gavina fosca anellada i titina sospitosa

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

gavina fosca anellada i titina sospitosa

Entrada Autor: Pere Vicens »

Hola a tots i a totes.

Ara fa una estona, a la zona de s'Albufera anomenada Es Ras hi havia una gavina fosca Larus fuscus (poss. intermedius) anellada a la cama esquerra amb una anella VERDA amb dígits BLANCS EY52 en sentit DESCENDENT. No estava anellada amb metall.

Aquesta gavina ja es va veure a s'Albufera als mesos d'octubre, novembre i desembre del 2006 i al febrer del 2007.

Jordi, podriem saber d'on ve...? i és "normal" que no tengui anella metal.lica...?

Al turó des Blat, a Ses Puntes hi ha un bon grapat de titines Anthus pratensis. Entre elles n'hi ha una que quan s'ha aixecat l'esbard ha "psiiiiiiiiiiiii"-ulat talment com una titina de gola roja Anthus cervinus... ben diferent del "psiit" d'A. pratensis.

No l'he poguda veure, però.

Si algú de vosaltres va per la zona de les cases de Ses Puntes (a la plataforma, vaja...) aquests dies, que miri prim entre les titines...

Enhorabona als eivissencs... el gallfaver ha retornat...

;-))

Una abraçada,

Pere
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Pere, si vas a la pàgina del CR-Birding de la Larus fuscus, podrás veure a quins projectes s'han anellat aquestes gavines amb anelles verdes i lletres blanques. El link és el següent:
http://home.scarlet.be/~pin02658/cr-Les ... mark_green

Possiblement sigui anellada a Holanda pel famós Norman Van Swelm (famós perquè mai contesta, per desgràcia!).

----------------
Green ring with code (letter E en 3 number ; 2 letters and 2 numbers).

Norman Van Swelm, Ornithologisch Station Oostvoorne, Schepenenweg 26, 3233 CL Oostvoorne, The Netherlands.

tel./fax.: +31-181.48.48.16.

e-mail: norman.vanswelm@wxs.nl

note 1: used codes are E001-E000 ; EA01-EA00 ; EE01-EE00 ; EH01-EH00 ; EK01-EK00 ; EL01-EL00 ; EM01-EM00 ; EN01-EN00 ; EP00-EP00.

note 2 : take a look at http://fotooizo.free.fr/Baguage/index.php, what happens if a project-coordinator does not answer.
---------------

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
jordi muntaner
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm

Entrada Autor: jordi muntaner »

Hola Pere i enhorabona per l'organització de xocolatcens!

Aquesta gavina fosca amb anella verde i lletres grogues (crec que no son blanques) també la vaig llegir al Ras el 28/12/07. Està anellada a Holanda per un ornitòleg que anella moltíssimes gavines però que no envia historials. Existeix una web (ara mateix nom tinc la direcció perqué el meu pc está en reparació) a on es poden ficar les lectures i veure els historial, pero lo collonut és que la web no es seva!!

Quant pugui vos enviaré l'enllaç. Recordo que té una lectura feta per les costes atlàntiques de (França o Holanda).

Salut,

Jordi
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

En referència a la probable A.cervinus vista (o millor dit, escoltada) per en Pere, dóna la casualitat que aquest hivern ha estat vist el primer exemplar hivernant d'aquesta espècie a Catalunya.

Vos pas una foto de l'exemplar català (fotografia feta per un ornitòleg finès, en Jorma Tenovuo).

Imatge


Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Respon