Ophrys lutea

Estudi i conservació de la flora de les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Toni Muñoz
Member
Entrades: 362
Membre des de: dt. des. 11, 2007 8:50 pm

Ophrys lutea

Entrada Autor: Toni Muñoz »

A un altre fil parlàvem de la relativa abundància d'Ophrys lutea per la zona de la Colònia de Sant Pere. Avui horabaixa hem visitat la zona d'Es Canons (Entre la Colònia de Sant Pere i Betlem) i mai havíem trobat una densitat i quantitat tan grans.

Imatge

Imatge

Imatge

Aquesta setmana passada sortia a la premsa que els propietaris d'Es Canons reclamen al Govern un pagament de 3,8 milions d'euros per no haver pogut urbanitzar la zona. A algú li pot semblar que la protecció és cara. Certament, a l'hora d'autoritzar urbanitzacions durant molts anys alguns batles i altres polítics no miraren prim, i ara ho pagarem entre tots. En tot cas, si dividim pel nombre de mallorquins ens toca a devers 4 euros per persona. Jo pago els meus ben a gust, a canvi de veure Es Canons tal i com l'hem conservat. Tot plegat, això és el que costarà fer només 400 metres de la nova Via Connectora... (en total 157 milions d'euros)

Salut

Cati i Toni
Avatar de l’usuari
jaume adrover
Member
Entrades: 308
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 3:57 pm

Entrada Autor: jaume adrover »

Precioses!

No tenen preu aquestes joies.

Jaume
La vit-ta é la que trabaha, el cuerpo é un bulto.
Avatar de l’usuari
biel servera
Member
Entrades: 310
Membre des de: dg. març 08, 2009 8:23 pm

Entrada Autor: biel servera »

Toni, si qualcu no vol pagar els seus 4, jo fare un esforç i en posare 8... a canvi de que parlem de lightroom!
Avatar de l’usuari
antonicladera
Member
Entrades: 19
Membre des de: dl. maig 17, 2010 9:06 pm

Entrada Autor: antonicladera »

Bones imatges, Toni.
sempre hem d'estar passant pena per ses "idees de bombero" d'aquesta gent, posant en perill aquest equilibri natural.... sense anar més enfora: per facilitar es caminet a cala Mitjana(platja verge del terme de Ferreries van fer una formigonada pq els cotxets dels turistes no patinassin, ni es fotessin es baixos..... idò amb sa fhormigonada només es van carregar una població d'unes 100 O.balearica i altres tantes O.lutea, O.bombiliflora...ah! i tres precioses B.robertiana que una 'elles ha sobreviscut a aquesta animalada i fent una corba natural esquiva es formigói creix ben esbelta....

Una altra: Tenia controlats 50 nius d'abellarols al terra arenós de l'entrada a la zona de La Vall....no sel's va ocórrer res més que fer un aparcament nou sense comprovar si hi havia seguretat per fer-ho ( és una ANEI)
Resultat: vos ho podeu imaginar..... Sa colònia fràgil de Merops apiaster es va dispersar...(encara en tenim de controlats, però es veu que no són importants.....vaig avisar... però ni cas.....

Vos pas una O.lutea divertida, tal qual un bòlid de fórmula1....

Imatge
salutacions des de Ciutadella

Toni Cladera
antonicladera l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. març 21, 2011 8:21 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Respon