Prenupcial 2015

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Avatar de l’usuari
pepsunyer
Member
Entrades: 292
Membre des de: ds. jul. 19, 2008 10:45 pm
Ubicació: Sineu

Entrada Autor: pepsunyer »

Avui horabaixa he sentit els primers rossinyols cantant a Sineu. És un poc tard, però per mi són els primers.
Pep
The "balance of nature" does not exist and perhaps never has existed. C.S. Elton
Avatar de l’usuari
joem
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:04 pm
Ubicació: Palma (La Vileta)

Entrada Autor: joem »

No se si són migrants, hivernals o residents (més be crec que una mica de tot), però el més important per mi és el lloc: el Prat d'Alcúdia, una zona molt degradada però fantàstica, capaç de plegar junts els quatre moretons (incloent les pardes i un buixot), o una parella de rasclets pintats o de donar-te imatges com aquest mascle de suís, ahir mateix i la gavina de bec prim fa dos dies.

Imatge

Imatge
Josep Manchado
jmanchado@gmail.com
Avatar de l’usuari
Toni Muñoz
Member
Entrades: 362
Membre des de: dt. des. 11, 2007 8:50 pm

Entrada Autor: Toni Muñoz »

Només recordar-vos que per part del GOB hem sol·licitat i argumentat tècnicament repetides vegades al llarg dels darrers anys davant l'administració competent la protecció del Prat d'Alcúdia (Maristany, Tucan Marsh, ...) amb la figura de Zona d'Especial Protecció per a les Aus (ZEPA). Evidentment no ens han fet gaire cas.

Confiem que aviat aquesta zona pugui gaudir de la consideració que mereix i es puguin aplicar algunes mesures de conservació i millora ambiental.

Salut

Toni
Avatar de l’usuari
Toni Muñoz
Member
Entrades: 362
Membre des de: dt. des. 11, 2007 8:50 pm

Entrada Autor: Toni Muñoz »

pepsunyer ha escrit:Avui horabaixa he sentit els primers rossinyols cantant a Sineu. És un poc tard, però per mi són els primers.
Pep
Hola Pep, nosaltres també sentírem cantar ahir els primers per Artà, amb presència considerable. Sembla que l'entrada és important des de fa pocs dies.

Salut

Toni
Avatar de l’usuari
Alex
Member
Entrades: 192
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 11:07 pm

Entrada Autor: Alex »

A altres llocs no són tan "cafres" com per aqui :

http://www.vitoria-gasteiz.org/we001/wa ... 2de4__7fef


joem ha escrit:No se si són migrants, hivernals o residents (més be crec que una mica de tot), però el més important per mi és el lloc: el Prat d'Alcúdia, una zona molt degradada però fantàstica, capaç de plegar junts els quatre moretons (incloent les pardes i un buixot), o una parella de rasclets pintats o de donar-te imatges com aquest mascle de suís, ahir mateix i la gavina de bec prim fa dos dies.

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
marcm
Member
Entrades: 43
Membre des de: dc. set. 04, 2013 4:06 pm
Ubicació: Palma

Entrada Autor: marcm »

Avui al sud de Porreres s'ha deixat veure un caçamosques negre (Fycedula hipoleuca). Més prest havia vist el primer (per jo) caçamosques (Muscicapa striata) de la temporada. Just quan he vist el Fycedula, he començat a sentir Muscicapa per tot. No sé si és que han arribat tots junts de cop o què, però n'hi havia per tot.
Avatar de l’usuari
toni soler
Member
Entrades: 227
Membre des de: dj. set. 17, 2009 1:03 pm

Entrada Autor: toni soler »

Ahir a Portals Vells dues Apus palidus. Al cami de Son Colomar Streptopelia turtur i un exemplar Anthus trivialis.
Avui a Son Hortola Ficedula hipoleuca , Lanius Senator ,Oenanthe o. i Phylloscopus sibilatrix.
A Son Vich Nou al manco tres Cecropis daurica, podria ser que siguin ses mateixas que vaig observar dues setmanes enrrera al mateix sementer....

Salut.
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Ahir al SAC de Costitx 2 Phylloscopus sibilatrix i 2 Anthus trivialis.

I avui migdia, pujant a la torre d'Albercutx 1 mascle d'Oenanthe hispanica. Més tard damunt el pàrking de l'entrada a la Vall de Bóquer, 4 Circus aeruginosus, 1 Aquila pennata i 1 Pernis apivorus, volant tots cap el sud. La mar estava tota tapada per una boira espesa, imagin que no s'han atrevit a sortir i ho faran demà.

