Migración prenupcial 2013

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Avatar de l’usuari
toni soler
Member
Entrades: 227
Membre des de: dj. set. 17, 2009 1:03 pm

Entrada Autor: toni soler »

Hola.

Jose, esta mañana todavía quedaban 3 Calidris canutus en el Salobrar , se podían ver desde la carretera des Trenc en los estánques mas cercanos a la Salinera.


En Vilafranca, poco antes de las doce, he localizado un macho de Falco vespertinus a unos doscientos metros de la depuradora.
Estaba posado sobre una de esas balas de paja redondas.En el mismo "sementer" ,un poco mas alejada, he visto otra rapaz muchísimo más grande posada también sobre una bala de paja.Cuando he bajado del coche para identificarla mejor ha empezado a volar y se ha puesto a ciclear sobre mi para alcanzar altura. En ese momento la he podido identificar plenamente:se trataba de un ejemplar precioso de CIRCAETUS GALLICUS.
Después por la misma zona 3 vespertinus y 2 naumanni.

Una mañana bien aprovechada .Saludos para todos.
Jose Luis Martinez

Entrada Autor: Jose Luis Martinez »

Hola Toni. Ya se que lo haces para darme envidia ......... Y LO HAS CONSEGUIDO.
O sea los C. canutus estaban donde yo estuve buscando como un desesperado y no los ví.......me cago en la........ si es que les dije . . . . . . vamos a buscar un poquito más, pero ni caso.

Maties, yo tampoco pensaba que cazaban a ras de tierra, pero muchas veces viendo a los eleonor cuando vuelan me he preguntado ¿y por que no? son portentosos voladores y tienen una agilidad increíble, saben hacer picados impresionantes, subidas vertiginosas y pasar a escasos centímetros del suelo, sin apenas esfuerzo aparente.....

Pero siempre hay un eleonor que se sale de la norma de comer insectos y entonces POBRE POLLITO.
Jose
Avatar de l’usuari
Oliver Martínez
Member
Entrades: 228
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 7:24 pm
Ubicació: Eivissa
Contacta:

Entrada Autor: Oliver Martínez »

Hola. Avui de matí als estanys des Codolar (P.N de ses Salines) un Chlidonias hybrida amb plomatge nupcial pescant a un dels estanys més al Nord-Est.
Encara segueix l'exemplar de Platalea leucorodia anellada amb anelles PVC. Observadors: Esteban Cardona i Óliver Martínez.

salut
Ladran, amigo Sancho, luego cabalgamos.
Avatar de l’usuari
biel servera
Member
Entrades: 310
Membre des de: dg. març 08, 2009 8:23 pm

Entrada Autor: biel servera »

Bones, a veure, un parell de cites que me faltaven de Cabrera:

Diumenge i dilluns se veien cabots, un xatxero groc, saxicola torquata, ficedula hypoleuca. L'oriol que pasturava per alla va quedar com a minim fins diumenge horabaixa, si es que era el mateix.

I si amb aquest xurro de foto retallada i tirada des de darrera del vidre del cotxo se pot donar com a bo aquest cucui, ido tambe. Apart de la foto, quan el vaig veure volar tot d'una me va venir al cap que ho era (va ser dia 25).



Imatge
Jose Luis Martinez

Entrada Autor: Jose Luis Martinez »

Hola Toni.

