S'Albufera de Mallorca perd en Pere Vicens

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Toni Muñoz
Member
Entrades: 362
Membre des de: dt. des. 11, 2007 8:50 pm

S'Albufera de Mallorca perd en Pere Vicens

Entrada Autor: Toni Muñoz »

Com ha quedat ben explicat al fil viewtopic.php?id=3550 i als enllaços derivats, la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient (???) i Territori ha acomiadat a 8 persones de l'IBANAT i 22 d'Espais de Natura Balear,l'empresa pública fins ara responsable de la gestió dels espais naturals protegits. Els acomiadaments a ENB suposen el desmantellament gairebé total de l'equip de tècnics del Paratge Natural de la Serra de Tramuntana, l'acomiadament del personal d'ENB destinat al Parc Natural de sa Dragonera i l'acomiadament dels tres naturalistes destinats a espais protegits, a més d'altres persones dedicades a informació, manteniment i administració.

Entre els tres naturalistes acomiadats es troba Pere Vicens, l'ànima de s'Albufera de Mallorca. La llista de coses que s'Albufera i l'ornitologia de les Balears deu a n'en Pere és inacabable. Molts dels que rondau per aquest fòrum el coneixeu bé, i sabeu que amb aquest acomiadament tots (la societat) hi perdem molt. Durant anys s'ha dedicat en cos i ànima,laboral i extralaboralment, a millorar i fomentar l'estudi de les aus i de s'Albufera, i a promoure la justa valoració d'aquest espai natural. Per als imbècils que han decidit acomiadar-lo tot això no és important, però sense dubte la seva absència a s'Albufera a partir d'ara es notarà.

Per començar, des d'avui ja no es troben disponibles les llistes d'observacions quinzenals, censos i arxius històrics que fins ara estaven disponibles a les adreces

http://www.mallorcaweb.net/salbufera/aus15.html
http://www.mallorcaweb.net/salbufera/aus15_arxiu.html

Aquesta informació, fins ara penjada a una plana no oficial, es difonia per la voluntat d'en Pere i altre personal buferer que estirava la iniciativa en el seu temps lliure. Personalment entenc perfectament el gest; jo faria lo mateix davant el menyspreu d'en José María Vicente, na Neus Lliteras i en Gabriel Company (pos els seus noms, ja que a internet tot queda escrit, i aquests tres personatges han de quedar ben retratats).

Crec que d'ara en endavant, i mentre el timó dels espais protegits estigui en mans d'aquesta gent, farem bé de replantejar la nostra relació amb s'Albufera i els altres parcs i reserves, per molt que els estimem.

Pere, ens tens al teu costat.

Salut

Toni
Jose Luis Martinez

Entrada Autor: Jose Luis Martinez »

Hola Toni. Lo primero que te diré es y espero que te los tomes en plan broma, que existe un Dios en este forum, que no permite insultar aunque de verdad sean imbéciles . . . ten cuidado tiene un ojo que todo lo ve.

Por otro lado hablar de Pere Vicens y de su trabajo (entendido como el pagado y el no pagado) acerca de la naturaleza en general (y no solo de las aves) en las Islas Baleares es hablar de algo que casi todo el mundo conoce, basta mirar s'Albufera, los artículos escritos por él en distintas revistas o este mismo forum en cualquiera de sus contenidos . . . siempre encontraremos ayuda a identificar, comprender y amar tanto la fauna como la flora y los paisajes de nuestras islas.

De hecho esta mañana al ir a ver a los amigos acampados en la puerta de la conselleria, he preguntado a Cristina, que me acompañaba, si sería razonable no ofrecer información alguna sobre las observaciones realizadas en espacios naturales (en medios públicos ni a los propios parques) y hacerselo saber a nuestros amigos en el extranjero (quiero decir la razón de esta forma de actuar).
Pronto aparece el censo de acuáticas invernantes (censo europeo) que con tanta dedicación preparaba y empujaba con entusiasmo Pere Vicens y ha uno le asaltan las dudas . . . imagino que me comprendes por donde voy.
Por otro lado uno se acuerda también de los amigos, compañeros y conocidos que siguen trabajando en estos espacios y no tiene muy claro como actuar, pero es obvio
Me imagino como deben estar gente como Nick, Maties o Biel y aunque no puedo entristecerme más debido a mis propias circunstancias, me gustaría expresarles mi máximo apoyo a pesar de la decisión que personalmente, tome en el futuro.

