O. apifera

Estudi i conservació de la flora de les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Alex
Member
Entrades: 192
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 11:07 pm

O. apifera

Entrada Autor: Alex »

Avui al Camí de Banyols, a Alaró la primera Orchis apifera florida.
Salut a tots
Avatar de l’usuari
Cati
Member
Entrades: 454
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:57 pm
Contacta:

Entrada Autor: Cati »

Per la Colònia de Sant Pere (Artà) molts exemplars d'O. lutea i O. tenthredinifera.
Salut!
Toni i Cati
Avatar de l’usuari
biel servera
Member
Entrades: 310
Membre des de: dg. març 08, 2009 8:23 pm

Entrada Autor: biel servera »

Cati, com va?
O. lutea es comuna per alla?
No en tenia ni idea, la feia bastant rareta per Mallorca i comuna a Menorca. Com a curiositat, a Cabrera nomes coneixem un sol peu!
Avatar de l’usuari
antonicladera
Member
Entrades: 19
Membre des de: dl. maig 17, 2010 9:06 pm

Entrada Autor: antonicladera »

Bon dia, mirau si és comuna que ahir en vaig contar uns 850 peus ben florits juntament amb uns quants més exemplars de O.conica(uns 1000 exemplars) Contats amb càlcul de superfície.... (hi havia grups de fins a 50 peus), en una tanca pròxima al Barranc d'Algendar, intentant trobar l'Orquis Simia que va ser citada per allà l'any 1996 i que mai més ha estat trobada per cap persona....
Enguany treuré forces d'on sugui.... però l'he de trobar....
Guillem: Jo crec que fàcilment l'O. simia pot compartir hàbitat amb aquestes altres espècies, no és ver?

Vos pas una coloració d'O. conica molt atratactiva......


Imatge

Salut des de Ciutadella
antonicladera l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. març 14, 2011 9:27 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Cati
Member
Entrades: 454
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:57 pm
Contacta:

Entrada Autor: Cati »

Hola, Biel
Pots trobar O. lutea sense gaire dificultat a les garrigues properes a la costa, per la zona de Sa Colònia de Sant Pere. Les que observàrem ahir estaven a uns 50 mts de la depuradora de la Colònia, just davora el camí (uns 25-30 peus). Un bon lloc per observar-les també és la zona dels Canons (Urbanització de Betlem) una garriga baixa coberta de pinar, on és tan freqüent com les altres. Fa uns anys, al Dolmen de s'Aigua dolça (localitzat a la zona, quasi vora la mar), O. lutea formava quasi una catifa de flors voltant les pedres del Dòlmen. Salut!
Cati
Avatar de l’usuari
CCardona
Member
Entrades: 150
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 6:24 pm
Ubicació: Sa Pobla

Entrada Autor: CCardona »

Cati ahir mateix em varen dir que per la Colonia de Sant Pere estava ple de O. lutea, i vaig contestar el mateix que ha dit en Biel!! Pensava que era més rara per Mallorca i comuna a Menorca.

Quines fotos més guapes Antoni!!

Salut

CArles
Avatar de l’usuari
Cati
Member
Entrades: 454
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:57 pm
Contacta:

Entrada Autor: Cati »

Hola, Carles :-)
Desconec la situació de O. lutea a la resta de Mallorca, i potser sí que sigui més rara, o manco freqüent, però a Sa Colònia, en els darrers anys, la podem observar sense dificultats.
Una abraçada!!!
Cati
Avatar de l’usuari
Guillem Alomar Canyelles
Member
Entrades: 36
Membre des de: dj. abr. 02, 2009 9:53 am

Entrada Autor: Guillem Alomar Canyelles »

Hola a tots, vos record que junt amb el Dr. Volker Hoffmann, estan recollint totes les cites d'orquídies de Balears. Les dades que necessitam són: nom de l'observador, data, localitat UTM 1 Km2, altitut i altres dades que pugin ser d'interés com fecundador, estat de la planta (fulles, poncelles, floració, fructificació, etc.).
Referent a l'Orchis simia jo no l'he vista mai, caldria que es posasis en conctacte amb en Pere Fraga que tal volta tengui més informació.
Atentament Guillem Alomar
Avatar de l’usuari
antonicladera
Member
Entrades: 19
Membre des de: dl. maig 17, 2010 9:06 pm

Entrada Autor: antonicladera »

Guillem, de fet, estic en contacte amb en Pere. La Simia va ser citada i fotografiada l'any 1996. Inclosa al llibre de flora de Menorca del Gob. El que passa és que el que la va fotografiar no es pensava que havia fet aquesta raresa a Menorca...Es van donar compte després..... Ara l'estic intentant trobar jo....... una feinada de caminar entre mils d'O. conicas i luteas per un camp abandonat.... on es suposa que la va trobar......
Vos he enviat un mail, Guiem per demana-vos una altra cosa....

salut!!
Respon