Vint anys després.... Aegithalos caudatus (foto)

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
P. Arbona
Member
Entrades: 33
Membre des de: dl. gen. 18, 2021 6:12 pm
Contacta:

Vint anys després.... Aegithalos caudatus (foto)

Entrada Autor: P. Arbona »

Avui, a la fi, he pogut fotografiar la Senyoreta (Aegithalos caudatus) a Mallorca. Ha estat en un espès pinar aprop del golf de Son Muntaner.

Fa 20 anys, a l'estiu, devant la meva sorpresa i incredulitat, els vaig veure per primer cop a un bosc de Valldemossa, bevent i banyant-se a una font d'aigua. Eren cinc, tots junts, segurament una familia, i probablement els primers, (sols o acompanyats de més senyoretes), que botaren de la península o del continent, a la nostra illa.

Un mesos després, a la tardor vaig poder fer dues observacions més en el Coll de Sa Creu, d'un exemplar sol.

Els tres cops, estaven bastant aprop meu, sobretot els cinc de Valldemossa, però cap del tres cops portava la càmara, just duia els prismàtics. (Vaig anar al local del GOB d'aquell temps per fer-lis arribar aquesta informació, i d'altres observacions d'aucells poc comuns o a llocs poc comuns, que per aquells anys havia fet)

Avui han estat dos exemplars, descendents d'aquells "pioners", i ara ja d'una petita població consolidada a l'Illa de Mallorca. Primer he vist un, voltant per els pins propers, caçant i menjant-se una cuca; després, he vist que baix meu (jo estava sobre una marjada) s´ha posat, i mentres ho "cercava" amb la càmara ha volat i ha anat a una alzina devant meu, l'he enfocat i duia material per fer niu al bec, i just quan anava a apretar el disparador, ha marxat abaix d'una soca, al mateix temps que se li ha apropat el mascle. Han estat uns moments junts i despres han marxat volant cap l'espesura del bosc.

He seguit caminat pel caminoi i he vist aferrat a un petit tronc lo que semblava que podia ser un niu de senyoreta... desde el mateix caminoi li he fet unes fotos i he seguit camí

Ja un poc més lluny, he pogut sorprende posat demunt d'un vell garrofer un xoriguer mascle (Falco tinnunculus), uns dels probables predadors de les senyoretes, i li he pogut fer un parell de fotografies

Tot seguit, pujaré unes fotografies que ilustren aquesta trobada d'avui amb les senyoretes (i el xoriguer):


Imatge


Imatge


Imatge


Imatge


Imatge


Imatge


Imatge


Imatge
Respon