UN ABRAZO
Jose
Jose Luis Martinez l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. des. 06, 2012 8:21 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Ep...! Bona nit a tots i a totes.

Com comentava fa una estona a un grup d'amics i amigues, tinc les orelles planes de tant de contestar les vostres cridades... i els dits pelats de tant d'escriure missatges...! (José Luís, mañana te llamo...).

Gràcies de tot cor per les mostres de suport i coratge a nivell personal, així com pels clams de preocupació pel futur dels nostres espais naturals i la seva flora, fauna i paisatges.

Per desgràcia, al meu costat també hi ha en Samuel Piña, na Susana Quintanilla, en Jaume Garcia-Delgado, en Jorge Calvo, en Fernando Mozos, en Josep Solivelles... i així fins a 30 persones que hem estat acumulant dades naturalístiques, gestionant la paperassa i realitzant totes les obres i les tasques necessàries perquè, en aquesta terra, la Natura sigui la Natura i els Valors siguin els Valors.

Sembla que, per alguna raó, no ha agradat com hem fet la feina. Haurem de tenir paciència... Alhora, seran més poques les persones que hauran de treballar amb més intensitat i de valent per tal que la nostra absència no sigui massa notòria

Vull donar coratge i suport als que queden. Mereixen molt més del que rebran. Una abraçada i fins sempre. Junts.

Jo, com no pot ser d'altra manera, seguiré amb vosaltres, emplenant pàgines i passant-vos la informació que consideri interessant.

;-))

Pere
Pere Vicens l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. des. 06, 2012 11:46 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Jaume GDS
Member
Entrades: 89
Membre des de: dl. nov. 09, 2009 7:00 pm

Entrada Autor: Jaume GDS »

Saber estar i super valuosos consells (encoratjadors i plens de seny), és el que ens has donat a la resta de treballadors en aquests moments tan difícils. Tot plegat, a la mateixa l'alçada dels teus coneixements naturalístics i a la teva generositat per a compartir-los.

Un luxe poder conèixer gent com tu.
Jaume GDS
Avatar de l’usuari
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Pere, molt de coratge i ànims. Tu me mostrares s´Albufera per primera vegada, sa falguera Phyllitis sagittata, ses falgueretes Ophyoglossum lusitanicum, s´orquídia de prat. Per jo en Pere era i és s´Albufera, s´ànima d´aquest lloc idil.lic. Què passarà ara amb ses nines de s´Alburera?, Sobreviuràn totes soles sense tú?

Com diu en Jaume, ha estat un luxe coneixer gent com tú.

Joan
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

Molt d'ànim, força, coratge, no sé que dir-te. Em fa molta de ràbia que s'hagi actuat d'aquesta manera. Una abraçada.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Jose Luis Martinez

Entrada Autor: Jose Luis Martinez »

Pere, como dicen los andaluces "ere u fenomeno, biyo".

Pero hombre no pongas listas de nombres que estoy muy sensible y se me caen las lagrimillas. Es que en el fondo veo la naturaleza de nuestras islas otra vez en un pozo.

Porque a los que estan, les quitamos los bastones. . . ¿como puedo caminar si necesito muletas y me las quitas? por eso me acordaba de los que siguen trabajando en los espacios protegidos y ya no les permiten andar.
Es por eso que imagino el malestar de vuestros compañeros (de esa lista que has dado y de hasta 29, si no me equivoco) y que estoy seguro que se seguirán sintiendo compañeros.

Una mujer muy muy muy querida por mi me dió este papel " EN MEMORIA DE LOS ESPACIOS QUE UN DÍA FUERON PROTEGIDOS COMO NATURALES Y QUE HOY SON MALTRATADOS, VILIPENDIADOS E INSULTADOS, DESHACIÉNDOSE, DE LAS PERSONAS QUE LOS CUIDARON CON TANTO MIMO Y CARIÑO".

