Imatges del ForumAus al Facebook de La Gola

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Toni Muñoz
Member
Entrades: 362
Membre des de: dt. des. 11, 2007 8:50 pm

Imatges del ForumAus al Facebook de La Gola

Entrada Autor: Toni Muñoz »

Uep,

potser alguns de vosaltres ja sabeu que al Facebook del Centre de Turisme Ornitològic de la Gola, gestionat per Espais de Natura Balear, apareix informació i fotografies publicades en el nostre fòrum. Jo no estava al tanto, i m'ha sorprès.

En general no tenc cap emperò en la utilització pública de les meves imatges, però francament, així com estan les coses amb Espais de Natura i la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient i Territori (no cal que vos expliqui quines polítiques de biodiversitat i conservació d'espais naturals estan impulsant), no estic especialment ben predisposat a que emprin imatges meves sense demanar-m'ho, i sense citar la font d'on ho han tret.

Per això he adreçat aquest missatge a l'oficina de la Gola:

"Bon dia,
només volia comentar-vos que per a la utilització d'imatges al Facebook de la Gola és necessari comptar amb el consentiment dels autors, que són els que poden decidir sobre els drets de reproducció de les seves fotos. En concret, veig que publicau imatges agafades del Fòrum del GOB. Els autors d'aqueixes imatges han decidit publicar-les al Fòrum, però no (almanco en el meu cas) al Facebook de La Gola.
Per part meva, no tenc inconvenient en que al Facebook de la Gola es mostrin imatges meves, però en tot cas voldria que a part de l'autoria aparegués citada la font, d'aquesta manera: "Informació i imatges procedents del FòrumAus del GOB (www.gobmallorca.com/forum)".
Gràcies!"

Per a la vostra informació

Salut

Toni
Avatar de l’usuari
Oliver Martínez
Member
Entrades: 228
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 7:24 pm
Ubicació: Eivissa
Contacta:

Entrada Autor: Oliver Martínez »

Totalment d'acord amb la teua postura Toni. És evident l'existència d'un mal vici per part d'administracions públiques i empreses privades a l'hora d'apropiar-se de moltes imatges sense el consentiment de l'autor. Les webs així com altres plataformes informatives estan plenes de casos on apareixen moltes fotografies de fotògrafs que ni tant sols tenen coneixement d'aquest ús fraudulent.

Salut
Ladran, amigo Sancho, luego cabalgamos.
Avatar de l’usuari
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Bon vespre:

No m´ho digueu a jo que me trob milers de fotos de la meva web y el meu blog quan naveg per internet. Ni tan sols tenen el detall d´esborrar o retallar la marca copyright "Jardí Mundani". En Rafel Mas fa unes setmanes em va avisar que a una ferreteria d´Inca venen cinta plàstica d´empeltar amb una foto meva d´un empelt d´escutet de taronger. Ell la va reconeixer totduna com meva. El problema és tan exagerat que ja no m´enfad. No vull acabar amb un infart.

Fa tres anys un visitant asiduu de la meva web va anar de viatge a Polònia i a una llibreria va veure un llibre d´empelts exposat al mostrador. La foto de la portada del llibre li va sonar i va entrar per a fullejar-lo. Va quedar estorat. Havien copiat totes les fotos i havien traduït tots els textos dels Mètodes d´Empelts de la meva web. Em va enviar un email per a avisar-me per si ho volia denunciar, però jo li vaig contestar que no podía fer res. Féia poc que havia enviat una denuncia contra una web argentina per un fet similar al departament de delictes informàtics de la Guàrdia civil a través de la seva web i un agent molt amable em va contestar al cap de poques hores que havia mirat i comparat la web delictiva i la meva web i havia confirmat que m´havien copiat centenars de fotos i textos, però que malauradament si el delicte no s´havia produït a Espanya, ells no podien actuar. Caldria fer una denuncia internacional que no serviria de res.

Així que ja veis si n´hi ha de pocavergonyes, gent descarada que guanya una bona pasta damunt l´esquena i l´esforç dels altres. Lògicament no és el cas de La Gola, sortosament no tenen cap interès economic.

Joan
Joan Bibiloni l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. oct. 25, 2012 6:46 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
pepsunyer
Member
Entrades: 292
Membre des de: ds. jul. 19, 2008 10:45 pm
Ubicació: Sineu

Entrada Autor: pepsunyer »

No hi ha maneres de penjar les imatges sense que se puguin descarregar, només mostrar?? Crec recordar que alguna vegada he intentat descarregar alguna foto i no se deixava. Perdonau, però pens que és un poc inocent pensar que quelcom de valor penjat a la web, a l'abast de tothom, no serà utilitzat, fraudulentament o de la manera que sigui.
Pep
The "balance of nature" does not exist and perhaps never has existed. C.S. Elton
Avatar de l’usuari
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Pep, després de veure com tants pocavergonyes em robaven la meva feina per a fer negoci vaig cercar una solució i la vaig trobar, però només per als Métodes d´Empelts i Amurgonament aeri de la meva web. Es tracta d´un codi que vaig afegir que impideix fer clic damunt la finestra i copiar-pegar. Per a les més de 20.000 fotos no hi ha cap solució. No puc posar 20.000 codis, un a cada foto.

