Nius d'abellerols closos

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Joan Vicenç
Member
Entrades: 669
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

Nius d'abellerols closos

Entrada Autor: Joan Vicenç »

Tranquils que no és per aquí la malifeta. Va ser en una passejada que vaig fer per un itinerari que adjunt, a un poble molt guapo que es diu Àger, la Noguera, Lleida, als peus dels penyals del Montsec, cau de voltors i trencalòs. Vaig escoltar els abellerols i efectivament, en alçar la vista allà els vaig veure, planejant contra el cel blau. Un poc més endavant vaig trobar això. El punt exacte és un poc més avall del nombre 6 dibuixat a l'itinerari. La informació l'he passada a un company que treballa d'agent rural al Principat. Salut.


Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Cati
Member
Entrades: 454
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:57 pm
Contacta:

Entrada Autor: Cati »

Quina vergonya! Al·lucinant! Sigui allà on sigui.
Cati
Avatar de l’usuari
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Es qui ha fet això és senzillament un fill de cabró, més maldat impossible..

Joan
Avatar de l’usuari
Joan Vicenç
Member
Entrades: 669
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

Entrada Autor: Joan Vicenç »

Sembla que els agents rurals ja s'han mobilitzat al respecte. Salut. JV
Avatar de l’usuari
David García
Member
Entrades: 109
Membre des de: dl. feb. 18, 2008 7:38 pm

Entrada Autor: David García »

Buenas,


Casualmente ayer mirando la web de fotonatura.org encontré algo parecido. Espero que ningín hijo de su madre haga lo mismo en Mca. Habrá que estar pendiente.

http://www.fotonatura.org/galerias/masvisitas/352056/

Un saludo,
"Que la soberbia no nos impida conocer otros saberes sólo por ser distintos"
Warmi
Avatar de l’usuari
Toni Muñoz
Member
Entrades: 362
Membre des de: dt. des. 11, 2007 8:50 pm

Entrada Autor: Toni Muñoz »

Mirau aquest enllaç: http://salines.mforos.com/385786/7034748-abejarucos/
Com veis hi ha "animals" que no miren gens prim a l'hora d'eliminar abellerols per defensar els eixams. I fins i tot ho escriuen a internet.

Estic convinçut que l'abellerol a Mallorca ha caigut en picat en part a causa de mortalitat directa per part de l'home. En tenim casos constatats.

Trob que és interessant la lectura de l'informe que va elaborar la Conselleria de Medi Ambient sobre la incidència dels abellerols als eixams:
http://www.caib.es/sacmicrofront/archiv ... 5&id=51345

"en termes de producció de mel (kg de mel/any), la incidència dels abellerols s’estén sobre un 18% del sector apícola, entenent aquest percentatge com a el volum de la producció de mel que potencialment pot ésser afectada per la presència d’abellerols".
"el col·lectiu afectat per la presència d'abellerols correspon a una producció d'uns 25.000 kg de mel".


Personalment crec que una part de les respostes dels apicultors es pot considerar certa, i altra potser no tant (ningú és tan beneit com per inculpar-se en una enquesta).


Salut

Toni
Avatar de l’usuari
Francesca
Member
Entrades: 38
Membre des de: dl. juny 29, 2009 9:55 pm
Contacta:

Entrada Autor: Francesca »

Enguany no els veiem i hem tret quasi la mateixa mel que l'any passat, sempre hi ha hagut "sequers" salvatges per s'Heretat, desde abans que hi hagués "humans", per això també sempre s'hi han vist abellerols per el torrent de Canyamel i a la zona del golf de Canyamel; com es pot suposar desde que hi ha golf i ara la super macro urbanitzaci'o de luxe "Cap Vermell", ja no n'hi veuen , per aquesta zona de Capdepera no conec més apicultors que noltros, i més que apicultors som amants de les abelles (l'alzinar i la resta de vegetació de la zona està força pol·linitzada). No defens en absolut l'actuació d'aquests "apicultors" que demostren tenir el cervell més petit que les abelles i si qualque dia descobrís que qualcú fa això no dubtaria en fer la denúncia( per la zona de Muro els odien bastant als abellerols), només agraïria que no ens ficassin a tots (els que tenim caeres) dins el mateix sac, ja vos dic que a la zona de Capdepera la destrossa d'habitat i la "urbanització" de fora vila crec que te molt a veure amb la "desaparició" d'aquests magnífics ocells.

Salut i força!
Avatar de l’usuari
Joan Vicenç
Member
Entrades: 669
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

Entrada Autor: Joan Vicenç »

Avui capvespre, una agent rural de la zona d'Àger, la de les fotos, m'ha comentat que tenen problemes seriosos amb persones concretes causants d'enverinaments i de l'ús de tot tipus de sistemes per matar els abellerols. M'han telefonat perquè els hi assenyali en concret la zona i tan si la troben com si no em diran coses. El seu interès em tranquil·litza. M'han sobtat molt els seus comentaris sobre els abellerols i ara pens que sí que hi pot existir una causa important en la mort intencionada d'aquests pel que fa a la seva minva en població. Sense llevar que, com be diu Francesca, l'ocupació dels seus hàbitats per fer camps de golf, construccions, carreteres o el que sigui que els humans necessitin, ha estat i és segurament la principal causa de la seva vulnerabilitat.

Tenim un problema.
Respon