Posidonia oceanica al CNEA

Estudi i conservació de la flora de les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Paratge Serra Tramuntana
Member
Entrades: 62
Membre des de: dc. ago. 19, 2009 7:03 am
Contacta:

Posidonia oceanica al CNEA

Entrada Autor: Paratge Serra Tramuntana »

Bon dia,

Tinc una petita curiositat.

Al catàleg nacional d'espècies amenaçades s'ha inclòs entre d'altres espècies Posidonia oceanica, i ha estat catalogada com a Vulnerable.

He sentit que això comença a preocupar al sector turístic per la qüestió de "neteja" de platges.
Però que passaria si ara un ajuntament decideix retirar la Posidonia oceanica de les platges?, essent ara una espècie catalogada, no es tractaria d'una resta d'una espècie catalogada? No requeriria d'una autorització administrativa en matèria de protecció d'espècies?.

I que hi ha del sector pesquer?, els pagesos que l'empren per abonament?, ...

Personalment les platges amb Posidonia tenen més encant i m'agraden més, i no estic qüestionant la seva inclusió al catàleg, simplement tinc curiositat per a saber com es poden resoldre totes aquestes qüestions.

Una aferrada

Sam
Avatar de l’usuari
CCardona
Member
Entrades: 150
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 6:24 pm
Ubicació: Sa Pobla

Entrada Autor: CCardona »

Que fort Sam!! Quines preguntes més interessants que fas!!
He estat mirant un poc i la veritat es que sí, a veure si hi ha algú que ens ho pot aclarir, però si ès vulnerable..... no es pot ni transportar les seves restes ni vives ni mortes, això ho he llegit.

CArles
Avatar de l’usuari
Toni Muñoz
Member
Entrades: 362
Membre des de: dt. des. 11, 2007 8:50 pm

Entrada Autor: Toni Muñoz »

Essent la recollida de restes, que en principi no afecta l'espècie (de la dinàmica de le platges ja en podríem parlar), no crec que hi hagi massa problemes per atorgar autoritzacions excepcionals tal i com preveu la Llei 42/2007 de patrimoni natural. Costa una mica encaixar-ho en algun dels supòsits de l'article 58 (excepcions), però potser ho justificaran per la qualitat de les aigües (la llei no indica què s'entén per aigua de bona qualitat; a més de paràmetres físico-químics es podria argumentar que n'hi ha d'altres...).

Salut

Toni
Avatar de l’usuari
jordi muntaner
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm

Entrada Autor: jordi muntaner »

Hola a tots,

Jo crec, com diu en Toni, que la recollida es podrà autoritzar, encara que ja estava regulada recentment per protegir les platges, sempre que no afecti a la dinàmica dels arenals. Quasi tothom -hi han recalcitrants- ja és conscient de que les algues protegeixen les platges i que amb l'extracció d'alga, sobre tot si és mecànica, se'n duen més arena que algues.

I del fondejos de les barques? Aquestes si que es carreguen la Posidonia. A veure com ho faran, si és que fan algo, es clar.

Salut,

Jordi
Respon