lectura anella PVC gavina becvermell

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Joan Carles Palerm
Member
Entrades: 93
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 12:14 am

lectura anella PVC gavina becvermell

Entrada Autor: Joan Carles Palerm »

Hola.
El dia 15 d'agost es va poder llegir l'anella plàstica blanca d'una gavina d'audouini a Porroig (sant Josep, Eivissa). El codic era ANAC.
En els darrers anys he vist en vàries ocasions gavines d'aquesta espècie anellades amb PVC, però crec recordar que no l'he pogut llegit mai. El propietari d'una caseta varador que estava al meu costat em va dir que l'exemplar ANAC acudia als estius a Porroig des de fa 7 estius.
Avatar de l’usuari
jordi muntaner
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm

Entrada Autor: jordi muntaner »

Hola,

Aquesta gavina va ser anellada per Esteban Cardona, Patricia Arbona, Jorge Calvo, Paula Goberna, Isard Polo i Miguel Vericad, a l’illa de s’Espardell el 22/06/2006, així que sí podría ser que es vegi per aquest lloc des del 2009, es a dir en els darrers cinc anys (difícilment des del 2008). A la meva base de dades no constas cap altre lectura, però convindria que anessis a veure la base de l’EBD: anillamiento.ebd.csic.es.

Salut,

Jordi
Avatar de l’usuari
Joan Carles Palerm
Member
Entrades: 93
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 12:14 am

Entrada Autor: Joan Carles Palerm »

Molt bé. Moltes gràcies Jordi.
Evidentment no fa 7 estius ;).
Això si, ANAC i aquest senyor es coneixent molt bé. Vaig poder veure l'espectacle de que després d'estar una bona estona darrera de llegir l'anella d'aquesta gavina el tipo s'adonés i decidís posar-mo fàcil. Va fer un parell de xiulades i la gavina va anar a posar-se primer al terrat del varadero i després, quan l'home va fer uns colps a una roqueta, va canviar de lloc per possar-se al seu costat. Després d'un ratet de comunicació home-gavina, va acceptar aliment.
Respon