Quercus a Nysiros

Estudi i conservació de la flora de les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
toni font
Member
Entrades: 15
Membre des de: dc. feb. 27, 2008 4:50 pm

Quercus a Nysiros

Entrada Autor: toni font »

en aquesta foto
http://picasaweb.google.es/tonifontg/20 ... 1337168754

i les dues següens veureu una espècie de quercus que no he sabut identificar de moment
se sembrava als preciosos camps marjats de Nysiros, segurament com a menja per animals, igual que la pistacia que trobareu a continuacio.
Avatar de l’usuari
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Bones tardes, Toni:

Esper que hagis tengut un bon viatge. Pel que he vist a les fotos segurament ha estat un viatge meravellós. M´ha sorprès l´extrema sequedat d´aquestes illes orientals. Son quasi predesèrtiques.

L´arbre podría ser Quercus macrolepis

http://www.flickr.com/photos/49043363@N ... /lightbox/

L´arbust té tota la pinta de ser Pistacia terebinthus

Salut: Joan
Joan Bibiloni l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. març 29, 2013 11:16 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
toni font
Member
Entrades: 15
Membre des de: dc. feb. 27, 2008 4:50 pm

Entrada Autor: toni font »

Quercus macrolepis, si!
veig que la capsula del fruit, tota plena d'escates, té força tanins i s'usa per tenyir...
gràcies!

en tenc un parell de fruits, pero crec que son verds...

tambe llavors de la pistacia terebinthus, pyrus pyraster, cupressus de Kos i baladres salvatges de Astypalaea, si algu en vol...
Avatar de l’usuari
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Bon día Toni Font i resta de forers:

Avui m´he enrecordat de s´aglà de Quercus macrolepis de ses illes gregues que en Toni Font me va regalar. No em pensava mai que fos viable. Quan el vaig veure em va pareixer verd, inmadur, com si li faltassin un parell de mesos per a acabar de madurar. El vaig sospesar i el vaig trobar bastant pesat, així que vaig pensar que tenía unes bones reserves i que, encara que no fos madur, podría germinar. Sense massa fè el vaig aficar dins sa terra vegetal que tenc dins un poal i em vaig oblidar d´ell.

Sa meva sorpresa ha estat majúscula quan l´he desenterrat i he vist que ja té una petita arrel:

Imatge

Lògicament ara el sembraré dins un cossiol gròs per a que pugui treure una bona arrel pivotant i creixi aviat. Em fa il.lusió veure´l creixer i, si pot ésser, ja un arbre mig fet. Farà molta planta al meu jardí. Amb sort d´aquí uns 25 anys fruitarà per primera vegada. Esper encara ser viu i acariciant-li sa soca poder-li dir: "Ets un campió contra tot pronòstic".

Moltes gràcies, Toni!!!

Vos mantendré informats.

Que passeu un bon fi de setmana: Joan
Avatar de l’usuari
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

I el miracle de la vida s´ha fet realitat. Aquí teniu el petit Roure de Valonia de l´illa de Nysiros, Quercus macrolepis, recent nascut. Em fa il.lusió veure´l gròs.

Imatge

Joan
Joan Bibiloni l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. març 28, 2013 10:30 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Avui compleix 23 dies:

Imatge
Joan Bibiloni l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. abr. 22, 2011 10:21 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Bones tardes, Toni:

Ha passat un any de sa darrera foto i es teu Roure de Nysiros està magnific. Ja fa més de 30 centímetres d´altària. Es veu que li agrada Mallorca. Se sent a gust. Fa dos mesos va suportar sa gran nevada i sa seva soqueta pelada va estar mig tapada per sa neu quasi una setmana. No li va fer gens de mal.

Imatge

I aquí ses seves fulles molt tendres acabades de brostar:

Imatge

Per cert, Toni, tenc 4 Pyrus pyraster de s´illa croata de Mljet i 4 Cupressus sempervirens de s´Illa grega de Kos de ses llavors que me dugueres. Fa dues setmanes en vaig regalar un de cada a en Rafel Mas.

Joan
Joan Bibiloni l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. nov. 30, 2012 7:03 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Bon vespre, Toni, bon vespre a tots:

Avui he fet un parell de fotos al teu roure de Valònia que ja té dos anys i mideix mig metre. Mira quina monada. Ja no pot anar més bò:

Imatge

Bona nit i salut!
Avatar de l’usuari
barrancbiniaraix
New member
Entrades: 1
Membre des de: dl. abr. 01, 2013 10:23 am

Entrada Autor: barrancbiniaraix »

A veure si aqui veis el pare de la criatura. En aquest album, moltes fotos de Nysiros.

https://plus.google.com/app/basic/photo ... 1337168754
Avatar de l’usuari
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

No hi ha cap dubte, Toni, les fulles del fill mallorquí són idèntiques a les del seu pare grec, tan idèntiques com el teu fill i tú, que sou com dues gotes d´aigua. Sorpren molt la claror intensa d´aquestes illes gregues, quasi més intensa que a Mallorca. També criden l´atenció els edificis de pedra picada tan parescuts als de Machu Picchu dels Andes.

Joan
Avatar de l’usuari
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Toni, mira quina monada. Es teu roure de Nysiros amb mig any més. Amb tanta calor aquesta tardor encara no ha perdut ses fulles. Està magnífic:

Imatge

Joan
Avatar de l’usuari
toni font
Member
Entrades: 15
Membre des de: dc. feb. 27, 2008 4:50 pm

Entrada Autor: toni font »

Gràcies, Joan.
Un cop mes me dones una alegria de veure lo bo que va!
Ja comença a ser hora que li trobem un recó per sembrar-lo enterra, no trobes? Que trobarem encara un redol lliure al Jardí Mundani?

Aquesta tardor-hivern-primavera seré molt de temps per Formentera. Hem comprat un barco i mos ve de gust estar per aqui trescant l'illa poc a poc...
Mira'l... https://picasaweb.google.com/1168958356 ... redirect=1
A més tenc un tot terreny a disposició, que generosament m'ha deixat en Manu Sanfelix

Si mai hi vols passar, aqui mos trobaras.

El mateix va pels altres forumplanters, amics... si algu te algun encàrrec, aqui mos teniu.

tf
Avatar de l’usuari
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Vaja quina xulada de barco que heu comprat. Lo més guapo és reparar-lo i que tot funcioni. Sa teva vida és com un somni fet realitat. Ets lliure com es vent i vius com et dona la gana. Em provoques enveja sana. Disfruta tot quan puguis. Sa vida és tan curta....

En quan a sembrar enterra es teu roure trob que encara és massa petit. Em fa por que es mori. Li cercaré un bon lloc amb terra fonda i quan sigui més robustet, et cridaré per a que el venguis a sembrar.

Una abraçada
Avatar de l’usuari
toni font
Member
Entrades: 15
Membre des de: dc. feb. 27, 2008 4:50 pm

Entrada Autor: toni font »

vendré encantat!
Avatar de l’usuari
toni font
Member
Entrades: 15
Membre des de: dc. feb. 27, 2008 4:50 pm

Entrada Autor: toni font »

Despres de la bona experiència pionera den Joan Biniloni, vaig demanar i me varen enviar mes aglans de Quercus macrolepis de Nysiros.
Vaig fer un planter a Sant Jordi i ja estan brotant a les totes.
Si algú en vol algun, que m'envii un missatge al correu, tonifontg@gmail.com
Avatar de l’usuari
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Enhorabona per l'èxit del planter!!!
Respon