LIC, ZEPA, N2000, Paraje Natural, Reserva Natural, Parque Natural, Parque Nacional . . . vaaaaaaaa palabras banales escritas sobre un papel.

Pero el director de espais de natura (sigue viviendo de eso de los espais de natura), el conseller de medio ambiente, (sigue viviendo gracias al medio ambiente), pordría seguir enumerando cargos ahora que desprestigian de esta manera nuestros espacios protegidos pero claro siguen queriendo vivir de ellos.
Jose
Avatar de l’usuari
Gerardo
Member
Entrades: 105
Membre des de: dg. abr. 27, 2008 11:44 am
Ubicació: Inca
Contacta:

Entrada Autor: Gerardo »

Conocí a Pere cuando participé en una edición del TAIB y recuerdo que era una institución en el parque, esa clase de personas de las que hay mil anécdotas. Puede que me olvidara de la mayor parte de las aves acuáticas que nos enseñó, pero siempre me acordaré de las botas altas atadas con un candado a la puerta.

En fin, ánimo y todas esas cosas que se dicen. Justamente yo ahora volveré a Mallorca y por lo que veo el panorama no pinta halagüeño para encontrar trabajo en el Medio Ambiente...
<<Los bosques preceden a las civilizaciones, los desiertos las siguen.>>
René de Chateaubriand
***En twitter: https://twitter.com/Diplotaxis
***Ciencia y alguna otra cosa en http://diplotaxis.blogspot.com
Avatar de l’usuari
biel servera
Member
Entrades: 310
Membre des de: dg. març 08, 2009 8:23 pm

Entrada Autor: biel servera »

Pere (i la resta de desfrenestrats) anim i una aferrada

Biel
Avatar de l’usuari
Xavi Llabrés
Member
Entrades: 88
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 2:38 pm

Entrada Autor: Xavi Llabrés »

A falta de grua, bó és xàtxero cendrós
Avatar de l’usuari
Matilde
Member
Entrades: 47
Membre des de: dl. març 16, 2009 6:11 pm

Entrada Autor: Matilde »

No m'ho puc creure ni tinc paraules.
És una INJUSTÍCIA.
Fan ganes d'emigrar ben lluny, com els ocells, i no tornar.
El medi no s'ho mereix això i les persones que tanta feina han fet, molt menys...
Jose Luis Martinez

Entrada Autor: Jose Luis Martinez »

Muy buena X. Llabrés es realmente buena para el momento.

Jose
Avatar de l’usuari
Llorenç
Member
Entrades: 46
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 7:06 pm
Ubicació: Ciutat
Contacta:

Entrada Autor: Llorenç »

Pere,
Gràcies per tota la feina feta pel bé de s'Albufera i de la natura.
I, gràcies per tot el que m'has ensenyat, i puguis seguir fent-ho en un lloc o un altre, pels bons moments passats a sa Bufera.
Tot el meu suport.
Una aferrada ben sentida.

Llorenç.
Llorenç Roig
llroigt@gmail.com
llroigt@hotmail.com
FORA ELS PREPOTENTS!!!
Avatar de l’usuari
toni soler
Member
Entrades: 227
Membre des de: dj. set. 17, 2009 1:03 pm

Entrada Autor: toni soler »

Vaig tenir la sort, o la desgracia, de guadir de la que pens va ser la darrera jornada de coneixement de limícoles a l´albufera impartida per en Pere.No el coneixia i vaig quedar impressionat amb ell, un gran divulgador i un tio de puta mare.
Al meu amic Sam el cridare personalment.
Aixó a jo em sembla una mena de netetja étnica.
Estic molt emprenyat i preocupat per els naturalistes i els espais naturals de les illes.Esteim en mans d´uns imbecils i cal fer qualque cosa ja.

Ànims i força a tots
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Eeeeh...!! Que encara em queda corda per estonaaa...!!

Aviat farem nous cursets i noves xerrades. Ens tornarem a veure i em tornareu a patir...!!!

;-)))

Pere
Avatar de l’usuari
Cati
Member
Entrades: 454
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:57 pm
Contacta:

Entrada Autor: Cati »

Ja saps on tens auditòri i gent amb ganes d'aprendre! ;)
Jose Luis Martinez

Entrada Autor: Jose Luis Martinez »

Es verdad Pere, parece que te recordamos como si estuvieras muerto y no me jo........as, te queda cuerda pero para un montón.

