migracio prenupcial 2014

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Avatar de l’usuari
biel servera
Member
Entrades: 310
Membre des de: dg. març 08, 2009 8:23 pm

migracio prenupcial 2014

Entrada Autor: biel servera »

Bones, sembla que comencen a venir els primers migrants, com a minim els primers que jo he vist.
- Ahir horabaixa un agro blanc a la zona sud de Cabrera Gran.
- Avui demati un Circus cyaneus femella a la zona nord de Cabrera Gran, ha travessat cap a l'Illa dels Conills.

Au
Biel

No he trobat cap entrada nova amb aquest tema, esper no haver-ho vist malament
Avatar de l’usuari
joem
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:04 pm
Ubicació: Palma (La Vileta)

Entrada Autor: joem »

Bones,
Avui dia 8/2/14, els primers 3 cabots (delichon urbicum) a Maristany entre decenes de cabots de roca.

A l'Albufereta una gavina de bec prim (larus genei) amb un grup de gavines d'hivern.

Vents fortissims de llebeig i temperatura inusual.
Josep Manchado
jmanchado@gmail.com
Avatar de l’usuari
toni soler
Member
Entrades: 227
Membre des de: dj. set. 17, 2009 1:03 pm

Entrada Autor: toni soler »

Divendres día 7 alCibollar de L´Albufera 2 ex. Hirundo rustica i a la carretera del murterar , al manco 3 ex. Delichon urbicum.



Adeu.
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Bones, ahir horabaixa al blanquer de Maria de la Salut hi havia 1 mascle de xàtxero groc (Motacilla flava).
També 1 mascle de Circus cyaneus, preciós.

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
Bernat
Member
Entrades: 11
Membre des de: ds. nov. 10, 2012 11:32 am
Ubicació: Ariany

Entrada Autor: Bernat »

A la seu de la conselleria d'Administracions Publiques tot l'hivern s'ha pogut veure un menjamosques gris (Muscicapa striata), avui la darrera vegada. O sigui que tenim ropits a l'estiu i menjamosques a l'hivern-
Avatar de l’usuari
Juan J. Bazán
Member
Entrades: 1121
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 7:45 pm
Ubicació: Son Rapinya (Palma)

Entrada Autor: Juan J. Bazán »

Primeras lavanderas migrantes, Motacilla flava, 8 de marzo, en el Prat de Sant Jordi.

Imatge
Imatge
Imatge
No hay nada en lo que las aves difieran más de los humanos que en la forma en la que pueden construir, y dejar el paisaje tal como estaba antes. Robert Lynd.
Avatar de l’usuari
FJAM
Member
Entrades: 11
Membre des de: dj. ago. 25, 2011 10:42 pm

Entrada Autor: FJAM »

Precioso macho de Aguilucho pálido (Circus cyaneus) entre Maria de la Salut y Muro.
Abundancia de triguero (Miliaria calandra).
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Avui hi havia un grupet de 6 Limosa limosa a s'Albufera, davant el centre d'informació.

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
Gabriel
Member
Entrades: 347
Membre des de: dv. juny 05, 2009 4:50 pm
Ubicació: Calvià Poble
Contacta:

Entrada Autor: Gabriel »

Bones,

Vull pasar l'observació d'una Cigonya blanca (Ciconia ciconia), el passat 1/3/14 sobrevolant el poble de Calvià, direcció Santa Ponsa, cap a les 18h.

Perdonau per el retràs de la cita, pero trobava que encara amb retard era interessant esmentar l'observació.

Salut i bona migració!!!
GRUP D'ORNITOLOGIA DE CALVIÀ

www.goc-calvia.blogspot.com
Avatar de l’usuari
marcm
Member
Entrades: 43
Membre des de: dc. set. 04, 2013 4:06 pm
Ubicació: Palma

Entrada Autor: marcm »

Avui a s'Albufera, al Bishop 1:

4 Limosa limosa
5 Anas querquedula molt actives
1 Platalea leucorodia

Fins la quarta o 5a passada d'una avioneta que feia fotografies que els ha espantat tots.

3 imatges testimonials:

Imatge

Imatge

Imatge


Salut!
marcm l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. març 15, 2014 10:06 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Toni Muñoz
Member
Entrades: 362
Membre des de: dt. des. 11, 2007 8:50 pm

Entrada Autor: Toni Muñoz »

Uep Marc, per casualitat no hauràs fotografiat l'avioneta?
El vol a baix alçada (menys de 200 metres) no autoritzat està prohibit al parc.

Salut

Toni
Avatar de l’usuari
marcm
Member
Entrades: 43
Membre des de: dc. set. 04, 2013 4:06 pm
Ubicació: Palma

Entrada Autor: marcm »

Hola Toni,

Em sap greu però no. Quan hem decidit fer-li una fotografia no ha tornada passar :-(
Avatar de l’usuari
joem
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:04 pm
Ubicació: Palma (La Vileta)

Entrada Autor: joem »

Bon dia,
Ahir 16/03 havia 2 mascles i una femella d'anas querquedula (cetla blanca) a les llacunes de l'Albufereta.
Josep Manchado
jmanchado@gmail.com
Avatar de l’usuari
jordi muntaner
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm

Entrada Autor: jordi muntaner »

Hola a tots,

Si en qualsevol zona humida veieu una avioneta, ultralluger o helicòpter volant molt baix i afectant als aucells preneu nota de la matrícula i, si podeu, feu foto i comuniqueulo a la direcció del parc de s'Albufera o al servei d'agents de Medi Ambient (971176100) o a aquest foro.

