Corbs i ovelles

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Damià Jaume
Member
Entrades: 136
Membre des de: dt. maig 06, 2008 7:36 pm

Corbs i ovelles

Entrada Autor: Damià Jaume »

Hola forers,

Avui el meu germà Jaume ha presenciat a ses Cabanasses (Petra) un fet d'aquells que fan feredat: com un grup de corbs mataven un mè recent nat, mentre uns altres feien fogir la mare, que intentava defensar-lo, picant-li i estirant la placenta, que encara li penjava. Del mè, s'han encarnissat amb els ulls i la llengua.

En fi, fa un parell d'anys que tenim bastants de corbs per casa, i mai no ho haviem vist, això. No obstant, de tant en tant trobam restes de mens recent nats morts, amb els ulls picats però la resta del cos sense tocar.

Com aquest grup de corbs s'especialitzi en això, esteïm arreglats.

Ja ho vorem. Vos mantindré informats.

Saludos
Avatar de l’usuari
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Molt fort lo que contes, Damià. Mai ho havía sentit.

Joan
Avatar de l’usuari
Joan Vicenç
Member
Entrades: 670
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

Entrada Autor: Joan Vicenç »

Això sempre ha passat. Vull dir que pel que jo se, fa trenta anys que ja passava. Concretament record casos a Artà... i no passa res. És a dir consider que no s'han de prendre represalies contra cap corb per mor d'això. De quants mens d'una mateixa guarda es poden alimentar un esbart de corbs?
L'administració pot rescabalar la pèrdua al pagès.

Al cap i a la fi les ovelles són gairebé funcionaris. Estic segur que cap pagès com cal no mentirà quan a la quantitat de mens que pot haver perdut per aquesta raó.

D'emprar el mateix patró que amb els corbs, què no hauríem de fer amb una altra espècie com la nostra? De quantes perdius, corbs, conills i tones de tords i altres morts col·laterals en són responsables l'espècie humana? Potser l'abús sobre aquestes espècies no deixa alternativa als corbs.
Avatar de l’usuari
Tomeu Bosch
Member
Entrades: 176
Membre des de: dg. oct. 03, 2010 7:51 am

Entrada Autor: Tomeu Bosch »

Bon dia:

Fa quinze dies vaig fer una visita a la costa de Rafaubeitx, aquest lloc hi ha una gran colonia de gavines camesgrogues que any rera any es reprodueixin als penya-segats, tambe hi ha un grup de cabres asilvestrades que es mouen desde aquest lloc fins al far del Cap de Cala Figuera, Portals Vells i indrets propers, ido be al lloc anomenat al inici d'aquest missatge vaig veure una cabra que havia tengut dos cabrits, per la inexperiencia d'aquest exemplar o per que el part li sobrevingué de sobte a un lloc que no era l'adecuat els he va fer al mateix penya-segat, com podeu imaginar les gavines s'encarregaren de la resta, li mataren els dos cabrits i vaig poder veure com una gavina s'engolia un dels ulls d'un dels cabrits morts. Tot i aixo la cabra mare ja sense els seus dos cabrits va continuar pasturant per el lloc amb el braguer ben plè.

Vull pensar que aquest fet natural potser habitual amb especies oportunistes com els corbs i les gavines.

Salutacions.
Avatar de l’usuari
Antonio Bauza
Member
Entrades: 113
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 8:34 pm

Entrada Autor: Antonio Bauza »

Hola a tots:
Fa 58 anys ( ara en tenc 70 i en tenia 12)a Son Cabaspre una finca de Esporles a on passava els estius, varem veure al menys dos pics lo que estau explicant, el pastor era tan jove com jo i tot dos quedarem mirant lo que passava sense fer res, el vespre ho vaig contar al meu oncle que era el senyor de la finca i no es va enfadar perque no haviem arruixat els corbs, es va a limitar a dir-me que aixó sempre havia passat....
Per altra banda quan una ovella es rompia una cama aquest mateix pastor li possava reina una escorxa de pi jove i dues canyetes ben enbenades amb un cordellí , la feia quedar als cestadors i dia a dia li mirava com es curava la ferida....
Dues conductes al parer contradictòries però que eren assumides pel senyor, l' amo de la finca els missatges el pastor i en aquest cas també per jo...

Salut
Toni Bauçà
Respon