Port d'Alcúdia, 9 de gener

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Port d'Alcúdia, 9 de gener

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Avisat pen Jordi d'una gavina "rareta" que havia estat vista al Port d'Alcúdia, avui horabaixa he anat cap allà i m'he trobat amb aquest animalet:

http://www.mallorcaweb.net/pnalbufera/g ... a%20II.htm

M'ha contat el patró de la confraria de pescadors que aquesta gavina dur per allà molt de temps. És molt ximple, i els pescadors li donen peix sovint (de fet jo he vist avui com n'hi donaven). Però la gavina vola perfectament! Més estrany és encara que aquesta gavina quasi no hagi mudat la ploma (conserva quasi tot el plomatge juvenil).

També per allà he vist aquesta altra gavina (la de les dues primeres fotos):

http://www.mallorcaweb.net/pnalbufera/g ... 0negre.htm

És la mateixa que va veure i fotografiar en Toni Salas no fa massa, al Port de Pollença en aquell cas! Pareix que ha perdut una mica de petroli, i se la veia ben sana. Encara es salvarà, aquesta?

També hi havia dues ànneres peixateres (Mergus serrator). Una visita productiva :-)

Salut!
Maties
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
GOB-ornitologia
Member
Entrades: 71
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 8:53 pm
Ubicació: Mallorca

Entrada Autor: GOB-ornitologia »

Bones Maties,

si que es raro veure una gavina roja de primer any, me sona alguna cosa que per la Comunitat Valenciana se veien alguns exemplars de primer any.
Sobre gavina de cap negre....no podria ser una altra, le veig molt menys tacada que la de la foto d'en Toni Salas.

Salut!
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Pens que és la mateixa, Manolo. M'he fixat amb el patró i l'extensió de les taques de les ales, i són exactament les mateixes en cada una d'elles, simplement algunes taques han disminuït d'intensitat. En el cos també ha dismunuït l'extensió de les zones tacades.
A més, ja seria casualitat dues gavines de cap negre adultes amb les mateixes taques de petroli :-P
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Respon