Ya te he dicho que soy muy "paquete", pero ayer por la mañana con Manolo Cabalga y bajo una lluvia de las que mojan mucho, nos ibamos al P. N. de Mondragó y al pasar por Campos nos miramos y dijimos (bueno más bien yo), ¿porque no pasamos por Salobrar y vemos a mis "ansiados" canutos?.
Manolo que es un tío fenomenal me llevó hasta Salobrar y los ví, que gozada . . . tenemos una gripe importante, pero despues de casi 11 años de mi primera observación, LOS HE VISTO A PLACER, bueno y Manolo ha hecho algunas fotos con las gotas de lluvia salpicando a su alrededor una pasada.
Pasamos del Pluvialis dominica/fulva (llovía demasiado)y nos fuimos a Mondragó a trabajar, pero después de comernos un exquisito rabo de buey en Santanyí (a mi también me encanto, MANOLO), nos animamos mutuamente a ver de nuevo los patirrojos de Villafranca.
4 efectivamente, los otros 4 que había visto los últimos días, parecían que se habían ido y ni rastro de los primillas.
Cuando nos volvíamos para casa la culebrera alzaba el vuelo con una culebra en las garras de unos 60-70 centímetros (impresionante) pero como "siempre QUE HAY COMIDA", una gaviota patiamarilla la "quería" y para ello sacaba las patas de vez en cuando para intentar golpear a la culebrera en la espalda.
La seguimos hasta que se perdió de vista y ni la culebrera soltó la culebra, ni la gaviota dejó de molestar al águila.
Como esta de bonito el Pla de Villafranca con las terreras a tope, las codornices cantando, cernícalos de diversas especies cerníendose, aguiluchos laguneros en vuelos de caza y de vez en cuando una sorpresa en forma de bonelli, patirrojos, primillas o culebreras.

Jose
Jose Luis Martinez l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. maig 31, 2013 12:04 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
biel servera
Member
Entrades: 310
Membre des de: dg. març 08, 2009 8:23 pm

Entrada Autor: biel servera »

Bon dia,
ido avui m'he animat a fer una visita per Vilafranca (no havia anat en tot l'hivern ni la migracio) i he pogut veure 3 xoriguers cama-roja (minim 2 mascles), 3 milanes (juntes), 1 esparver fase clara, 1 arpella (c.aeruginosus) i aquesta altra que ja me direu voltros quina es que jo me perd. Era clarament mes lleugera que l'altra arpella. Apart de sentir guatleres i aquests petits que hi ha per alla (Saxicola rubetra no record haver-la vist fins avui).

Imatge

I ara ve lo bo: de cami cap alla, carretera Santa Margalida-Petra just abans d'Ariany, un xisme gros que s'aixeca de just devora la carretera. S'ha posat a girar una termica a tota castanya i en poc temps ja estava a mes de 200 metres d'altura. A lo primer no sabia que era fins quel li he vist el bec enorme vermell. No l'havia vista mai, una passada. Hagues tengut la camera preparada dins el cotxo i l'hagues fet les fotos de molt mes aprop, aquesta moguda i retallada com a minim serveix de testimoni.

Au, salut


Imatge
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Enhorabona Biel! El rapinyaires és un preciós mascle de C.pygargus.

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
toni soler
Member
Entrades: 227
Membre des de: dj. set. 17, 2009 1:03 pm

Entrada Autor: toni soler »

Hola Jose y resto de foreros.


Me alegro mucho que hayas podido ver los canutus del Salobrar y vaya privilegio ver a la culebrera en plena acción

Lo de Matias ya no tiene nombre y para el resto de terrestres a seguir disfrutando de los últimos, pero fructíferos, coletazos de

migración.


P.D. Jose confiesa que acompañaste el rabo de Buey con dos birras.
Jose Luis Martinez

Entrada Autor: Jose Luis Martinez »

Toni, . . . como me conoces y Manolo Cabalga puede corroborarlo, fueron exactamente 2 y después de haber visto a los C. canutus, me sentaron la mar de bien. Además luego la sorpresa de la culebrera, es que no le pido más al campo y a mi segunda mamá, La Nature.

Claro que lo de Maties, no tiene nombre, NI TAMPOCO PRECIO, pero ¿es que alguien lo dudaba?. En mi opinión hablamos (con todos los respetos hacia los pajareros de toda España) de uno de los mejores observadores de aves de toda Europa.

Un día tomando un café o una, dos, tres o las que hagan falta de birriiiiiiiiitas te explicaré porqué, que este no es el sitio para hablar "DI AMORE".

Jose
Jose Luis Martinez l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. maig 31, 2013 6:19 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Jose Luis Martinez

Entrada Autor: Jose Luis Martinez »

Biel ...... te has pasado 3 pueblos.
O sea que la cigüeña negra no la habías podido fotografiar? Es que me falta para el Bigyear y vas tú y ........... lo siento es que la envidia es muy mala.
Lo de la foto de Cabrera, si que se trata de un cuco (Cuculus canorus) aunque la foto sea ...... un "poquillo mala", perdoname por la expresión, que sabes que te quiero mucho.

