Una altra que no conec de res

Estudi i conservació de la flora de les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Rafel Mas
Member
Entrades: 643
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 7:39 pm
Contacta:

Una altra que no conec de res

Entrada Autor: Rafel Mas »

Bones,
voldria "sopes" sobre el nom d'aquestes plantes,
Fotos fetes el mes de febrer a una rosseguera amb Paeonia cambessedessi, S. rodriguezii, etc...
gràcies

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Biel Perelló
Member
Entrades: 120
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 8:46 pm
Ubicació: Pollença
Contacta:

Entrada Autor: Biel Perelló »

Hola Rafel,
La segona és Erodium reichardii ... m'agrada molt aquesta floreta :-)
Salut !
Biel J. Perelló i Coll / Pollença - Mallorca / http://www.bielperello.com
--------------------------------------------------------------------------------
Avatar de l’usuari
pepsunyer
Member
Entrades: 292
Membre des de: ds. jul. 19, 2008 10:45 pm
Ubicació: Sineu

Entrada Autor: pepsunyer »

La d'adalt jo diria que és una Arum pictum recent sortides les fulles.
The "balance of nature" does not exist and perhaps never has existed. C.S. Elton
Avatar de l’usuari
Rafel Mas
Member
Entrades: 643
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 7:39 pm
Contacta:

Entrada Autor: Rafel Mas »

Gràcies Biel!
Uep, Pep, no hi havia caigut amb la rapa blava, en veure les fulles així de petites em vaig despistar totalment. Gràcies!
Avatar de l’usuari
Rafel Mas
Member
Entrades: 643
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 7:39 pm
Contacta:

Entrada Autor: Rafel Mas »

Bones, Pep
m'he tornat a mirar la fot de la suposada rapa blava i no n'acab d'estar convençut. Les fulles eren molt petites, uns 3 cms. i semblava que no s'aixequessin d'enterra com les de A.pictum que apareixen primer en vertical des d'un punt comú i després s'eixanquen.
Semblava que era un planta de port petit
A part la foto és del 14 d'abril
me sap greu fer-me pesat :)
Avatar de l’usuari
pepsunyer
Member
Entrades: 292
Membre des de: ds. jul. 19, 2008 10:45 pm
Ubicació: Sineu

Entrada Autor: pepsunyer »

Aquestes imatges són d'avui dematí a la Comuna de Lloret. A veure si serveixen per aclarir res.

Imatge

Imatge

Imatge

En trobam nasquent i de fructificades. La fenologia de les plantes està molt condicionada per les condicions del microhàbitat, molt variables.
Devora els fruits de la darrera imatge hi ha una floreta que no conec (no sé si ja va sortir al fórum). Algú la pot identificar?
The "balance of nature" does not exist and perhaps never has existed. C.S. Elton
Avatar de l’usuari
biel servera
Member
Entrades: 310
Membre des de: dg. març 08, 2009 8:23 pm

Entrada Autor: biel servera »

No es una Romulea?
A principis d'any surt la R assumptionis, endemica. I llavors crec recordar que n'hi havia d'altres del mateix genere.
Avatar de l’usuari
biel servera
Member
Entrades: 310
Membre des de: dg. març 08, 2009 8:23 pm

Entrada Autor: biel servera »

Justament acab d'entrar a l'herbari virtual de la uib i es la que surt (crec) a la pagina d'inici. Jo diria que sí ho sembla. Es abundant per la marina de Llucmajor.

http://herbarivirtual.uib.es/cat-med/index.html
Avatar de l’usuari
Cati
Member
Entrades: 454
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:57 pm
Contacta:

Entrada Autor: Cati »

Per mi no hi ha dubte que les fulles són d'Arum pictum. La "floreta" de la part superior pareix una Romulea columnae, crec, ja que la Romulea assumptionis floreix més tard, és més petita i les fulles són molt més primes i fosques. Però me qued més tranquil·la si ho confirma un botànic de la casa.

Salut!
Cati
Avatar de l’usuari
Rafel Mas
Member
Entrades: 643
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 7:39 pm
Contacta:

Entrada Autor: Rafel Mas »

Uep,
les fotos de'n Pep són "demoledoras" :)
m'ha quedat clar. Cap dubte
gràcies!
Avatar de l’usuari
Cati
Member
Entrades: 454
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:57 pm
Contacta:

Entrada Autor: Cati »

Un botànic de la casa m'ha "soplat" que la petita floreta blanca vora l'Arum no és una Romulea. Molt probablement sigui un Allium chamaemoly.

Salut! I gràcies... ;-)

Cati
Cati l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. gen. 19, 2010 5:38 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Jaume GD Sancho
Member
Entrades: 49
Membre des de: dj. ago. 11, 2011 10:13 pm

Entrada Autor: Jaume GD Sancho »

La floració d'Arum pictum a sa Dragonera, potser enguany amb retard, ja és aquí. La foto correspon al passat diumenge dia 2 d'octubre 2011. Juntament amb altres de la zona cala Lladó, són les primeres que veig florides enguany al parc. L'hipotètic retard, pens que podria tenir a veure amb les altes temperatures enregistrades durant aquesta "tardorestiu" que patim tots.
Imatge

Com a petita curiositat, aquestes dues fotos. La primera captada també el passat diumenge. La segona, feta exactament al mateix lloc, però el 30.05.2011 lluint tot el seu fruit.
Imatge

Imatge

Si aquests propers dies plou i baixa la temperatura, igual podem gaudir dels primers bolets a Mallorca etc.

Salut!
Jaume
Respon