nova espècie nidificant al Salobrar

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
jordi muntaner
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm

nova espècie nidificant al Salobrar

Entrada Autor: jordi muntaner »

Hola a tots,

El passat 27 de juliol vaig poguer comprovar que almanco una colla de gavina de bec vermell (Larus audouinii) ha nidificat amb èxit al Salobrar. Dos polls volanders demanaven insistentment menjar als seus pares. Amés, altres vuit adults voltaven per a on estaven els polls. Anteriorment, durant els mesos de maig i juny, sempre veia alguns exemplars pel mateix redol, però no vaig detectar cap adult covant. Ja fa un parell d'any vaig trobar dos o tres nius construïts al Salobrar, per la mateixa zona a on han niat enguany, però no varen arribar a efectuar posta.

Enguany, la colònia de gavina de bec vermell més propera al Salobrar, situada a uns dels illots de la costa del terme de Ses salines, ha fracassat i no han tret polls, o almanco jo no els he vist. Tampoc he vist volanders a les salinetes de s'Avall (Colònia de Sant Jordi).

A les costes de la península Ibèrica hi han varies i importants colònies de gavines de bec vermell niant a salines i, com que ja fa anys que al Salobrar es veuen exemplars durant l’època de reproducció, era d'esperar que niessin. A veure si el proper any continua aquesta tendència i es crea un nou nucli reproductor a questes salines.

Al Salobrar, amb la reproducció constatada enguany de l’arpella (Circus aeroginosus), ja són dues les noves espècies que el 2013 passen a incrementar el número d’espècies que nien a aquest important zona humida per a l’avifauna de Mallorca.

Salut,

Jordi
Avatar de l’usuari
Joan Carles Palerm
Member
Entrades: 93
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 12:14 am

Entrada Autor: Joan Carles Palerm »

Hola Jordi, i resta de forers. Sense anar més lluny a ses salines d'Eivissa ha criat en dues (crec) ocasions.
Avatar de l’usuari
jordi muntaner
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm

Entrada Autor: jordi muntaner »

Hola Joan Carles,

Ara no estic segur, però crec que el primer any va ser el 2011. L’any passat jo les vaig veure criant, però no vaig poder contar número de nius ja que era el més de juny, massa tard.

Tampoc sé que han fet enguany. Pot ser David, Oliver o Esteban puguin aclarir més la situació a ses salines d'Eivissa.

Salut,

Jordi
Avatar de l’usuari
Oliver Martínez
Member
Entrades: 228
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 7:24 pm
Ubicació: Eivissa
Contacta:

Entrada Autor: Oliver Martínez »

Al 2011 es comprovà, per primera vegada, la cria d'aquesta gavina als estanys des Cavallet amb una vintena de parelles. L'èxit reproductor va ser molt baix degut a molèsties i depredació??? De cans. L'any 2012 no va millorar gaire la situació. I al present any s'han estimat més fer les maletes i tornar a criar a illots propers a la zona...........jo hagués fet el mateix.
Salut
Ladran, amigo Sancho, luego cabalgamos.
Respon