El pygargus, era mi motivo de ir a Villafranca los últimos días, porque creo que fue Manolo Suárez quién comentó que estaban por allí e intentaba ver si criaban, pero nada de nada y vas tú y fotografías al machito.

También me gustaría saber donde crían los laguneros que se ven por la zona, para intentar evitar que los "atropellen" con las segadoras y tampoco lo he conseguido.
UN ABRAZO
Jose
Jose Luis Martinez l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. maig 31, 2013 6:20 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
pepsunyer
Member
Entrades: 292
Membre des de: ds. jul. 19, 2008 10:45 pm
Ubicació: Sineu

Entrada Autor: pepsunyer »

Biel, has reparat que la cigonya està anellada? Llàstima que no l'agafassis de més a prop.
Vaig passar pel pla de Vilafranca dimarts cercant els pygargus i res, sí 4 camarrojos mínim. Una arpella normal també, però pa mi que solo son migrantes por la zona Jose
Pep
The "balance of nature" does not exist and perhaps never has existed. C.S. Elton
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

José Luis, lo que comentas sobre mí no se aproxima NI POR ASOMO a la realidad. Créeme, te lo digo con conocimiento de causa :-)
Así que dejémoslo ya, por favor.

Referente a los aguiluchos, hace unos años pensé que los laguneros que se ven insistentemente por Maria de la Salut debían criar allí. Luego descubrí que eran aves de s'Albufera (y también migrantes, claro) que se desplazaban allí diariamente a alimentarse. Así que, ya ves, los de Villafranca podrían no ser tampoco aves reproductoras, como ya te ha avanzado Pep. En todo caso, el seguimiento constante es lo que puede ayudar a verificar o no las diferentes hipótesis, como sabes.

Y respecto a los cenizos, escríbeme si quieres al privado, te diré donde creo que hay una pareja nidificando. Prefiero no anunciarlo en un foro público (además no tengo certeza, solo indicios). No hay peligro, de confirmarse la nidificación, que ninguna segadora malogre la puesta.

Saludos,
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
Gabriel
Member
Entrades: 347
Membre des de: dv. juny 05, 2009 4:50 pm
Ubicació: Calvià Poble
Contacta:

Entrada Autor: Gabriel »

Bones,

Avui matí al Salobrar de Campos: Un mínim de 9 Charadrius hiaticula, varies Larus ridibundus i un grupet d'11 Phoenicopterus roseus (cap duia anella), això a les basses vora la carretera que va a Es Trenc i ja dintre del camí de Sa Barrala, 1 Numenius phaeopus (que a Pep se li va escapar pel pels perque en arribar va fugir i ell no el va poder veure), 1 Sterna nilotica i 3 Ardea cinerea.

Erem en Pep Manchado i jo mateix.

Salut i a disfrutar de lo poquineu de migració que queda!!
Gabriel l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. juny 03, 2013 9:35 am, en total s’ha editat 1 vegada.
GRUP D'ORNITOLOGIA DE CALVIÀ

www.goc-calvia.blogspot.com
Avatar de l’usuari
Cati
Member
Entrades: 454
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:57 pm
Contacta:

Entrada Autor: Cati »

Peasso cigonya negra, Biel! Molt bona captura. També, com en José Luis, no l'he poguda sumar al Big Year, però si vàrem veure ahir horabaixa al Salobrar els hiaticulas d'en Bielet, els 3 canutus, a plaer i sense pluja, i 4 Calidris alba encara. Ni rastre de la "joieta" que va veure en Maties, però igualment satisfets.
Salut!
Toni i Cati
Jose Luis Martinez

Entrada Autor: Jose Luis Martinez »

Maties, Maties, ya hablaremos de tú conocimiento de causa, pero ahora hablamos de otra cosa.......de AGUILUCHOS.

