Uns impresentables que no estimen gens sa natura

Estudi i conservació de la flora de les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Uns impresentables que no estimen gens sa natura

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Bon vespre amics:

Estic molt enfadat, molt trist i a damunt me sent culpable. Uns impresentables, per a no dir una paraulota pitjor, han arrabassat i se n´han enduit sa Phyllitis sagittata més vella i més hermosa de tota Mallorca. Me la va mostrar en Joan Rita fa més de tres anys. Fa uns dies va venir un botànic anglès fanatic de ses falgueres a veure es nostres tresors i el vaig dur a veure aquesta bellíssima matriarca. Quan varem arribar no la vaig veure al seu lloc de sempre, l´havien arrabassada salvatjament de dins s´encletxa on tenía aficades ses arrels. Es cor se me va estrenya i sa sang em va pegar en es peus des disgust. Així com vaig poder, amb so meu pobre anglès, vaig intentar explicar a aquell bon homo lo que havía passat.

Mirau lo bella que era fa tres anys:

http://www.fotonatura.org/galerias/fotos/197331/

Era sa mare de dues dotzenes de filletes que per desgràcia creixen molt accessibles i córren un greu perill de ser també depredades. Dic "era" perque si no és morta no se torbarà molt a ser-ho. Tant vella, arrabassada a lo bèstia i després sembrada a un lloc totalment inadequat, és molt dificil que sobrevisqui.

Bona nit a tots: Joan
Respon