AESA (Associació Espanyola de Seguretat Aerea) pot admetre denuncies de particulars i, com a mínim, advertir als infractors de que no tornin a fer vols a baixa altura, que no es poden fer.

Gràcies,

Jordi
Avatar de l’usuari
marcm
Member
Entrades: 43
Membre des de: dc. set. 04, 2013 4:06 pm
Ubicació: Palma

Entrada Autor: marcm »

Ahir a Albercutx devers les 12 passaren 3 B. buteo.

Més tard a s'albufera, com a més destacat: 1 P. pugnax, 2 M. flava i molta activitat de cegalls i tiruril·los.

Ah, i encara una juia.
Avatar de l’usuari
toni soler
Member
Entrades: 227
Membre des de: dj. set. 17, 2009 1:03 pm

Entrada Autor: toni soler »

Hola Marc i resta de forers.


El dilluns dos buteos al Puig de la Grua (Capdella). La veritat es que ja no se si son Migrans o residents.Fa devers un mes que en Tomeu Morro en va veure dos a Son Font, molt aprop de Capdella.Per cert un dia despres de la teva cita a S'Albufera (Querquedula, Platalea i Limosa), vaig estar al Cibollar i no vaig veure cap de les tres.

Adeu.

Toni.
Avatar de l’usuari
marcm
Member
Entrades: 43
Membre des de: dc. set. 04, 2013 4:06 pm
Ubicació: Palma

Entrada Autor: marcm »

Hola Toni,
Jo ahir tampoc n'hi vaig veure cap dels 3. Això em fa pensar en la quantitat d'aus que es deuen aturar per aquí i que ens passen per alt. Va ser un bon dia :-) Vaig penjar les 3 fotografies perquè vaig trobar que les tres espècies de cop, al mateix lloc, i vistes per un "novato", era un poc mal de creure.
Salut!
Avatar de l’usuari
xavier
Member
Entrades: 39
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 6:02 pm
Ubicació: Binissalem

Entrada Autor: xavier »

Hola a tots
Ahir, a la zona de Rabaubeig, vaig aixecar un cucui reial (Clamator glandarius) a la vora del penyassegat. Va volar uns metres i es va posar en un pi espès i no vaig tornar a veure'l.
També un mussol migrant (Asio flammeus).
Salut!
Avatar de l’usuari
joem
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:04 pm
Ubicació: Palma (La Vileta)

Entrada Autor: joem »

Ahir per el nord, tot i que tot esta molt sec i amb aquest temps que no sembla propi d'ara, varem veure moltes oronelles i cabots (riparias) a s'Albufera, 4 buteos i 1 falco torter migrant desde Formentor, una gavina fosca a Maristany pegant-se un bany i un coaroja a Mortitx.
Erem en Dani Hinckley i jo.
joem l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. març 24, 2014 9:56 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Josep Manchado
jmanchado@gmail.com
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Bones, aquest dissabte vaig poder veure 1 garsa de mar al moll de Palma. Vos pas una imatge de quan intentava aterrar.

Imatge

També hi havia algunes llambritges de bec llarg. Em va cridar l'atenció un jove de l'any passat que no aturava ni un segon de piular i demanar menjar a un adult. L'adult pareixia agobiat, i de tant en tant es queixava.

Imatge

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
Cati
Member
Entrades: 454
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:57 pm
Contacta:

Entrada Autor: Cati »

Guapíssima la garsa de mar, Maties!

Dissabte, poc abans de les dues del migdia, un grup de més d'un centenar de corpetasses (P.carbo) en vol, va creuar el cel d'Artà direcció Formentor. Veure l'extensió del grup en formació fou realment espectacular
Toni i Cati
Avatar de l’usuari
marcm
Member
Entrades: 43
Membre des de: dc. set. 04, 2013 4:06 pm
Ubicació: Palma

Entrada Autor: marcm »

Hola Cati i resta de forers,

Precisament dissabte migdia vaig veure, a Porreres, un grup de 24 corpetasses volant en formació, però cap a l'Est. Això és un comportament migratori? El que em va estranyar és que volassin cap a l'Est i no cap al Nord.

Salut!

Marc
Avatar de l’usuari
toni soler
Member
Entrades: 227
Membre des de: dj. set. 17, 2009 1:03 pm

Entrada Autor: toni soler »

Hola


Avui demati a Ses Planes (autovia Palma Nova) el meu primer exemplar Lanius senator i al Golf de Ponent moltes Hirundo rustica.

Adeu.
Avatar de l’usuari
Nacho
Member
Entrades: 48
Membre des de: dg. feb. 23, 2014 12:19 am

Entrada Autor: Nacho »

Vaya Chulada el Haematopus ostralegus de Maties, ¿Alguien sabe si todavía hay opciones de verlo por ahí?
Avatar de l’usuari
xavier
Member
Entrades: 39
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 6:02 pm
Ubicació: Binissalem

Entrada Autor: xavier »

Hola a tots.
Avui he vist un grupet de falcies reial (Apus melba). Eren uns 17-18 ex. volant sobre el torrent Vinagrella, el que passa per davora la tafona de son Catiu, a Inca.
També tres tirulil-los menuts (C. dubius).
Respon