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
joem
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:04 pm
Ubicació: Palma (La Vileta)

Entrada Autor: joem »

Bones,
Avui, al bosquet que hi ha a la zona de sa Barcassa, a s'Albufereta hem trobat aquest exemplar de cucui reial (Clamator glandarius) mort no feia massa dies, estava a terra entre la fullaca i no pareixia víctima de l'atac de cap rapinyaire, ja que tenia el plomatge perfecte i nomes la panxa plena de formigues i virons.

Imatge

No cal dir la ràbia que fa trobar-te un ocell com aquest, tan maco i tan difícil de veure i que quan ho trobes estigui mort :(

Erem en Xavier Gassó, en Nacho Barcia i jo.
joem l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. abr. 18, 2015 10:41 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Josep Manchado
jmanchado@gmail.com
Avatar de l’usuari
Manolo
Member
Entrades: 140
Membre des de: dc. gen. 23, 2008 7:52 pm

Entrada Autor: Manolo »

Bones,

ahir una cosa curiosa, a mig matí, amb una bona solana, un enganapastors (Caprimulgus europaeus) me va passar volant pel camí de Jesús de Palma. En un moment donat va fer un gir ràpid i va entrar a una terrassa d'una casa. Imagino va passar el dia allà.

salut

Manolo
Avatar de l’usuari
joem
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:04 pm
Ubicació: Palma (La Vileta)

Entrada Autor: joem »

Bones,
Avui fent el SAC, he escoltat un sebel·li cantant de ben enfora abans d'arribar a la carena de la vall de son Marill, a l'extrem nord de la serra de na Burguesa, quan jo he arribat dalt, al coll, havia un unic sebel·lí alla, a una zona mes clara del bosc i ha sortit volant directe cap al nord, per la vall de la Riera.

Jo tenia al sebel·lí per un ocell sendentari, però sabeu si en passen de migrants? Alguna dada similar? El comportament d'aquest ocell m'ha semblat típic de que estava en pas.

Salut
Josep Manchado
jmanchado@gmail.com
Avatar de l’usuari
toni soler
Member
Entrades: 227
Membre des de: dj. set. 17, 2009 1:03 pm

Entrada Autor: toni soler »

Bon vespre.


Ahir demati al cami de'n Pep a S'Albufera , arribant a la torre d'observacio ,es va aixecar un Numenius Phaeopus i uns metres avanç de la barrera un ASIO FLAMMEUS !!!! Bimbo per jo.
Uns minuts mes tard varen arribar en Pere Garcies i en Pere Vicenç.En Pere Garcies li va fer fotos amb es "pepino" de camara que du.(a meam si les penja al forum).
Un poc despres tres ex Tringa glareola i al manco un ex. apus palidus.
A ses puntes dotze Merops apiaster.
Al cibollar un solitari Sterna hirundo.
A la depuradora una Glareola pratincola i un "parell" de ex. Riparia riparia.


Salut !!!
Avatar de l’usuari
Juan J. Bazán
Member
Entrades: 1119
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 7:45 pm
Ubicació: Son Rapinya (Palma)

Entrada Autor: Juan J. Bazán »

En la Bassa de Can Guidet (Son Ferriol), hoy vencejos, golondrinas comunes y dáuricas, aviones comunes y zapadores. Fotos de zapador y dáurica de hoy.
Imatge
Imatge
Otros migrantes que ya están por aquí son los Bisbitas campestres, foto de esta mañana.
Imatge
No hay nada en lo que las aves difieran más de los humanos que en la forma en la que pueden construir, y dejar el paisaje tal como estaba antes. Robert Lynd.
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Ahir al blanquer de Maria de la Salut 1 o 2 Anthus cervinus (no puc descartar que les 2 deteccions fossin del mateix exemplar, tot i estar separades uns 300 metres). També algunes O.oenanthe i S.rubetra.

Avui a s'Albufera també 1 Anthus cervinus i 1 Ph.sibilatrix. A Maristany 1 mascle d'Acrocephalus schoenobaenus. I el més interessant, a Cases Vellles amb en Pep Manchado hem vist un mascle de Ficedula albicollis. També algunes coarotges, 1 titina dels arbres i 1 vitrac barba-roig.

Salut!
Maties Rebassa l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. abr. 23, 2015 7:10 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Avui dematí al camí dels Polls, de s'Albufera, he pogut veure un cegall reial Gallinago media a Son carbonell, una titina dels arbres Anthus trivialis a la caseta des Xot i una milana negra Milvus migrans a Sa Font de Son Sant Joan, ja més tard.

En un missatge anterior (posat equivocadament a un altre fòrum) us comentava que el dissabte passat alguns dels membres del TAIB escoltaren el cant territorial d'un mascle de queca Botaurus stellaris als Rotlos.