Tranquilo, si me dices que los cenizos "están a salvo me conformo", con eso me vale.
Con lo de los laguneros, tengo mis serias dudas. Es verdad que en Maria de la Salut he visto al menos dos años, ejemplares que provenían de s'Albufera por distintos detalles de plumaje y de marcas alares, pero en Villafranca, en la última semana he visto un intercambio de presa entre un macho con plumaje de adulto y una hembra, después se metió la hembra en un campo de cereal cercano a un torrente (la verdad es que no sé si entró en el propio campo de cereal o en el margen del torrente y estuvo como 10 minutos en salir) una pequeña curva de nivel me impidió verlo.

Me parece un poco raro que dos migrantes de distintos sexos, se intercambien presas, aunque siempre es posible que asuguren lazos durante la migración.
Es por eso que me encantaría corroborar o rechazar esta zona en lo que respecta a la cría de distintos aguiluchos, simplemente para estar más tranquilo (yo con mi propia persona) y si podemos entre todos echarles una mano.
Jose
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Hola a tots i a totes...!

José Luís: amb les quatre coses que sé d'aquesta espècie, jo posaria messions perquè hi ha un niu on la femella va davallar...

Algú hi ha d'anar...? convindra conprovar-ho i marcar el lloc, no sigui cosa que les màquines embaladores facin malbé la cria.

Pere
Jose Luis Martinez

Entrada Autor: Jose Luis Martinez »

Intentaré ir mañana a la zona X. Diré cosas Pere y el primero a tí, que para eso entiendes "un poquito de esta especie" y me has ayudado ha entender lo que puede pasar en Villafranca, con tú impresionante experiencia en S'Albufera.

Jose
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Perfecte... digues coses....!

Al Salobrar, aquesta primavera, hi havia almenys 3 mascles en actitud territorial, miulant i fent vols nupcials... A veure què passa per la zona...

Ahir, a Cala Mesquida, hi havia dues arpelles sortint cap a Menorca... encara hi ha migració i les d'aquí ja tenen els joves a punt de volar...!

Quines coses...

Pere
Avatar de l’usuari
Gabriel
Member
Entrades: 347
Membre des de: dv. juny 05, 2009 4:50 pm
Ubicació: Calvià Poble
Contacta:

Entrada Autor: Gabriel »

Bones,

Només per rectificar una cita de ahir al Salobrar, el Numenius phaeopus no el puc confirmar ja que la meva experiencia en aquestes aus es poca i avui Jose Luis i Cristina han vist 2 Limosa lapponica en plumatge d'hivern i la meva obsrservació va ser la major part en vol vegent la part de l'esquena de l'ocell. Aixi que com tenc dubtes de la observació, millor deixar-ho en sp.

Me sap greu

Salut
GRUP D'ORNITOLOGIA DE CALVIÀ

www.goc-calvia.blogspot.com
Avatar de l’usuari
Cristina
Member
Entrades: 150
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 1:41 pm
Ubicació: Port de Sóller
Contacta:

Entrada Autor: Cristina »

Biel,
no has de demanar disculpes de res homo, només faltaria!
Qui digui que pot identificar tot el que veu, que mai s'ha confós o s'ha equivocat identificant una espècie menteix.
Si en aquell moment te va parèixer que estaves segur que era un Numenius idò ja està ;)
Lo que diu molt de tu (i en positiu) és que posis en coneixement de tots el teu dubte, no tothom és capaç de fer-ho.
Au, i no li donis més importància!
Una besada,

Cristina.
Avatar de l’usuari
Cristina
Member
Entrades: 150
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 1:41 pm
Ubicació: Port de Sóller
Contacta:

Entrada Autor: Cristina »

Ai,
al final no posava el que hem vist al Salobrar.
Encara hi havia els C. alba, el G. nilotica, al menys 3 G. pratincola, els 2 L. lapponica, diveros grupets de C.hiaticula (en total una dotzena¿?) a part dels sospitosos habituals.
Alguna L. audouinii, 11 flamencs i tropocents pollets de totes mides sobretot de C. alexandrinus i R.avosetta, que sempre són molt guapos de veure.
També al manco una M. flava cinereocapilla cantant i pul·lulant per allà.
Gairebé al final ens ha sobrevolat un M.milvus (sense marques).