Joan
Avatar de l’usuari
biel servera
Member
Entrades: 310
Membre des de: dg. març 08, 2009 8:23 pm

Entrada Autor: biel servera »

Si son per penjar a facebook es especialment fotut, ja que qualsevol foto que apareix alla se'n queden els drets de reproduccio.
Jo procur posar fotos xerecones aposta, o si no amb marca d'aigua ben evident.
Sabeu qui s'encarrega del manteniment de la pagina?
Avatar de l’usuari
Toni Muñoz
Member
Entrades: 362
Membre des de: dt. des. 11, 2007 8:50 pm

Entrada Autor: Toni Muñoz »

Només dir que la persona responsable d'informació del Centre de Turisme Ornitològic de la Gola, i igualment responsable dels darrers continguts del seu Facebook, s'ha posat en contacte amb mi per disculpar-se, deixant clar que es desconeixia la problemàtica associada a l'ús d'imatges a internet. Ja ha retirat les meves imatges que hi havia penjades (o quasi totes :) ), pel que per part meva tot aclarit.

Com bé deia en Biel, la política d'ús de drets de Facebook és completament innaceptable, trob. Vos copio el paràgraf en qüestió:

"Eres el propietario de todo el contenido y la información que publicas en Facebook, y puedes controlar cómo se comparte a través de la configuración de la privacidad y de las aplicaciones. Además:
Para el contenido protegido por derechos de propiedad intelectual, como fotografías y vídeos (en adelante, "contenido de PI”), nos concedes específicamente el siguiente permiso, de acuerdo con la configuración de la privacidad y las aplicaciones: nos concedes una licencia no exclusiva, transferible, con derechos de sublicencia, libre de derechos de autor, aplicable globalmente, para utilizar cualquier contenido de PI que publiques en Facebook o en conexión con Facebook (en adelante, "licencia de PI"). Esta licencia de PI finaliza cuando eliminas tu contenido de PI o tu cuenta, salvo si el contenido se ha compartido con terceros y éstos no lo han eliminado."

Dit això, que cadascú faci lo que li convingui.

Salut

Toni
Jose Luis Martinez

Entrada Autor: Jose Luis Martinez »

Hola chicos, como esta la cosa intelectual.

Quería hacer una pregunta a ver si me podéis responder alguno.
¿que pasa si pongo un link, por ejemplo, al forum? también las imágenes que estén en ese forum quedan expuestas a este "autoritarismo de facebook".
Necesito aclarar este punto para no exponer la propiedad de los participantes.

UN ABRAZO
Jose Luis Martinez
Avatar de l’usuari
Toni Muñoz
Member
Entrades: 362
Membre des de: dt. des. 11, 2007 8:50 pm

Entrada Autor: Toni Muñoz »

Hola Jose,
entiendo que la apropiación de derechos de reproducción en facebook afecta únicamente a las fotos y videos que allí aparezcan. Para que nos entendamos en el caso que expones, si el link te saca del facebook y ves la imagen en el fórum del GOB, cap problema: los autores conservan todos sus derechos. Si en cambio ves la imagen directamente en el facebook, malo malo.

Un abrazo

Toni
Avatar de l’usuari
Cati
Member
Entrades: 454
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:57 pm
Contacta:

Entrada Autor: Cati »

De hecho, muchos artistas gráficos con perfiles en facebook, linkean sus imagenes o trabajos hacia webs propias o blogs personales donde muestran sus obras originales y siguen conservando sus derechos de reproducción. Si cuelgan fotografias o imágenes en Facebook suelen ser de baja calidad: fotografias de fotografias o de dibujos, o carteles públicos, o de promoción, ...
Las fotos que suelo colgar en el fórum van firmadas y no tengo ningún reparo en que se reproduzcan en otras webs de divulgación ornitològica, educación, ... siempre que se cite autor y fuente, y por supuesto que no tengan un fin comercial (de hecho he visto muchas de ellas por otros forums o webs ornitológicas, o privadas que siempre han citado al autor o al fórum del GOB como fuente). El caso de Facebook és diferente porque ellos no me garantizan la protección de los derechos de autor si alguien con usos comerciales quisiera utilizarlas.

Un saludo, Jose!
Cati
Jose Luis Martinez

Entrada Autor: Jose Luis Martinez »

Muchas gracias Toni y Cati.
Es solo que soy un ignorante en estas lides y quería cerciorarme, pues entendía (yo en mi ignorancia) que si tú pones las fotos en facebook valían para eso "para facebook" y no entendía que si cuelgas fotos en esta página pudieran valer para lo quieras (o sea para un uso personal y no de la red social en sí misma). Pero creo que más o menos me ha quedado claro. Os agradezco de verdad los comentarios.
UN ABRAZO
Jose
Avatar de l’usuari
Cati
Member
Entrades: 454
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:57 pm
Contacta:

Entrada Autor: Cati »

Es que casi nadie lo sabe. Siempre solemos marcar la casilla de "He leído y aceptado las condiciones" sin mirar realmente lo que pone ... ;)
Cati
Respon