fet somriure.

Estem en un moment emotiu fort, però no hem de perdre el coratge... Cal aprendre de l'experiència i destriar el que s'ha fet be i el que s'hagués pogut millorar. Tanmateix, al capdavall, RES estava en les nostres mans. S'ha fet TOT el què podíem.

Biel, Cati, Rafel... ho hem intentat... i hem donat molta guerra amb bons arguments, amb dades ben fiables i, sobretot, amb seny

Això ja és molt honorable per a tots els que han posat alguna energia en aquesta història

Una abraçada i vius... que encara en queden, de llocs bons...!

Pere
Avatar de l’usuari
Toni Muñoz
Member
Entrades: 362
Membre des de: dt. des. 11, 2007 8:50 pm

Entrada Autor: Toni Muñoz »

Pere,
això encara no és història. El GOB no acostuma a tirar la tovallola. Aquí, o ens guanyaran per KO el dia que les excavadores ho arrassin tot, o aconseguirem salvar Son Bosc. I encara pot passar qualsevol de les dues coses. Seguirem lluitant per què finalment sigui la segona.

Ànims i endavant

Toni
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

Jo no sé lo que ha passat amb aquest càs. Tal vegada estaria bé que ens informassin de la resolució o d'aquest Pla d'Orguidia. Jo personalment no entenc absolutament res. Son Bosc està destinat a morir, encara que després els defensors diran que un camp de golf és molt bò pels aucells (galls favers, gallinetes d'aigo, ànneres, agrons.......hi crien calàpets, etc). L'IMEDEA esta realitzant estudis de pol·linitzadors allà, també s'annularan?
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Avatar de l’usuari
joem
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:04 pm
Ubicació: Palma (La Vileta)

Entrada Autor: joem »

Jo crec que encara que la cosa pinta molt molt malament, i que cada any es mes dificil, la batalla no esta perduda del tot, no seria el primer lloc que es salva quan les màquines ja han començat la drestosa i deixen les cicatrius visibles a la terra (a Menorca són molt mes visibles que aqui a diversos llocs avui protegits).
Els que ja arrosseguem uns anys podriem recordar espais com Capocorb (Llucmajor), Es Canons (Artà), sa Canova (Sta. Margalida) o d'altres, sense parlar dels mítics Trenc, Punta de n'Amer o Dragonera, que es varen salvar quan ja tots els plans estaven aprovats i les maquines ja obrien carrers. Evidentment aquells anys tothom estava mes mobilitzat que ara, i la "legalitat" com que encara semblava que venia de la dictadura no era tan "sagrada" com ara, pero jo crec que encara es pot salvar Son Bosc i per això hem de continuar lluitant.
Salut i anims
Josep Manchado
jmanchado@gmail.com
Avatar de l’usuari
Cati
Member
Entrades: 454
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:57 pm
Contacta:

Entrada Autor: Cati »

A mi encara no se me lleva el mal rollo que tinc, però m'aferraré a l'esperança que me donen els vostres darrers missatges.

Cati
Avatar de l’usuari
Cambessèdes
Member
Entrades: 50
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:02 pm
Contacta:

Entrada Autor: Cambessèdes »

Réquiem por la naturaleza

Un tiempo vivimos de tu generosidad
éramos inocentes e inofensivos,
y a merced de tu caprichosa voluntad
tus recursos nos fueron decisivos.

Otrora quisimos crecer demasiado
y con ofrendas te reclamamos
que nos proporcionaras lo acordado
según leyes que inventamos.

Protestó tu fauna y protestó tu flora,
éramos muchos y no dabais abasto.
A nuestro pesar llegó pronto la hora:
lo antaño derroche ahora era gasto.

Protocolos, leyes y vanas promesas.
Quisimos salvar tus pobres restos
para expiar todas las penas inconfesas
de nuestros valores más funestos.

Ya te mueres y apenas rechistas.
Nos damos cuenta pero, furtivos,
sólo aplicamos medidas efectistas.
Mataremos con tal de seguir vivos.
Cambessèdes ::: Plantarum Vasculari Balearicum
Avatar de l’usuari
Andrés Mas
Member
Entrades: 202
Membre des de: dc. jul. 02, 2008 9:00 pm
Ubicació: sa rápita
Contacta:

Entrada Autor: Andrés Mas »

Es que en tengut la sort de coneixer son BOSC, una part del nostro cor sofreig amb aquesta notÍcia, pero teniu raó, encara no es pot tirar
la tovellola. A part, suposo que tot aixó ens fara més forts per salvà lo que queda de les nostres illes.