Érem en J.L. Martínez, en Ralph Mertins i jo.

Salut,

Cristina.
Jose Luis Martinez

Entrada Autor: Jose Luis Martinez »

Biel.
Rectificar es de sabios (a si que ya sabes mi opinión). Fijate como ha cambiado la onitología desde ir al campo con una escopeta y todo aquello que no se sabía lo que era, se abatía y luego se miraba. Claro eso daba identificaciones correctísimas (casi siempre).
Hasta hoy, que realmente no sabes lo que estas viendo o piensas que estas viendo una especie y despues de 200 fotos, ves que es otra (casi siempre). Aún así hay gente que insiste en su error.
Pero si no tienes, ni escopeta ni cámara de fotos por diversas circunstancias de la vida ,la identificación EN EL CAMPO es un reto chulísimo, porque todo depende del azar, del tiempo que ese ejemplar se deje ver, de la luz, de si esta volando, o durmiendo, lejos o cerca, de tú capacidad de observación, de tú humildad, de tú honradez y de tú ética. Estas 3 últimas cosas son mucho más importantes que la escopeta y la cámara y sin duda tú las tienes, porque te has auto criticado publicamente y eso, desde mi punto de vista, te honra.
Como bien sabes, porque todavía tienes (LADRONZUELO) un cuaderno de campo mio de cuando era más joven que tú, la emoción de una observación, el tembleque que me entraba en los prismáticos, la subida de adrenalina cuando veía algo que no habia visto nunca y no sabia lo que era, me ha hecho con el tiempo rectificar o dudar de algunas de mis anotaciones, pero el porcentaje no era mayor del 1%. También me ha hecho confirmar alguna que apunte como dudosa, todo hay que decirlo.
En resumen, que sigas así porque rectificar un error y hacerlo en publico para un chaval de 17 años es una muestra de tú capacidad como persona y esto es muchiiiiiiiisimo más importante que tú capacidad como ornitólogo, bueno más bien es el primer y crucial paso para ser bueno en cualquier aspecto de la vida.
Para mi eres un fenomeno y tú potencialidad futura es impresionante.
Estoy de acuerdo ROTUNDAMENTE con Cristina, el que diga que no se ha equivocado nunca miente como un bellaco, pero ¿cuantos han reconocido publicamente sus errores?.
Por cierto y para darte envidia a tí personalmente, no tenía "bimbeada" en este año a la lapponica . . .je je
Te quiero Biel, sigue así.
Jose
Avatar de l’usuari
FJAM
Member
Entrades: 11
Membre des de: dj. ago. 25, 2011 10:42 pm

Entrada Autor: FJAM »

Ayer tarde, zona de Can Picafort depuradoras.

A muy baja altura Halcón abejero (pernis apivorus).
Avatar de l’usuari
biel servera
Member
Entrades: 310
Membre des de: dg. març 08, 2009 8:23 pm

Entrada Autor: biel servera »

Uep!
Avui he tornat a Vilafranca. Dels cama-roig res de res, alomillor han partit.
Ha vengut un falco mari i tambe l'aguila marcenca (jo diria que s'ha deixat veure just quan ha vist que partia i havia amagat la camera...). Tambe dues arpelles (aeruginosus) fent acrobacies i tocant-se amb les urpes.
Llavor hi havia aixo, seguesc en la linia de fotos reenquadrades i mig desenfocades:
Imatge

Imatge


Com de costum m'abstenc de dir res i aixi m'informau voltros. Els meus coneixements enciclopedics en ornitologia no donen per tant. Si me podeu dir si son joves o adults o confirmar si es un o l'altre ho agraire.

Au, salut
Avatar de l’usuari
Toni Muñoz
Member
Entrades: 362
Membre des de: dt. des. 11, 2007 8:50 pm

Entrada Autor: Toni Muñoz »

Uep Biel,
tens més imatges?
Meam, són joves, crec que en això no hi ha discussió.
Me sembla veure, a la primera foto, a l'exemplar de darrere, cobertores del pit negres amb punta blanca destacada. Si fos així, jo diria que són S. vulgaris.
Però... tens més fotos? :)

Salut

Toni
Respon