Solo queremos hacerte ver (en vida) lo que te apreciamos y lo que nos has enseñado con lo joven que eres.

Si no sigues enseñando, seremos nosotros mismos los que iremos a sacarte de las orejas de tú casa.
Al final lo que queremos decir con estos comentarios es que te queremos . . . y sin mariconadas que decía SAntiago Segura en Torrente.

Solo que lo sepasssssssss
Jose
Avatar de l’usuari
Andrés Mas
Member
Entrades: 202
Membre des de: dc. jul. 02, 2008 9:00 pm
Ubicació: sa rápita
Contacta:

Entrada Autor: Andrés Mas »

Pienso Que Por Mucho Tiempo Que Pase O Sustitutos Que Ocupen El Puesto, Pere Para Muchos Siempre Será El
Naturalista De S'albufera.

Saludos Y Animo A Todos Los Perjudicados

Andrés Mas
Avatar de l’usuari
biel servera
Member
Entrades: 310
Membre des de: dg. març 08, 2009 8:23 pm

Entrada Autor: biel servera »

A veure si ara funciona... aquest nou sistema que te demana de quin color es la neu no me va deixar entrar (per lo vist som daltonic!), a veure avui:

No res, que volia dir que per desgracia un bon grapat de treballadors de TRAGSA a Cabrera se'n van al carrer d'aqui a 2 dies. I de moment no han posat ningu al seu lloc. Per posar un parell d'exemples: vos imaginau un ENP on el 87% del territori es aigua i no hi ha patrons per dur les barques i fer la vigilancia que ? Un jardi botanic sense jardiner? Millor no seguesc.
Ido aixo passa a Cabrera, l'unic parc nacional que tenim a Balears.
Cabrera no va tenir tants d'acomiadaments quan va haver la escabetxina (na Loli, marinera) simplement perque nomes s'havia d'esperar a acabar la contractacio dia 31, d'aqui a dos dies.
Avatar de l’usuari
biel servera
Member
Entrades: 310
Membre des de: dg. març 08, 2009 8:23 pm

Entrada Autor: biel servera »

Per cert, ara he vist l'errada d'ahir...
la neu es blanca, pero de color BLANC (masculi)!!!
Jo vaig posar blanca, jur que no havia begut
Avatar de l’usuari
Administrador
Member
Entrades: 60
Membre des de: dt. des. 11, 2007 12:39 pm
Ubicació: GOB

Entrada Autor: Administrador »

Uep Biel,
sí, per evitar que se'ns registrin spammers i gent d'aqueixa no ens queda més remei que posar filtres d'aquest estil.

Sobre el tema Tragsa, no sé si heu vist això:
http://www.gobmallorca.com/notes-inform ... brera.html

Salut

Toni
Avatar de l’usuari
oriolus
New member
Entrades: 1
Membre des de: dt. gen. 08, 2013 1:21 pm
Ubicació: Ciutadella de Menorca

Entrada Autor: oriolus »

Molts d'ànims per a tots els treballadors acomiadats. Aquí a Menorca han estat dos d'ENB (un treballador de la brigada del Parc i en Fernando, el naturalista). Com ja heu dit tots, és una injustícia enorme (per no dir una cosa més grollera, que molt possiblement no passaria els filtres d'aquest magnífic fòrum)...
Nosaltres a Menorca esteim esperant el pitjor, ja que els polítics que ens manen no tenen cap intenció de preocupar-se per temes ambientals i ara, després d'haver-nos davallat el sou, d'haver-nos llevat una paga, d'haver-nos apujat les retencions,... ara només queda reestructurar les empreses públiques i això significa nous acomiadaments....
Tota la feina que em fet durant tant d'anys i amb tant d'esforç se'n pot anar a norris si no ho evitam... Molta força a tots els companys acomiadats i que sàpiguen que malgrat tot nosaltres seguirem estimant la natura de les illes i seguirem lluitant per a mantenir-la i conservar-la.
Avatar de l’usuari
Cati
Member
Entrades: 454
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:57 pm
Contacta:

Entrada Autor: Cati »

Respon