Longicornu

Estudi i conservació de la flora de les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Longicornu

Entrada Autor: Pere Vicens »

Hola a tots i a totes.

En Nick Riddiford m'ha demanat si podem recollir 6 o 7 fulles d'aranyera banyuda (Orchis longicornu) de Mallorca per un estudi genètic que s'està fent a Itàlia, dirigit pel Sr. Salvatore Cozzolino del Departament de Biologia Estructural i Funcional de la Universitat Frederic II de Nàpols.

Aquest senyor necessitaria, com he dit, una fulla de la roseta bassal de 6 o 7 plantes, cada una d'una ÀREA DIFERENT (de poblacions diferents), vaja.

Les hauríem de posar dins un tub amb un poc de "silica gel" (separat de la fulla amb una petita bolleta de cotó...) i amb una inscripció amb retolador indeleble indicant l'autor, el lloc i la data de recollida.

Si algú s'anima, estaríem encantats que es posés en contacte amb nosaltres. Podeu enviar-nos un correu electrònic a pvicenssiquier@gmail.com

Si algú es vol posar en contacte amb aquest senyor, també li farem arribar el seu correu electrònic.

Una abraçada i bones festes...!

Pere
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Hola a tots i a totes.

L'altre dia el Sr. Salvatore Cozzolino em va enviar un missatge en el que em comenta que de l'anàlisi de diferents mostres que li enviàrem de les poblacions mallorquines d'aranyera banyuda Orchis longicornu, aquestes tenen una genètica diferent i més primitiva que les poblacions arribades a Tunísia, Sardenya i Sicília en una colonització recent.

Tal i com va succeir (fa uns anys) amb l’anàlisi genètic de l’orquídia de prat Anacamptis (Orchis) robusta de s'Albufera, el Sr. Cozzolino s’ha sorprès gratament de veure el magnífic potencial de reserva genètica que són les nostres illes, i recomana una protecció legal activa de les poblacions de algunes de les nostres espècies d’orquídies.

Tot d’una que el treball sigui publicat, em passarà un accés i us el proporcionaré.

Gràcies de nou als qui ens passàreu les mostres.

Pere
Respon