Andrés Mas.
Avatar de l’usuari
Cati
Member
Entrades: 454
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:57 pm
Contacta:

Entrada Autor: Cati »

Avui a quasi tots els diaris surt la fotografia de la protesta del GOB contra el Golf de Son Bosc, davant el Consejo de Ministros a Palma. Enhorabona per la iniciativa!. Com a mínim que el tema "cremi" un poc les consciències dels polítics mallorquins...si es que en tenen.

Cati
Avatar de l’usuari
Miquel Àngel Reus
Member
Entrades: 14
Membre des de: dl. maig 04, 2009 9:20 pm

Entrada Autor: Miquel Àngel Reus »

M'afegeixo a l'enhorabona per la protesta en un moment tan oportú, pens que s'ha de lluitar per Son Bosc fins al darrer moment, que vegin que no se'n surtiran sense que els caigui la cara de vergonya.

Miquel Àngel
Avatar de l’usuari
oscargfebrero
Member
Entrades: 20
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 8:49 pm

Entrada Autor: oscargfebrero »

Salut
Des de Menorca em vull solidaritzar amb la necessitat de mobilització social per tal d'aturar aquest desgavell polític. Amb joc brut (de tot tipus) un partit polític (o un lobby econòmic recolzat per aquest), aconsegueix doblegar la legislació i els acords pre-electorals, i un altre partit (o uns altres partits) ho accepta/en a canvi de contrapartides d'estabilitat de pacte....
A més a més he sentit veus del Consell Assessor..., i de peli de gangsters, tu...
Finalment comentar el missatge d'en Bep Manchado: a Menorca ha estat la mobilització social, principalment durant els anys 70 enfront de la urbanització de s'Albufera des Grau, que va impulsar la consolidació del GOB Menorca com l'entitat conservacionista que posteriorment, va aconseguir aturar, o si més no, redimensionar, no pocs projectes urbanístics, fins i tot, en execució. Només la mobilització massiva del poble que no vol perdre més territori, més patrimoni... pot fer trontollar les decisions dels interessos econòmics davant de la classe "política".
No a la fi de Son Bosc.
Una abraçada
Oscar
Avatar de l’usuari
jaume adrover
Member
Entrades: 308
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 3:57 pm

Entrada Autor: jaume adrover »

Hola a tots

Qualsevol que conegui, encara que sigui superficialment els valors de Son Bosc podrà subscriure les paraules de n'Oscar. No puc afegir gaire cosa més, només que estic estorat de veure tanta curtor, cobdícia cega, complicitat...quina combinació més perillosa. Suposo que soc un ingenu si encara me sorprenc després de tot. Avui a DM surt aquesta carta:

Salut

Jaume Adrover

Alexandre Forteza. Palma.

Son Bosc, orquídies i un golf per collons

Orchis del grec testicle perquè els bulbs de les orquídies tenen forma de testicle. L´orquídia de prat Orchis robusta viu a son Bosc. Testicles són sinònim de collons. Tenim governant a ca nostra als qui per collons ens hi volen fer un camp de golf. De què parla el conseller Nadal quan diu desestacionalització del turisme? Del camp de golf que fa 24? De què parla el conseller de medi ambient quan parla de protegir pel gaudi de generacions futures? De permetre la destrossa de la zona amb major biodiversitat de les Balears?
Son Bosc és molt més que els enderrocs que només alguns volen fer veure: tapissos d´orquídies de prat i d´altres espècies d´orquídies igualment protegides, una colònia de cria d´abellerols, una vintena d´altres espècies d´aucells que hi nidifiquen, zona d´alimentació del falcó marí, insectes pol·linitzadors a balquena...
Llavors perquè es permet un camp de golf dins d´una zona amb tants i tan elevats valors ecològics? Tenim duesa alternatives: 1ª, es farà per collons, per prepotència, per enriquir-se alguns, perquè a dins ca nostra han de poder fer el que vulguin. 2ª, ho fan perquè són collons (pronunciar "coiós"), fent-nos fer el ridícul a davant Europa i davant el món sencer mostrant la curtesa de mires. Diversos informes científics i tècnics que desaconsellen el golf s´estan ignorant.
Si el PP va desclassificar son Bosc com a Parc Natural, UM hi consent un camp de golf i la resta de partits del pacte no aturen aquesta barrabassada, em voleu dir a qui hem de votar d´aquí dos anys? Bosses de ca mè! Es a dir "testicles de ca", és un insult mallorquí emprat per dir-li a algú que és beneit. Serem tan beneits de permetre un camp de golf a son Bosc, a veinat del Parc Natural de s´Albufera?
La vit-ta é la que trabaha, el cuerpo é un bulto.
Respon