Pere
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Ahir dematí al Cap de ses Salines molt de moviment. Una forta entrada de tórteres (Streptopelia turtur) i una bona diversitat de migrants (abellerols, titines de camp i dels arbres, coarotges, vitracs barba-roigs, papamosques...). Com a més destacat un grupet de 5 Oriolus oriolus (3 mascles i 2 femelles) i un mascle cantant d'Emberiza hortulana.

Després al Salobrar de Campos 1 Anthus cervinus (enguany pareix que n'hi ha molts!) i 1 Falco vespertinus. Adjunt imatges d'aquests darrers.

Imatge

Imatge

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
marcm
Member
Entrades: 43
Membre des de: dc. set. 04, 2013 4:06 pm
Ubicació: Palma

Entrada Autor: marcm »

Divendres a Porreres 1 ull de bou xiulador (P. sibilatrix) i 2 caçamosques negres (Fycedula hypoleuca). Un dels dos al mateix lloc exacte on en vaig veure un 10 dies abans.

Avui, a Cap Salines, de la llista d'en Maties, no hem vist res de res. Sé que l'observador hi fa molt i per ventura se m'ha escapat alguna cosa, però així i tot diria que hi ha hagut un canvi molt gran d'un dia a l'altre. Un O. oenanthe passejava per devora el far i poca cosa més.
marcm l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. abr. 27, 2015 7:49 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
toni soler
Member
Entrades: 227
Membre des de: dj. set. 17, 2009 1:03 pm

Entrada Autor: toni soler »

Hola Marc.

Si te serveix de consol, vaig estar a Cap Salines dos dies avanç que en Maties i l domes vaig veure uns 20 ex. De Oenanthe o.Enmig d'aquets ex. Una que semblava una famella de Oenanthe hispanica , pero la "Ley de Murphy" va voler que estigues a contra llum i ni en foto la puc identificar al 100 per 100.
Conclusio : Deu es Deu i els altres simples mortals.


Salut i bones observacions !!!
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Bé, jo som ateu, no sé qui és aquest Déu que anomenau... :-)

Això de la migració té aquestes coses. Tú per exemple vares veure 20 coablanques, jo només en vaig veure 3. I de vegades la sort té molt a veure.

Per exemple, a alguns les vaig contar com va ser l'observació dels oriols: ja estava de tornada per la carretera, quan els 5 oriols em varen creuar just davant el cotxe, tan a prop que vaig haver de frenar per por de no col·lisionar amb algun d'ells! Es varen tirar dins un camp d'ametlers i, un cop aturat el cotxe i sortit per intentar veure'ls millor, no vaig ser capaç de trobar-ne cap, a saber on havien aturat! Ja veus, com és això de la sort...

Salut!

Ah, ahir es va veure un Stercorarius pomarinus a la costa de Sa Ràpita. Just en aquells moments jo estava a la costa de la Colònia de Sant Jordi i, tot i que vaig rebre avís immediat de la presència del paràsit i no devia estar gaire lluny, no el vaig veure. Un altre cop la sort...
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Hola...!

Aquests dies també he vist 1 oriol, mascle, el diumenge als voltants de Sencelles.

Avui he vist dos falcons marins, un a s'Albufera i l'altre pel camí de Biniatró. Per aquella zona de la vall de Sant Miquel també he observat un gaig blau.

Pere
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

No sé com ho veis voltros, però diria que la migració està molt aturada aquests dies. Avui a s'Albufereta molt pocs migrants, per sort els pocs que hi havia eren molt interessants, com ara 1 gaig blau i un grupet de 5 Anthus cervinus, vists amb en Max Radford.

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
toni soler
Member
Entrades: 227
Membre des de: dj. set. 17, 2009 1:03 pm

Entrada Autor: toni soler »

Avui a l'Albufera dues observacions interesants:


---A la Roca un Gelochelidon nilotica.

---Al Cibollar I 2ex. Sternula albifrons.

Salut !!
Avatar de l’usuari
perejota
New member
Entrades: 3
Membre des de: ds. set. 24, 2011 11:30 am

Entrada Autor: perejota »

Atenent a en Toni Soler aquí teniu la foto del mussol emigrant.

Salut.

http://www.gobmallorca.com/fotosforum/asiofla.jpg
Avatar de l’usuari
toni soler
Member
Entrades: 227
Membre des de: dj. set. 17, 2009 1:03 pm

Entrada Autor: toni soler »

Gracies Pere, com ja m'imaginaba una gran fotografia.Quin bitxo mes guapo !!!


salut !!
Avatar de l’usuari
Juan J. Bazán
Member
Entrades: 1119
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 7:45 pm
Ubicació: Son Rapinya (Palma)

Entrada Autor: Juan J. Bazán »

Mare meua, vaya foto guapa y vaya bicho guapo, guapo.
No hay nada en lo que las aves difieran más de los humanos que en la forma en la que pueden construir, y dejar el paisaje tal como estaba antes. Robert Lynd.
Respon