Petició d'informació tórteres domèstiques

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Petició d'informació tórteres domèstiques

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Bones, algú de voltros té controlada alguna població assilvestrada de tórteres domèstiques? Un ornitòleg té ganes de fer algunes fotos a aquestes aus i jo no he sabut massa bé on dir-li.

Gràcies!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Bon dia, Maties:

Si te refereixes a sa tórtera turca, cada dia en ve un esbart a menjar-se es blat de les Índies de ses meves oques. Es caçadors els dues a retxa i de tant en quan en fan una escabetxina, però hi ha hagut temporades que en venien trenta i pico i se fotien mig poal de gra en mitja hora. Ara en deuen venir mitja dotzena i han tornat molt esquives. Fa anys eren molt ximples. Quan venen a menjar si em veuen aprop fugen com si jo fos el dimoni. Supòs que és una reacció a s'assetjament des caçadors. Sé lo des caçadors perque he trobat moltes vegades tórteres mortes per davall es tarongers amb ferides d'escopetada. També crec que les cacen es falcons que amb frequència volen per damunt s'hort. Lo que no he vist mai són nius. No sé on crien.

Salut!
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Gràcies Joan. En realitat em referia a Streptopelia risoria / roseogrisea, molt semblant a la tórtera turca.

Per cert, i ja que ve al pèl, he llegit que la ràpida expansió de la turca, i el fet que s'hagi tornat molt ximple i visqui sovint a prop de l'home, podria tenir a veure amb hibridacions amb tórteres domèstiques. No sé si és una simple suposició o si hi ha estudis al darrera.

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

No sé distinguir entre una turca y una domèstica. Em pensava que la domèstica era la turca. Així que no sé què són les que venen a menjar-se el blat de les Indies. Mallorquines salvatges no ho són.

Salut!
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Gràcies Joan. La diferència entre les 2 tórteres no és senzilla (al menys no m'ho resulta a mi), i jo crec que ha generat confusions en el passat. Segons l'AOB, la S.risoria és sedentària a les Balears, però he de confesar que jo no en conec cap població. Per això demanava si algú en coneixia cap.

La diferència principal entre les 2 espècies és el cant. La turca fa el cu-cuuuuu-cu típic, amb la segona síl·laba més allargada, i un crid com a de moix llunyà, o de gavina, no sabria molt bé com explicar-lo. Per cert, jo també en tenc un parell que venen a menjar-se el gra de les gallines, són molt llestes!

Salutacions,
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Respon