Bolets primavera-estiu

Estudi i conservació de la flora de les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Alex
Member
Entrades: 192
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 11:07 pm

Bolets primavera-estiu

Entrada Autor: Alex »

Sorpresa diumenge a la Comuna de Bunyola, concretament a Sa Coma Gran , una Rusula i els altres poden ser Collybia sp ?

Imatge

Imatge



Salut
Avatar de l’usuari
Alex
Member
Entrades: 192
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 11:07 pm

Entrada Autor: Alex »

Avatar de l’usuari
Joan Carles Salom
Member
Entrades: 31
Membre des de: dt. set. 08, 2009 8:05 am

Entrada Autor: Joan Carles Salom »

Hola Alex.

Bones troballes

La Russula senes més dades la deixam com Russula sp.

La Collybia , actualment es més correcte dir Gymnopus, s'hauria de posar una gota de KOH sobre la cutícula. Si reacciona a verda Gymnopus pubipes, si no Gymnopus dryophilus.

Salutacions

Joan C. Salom
Avatar de l’usuari
Alex
Member
Entrades: 192
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 11:07 pm

Entrada Autor: Alex »

Gracies Joan Carles , si hi torn ja ho provarem, per cert avui m'ha semblat veure bolets a la cuneta de la autopista sortint de Palma a Inca despres de pasar Son Castelló.
Salut
Avatar de l’usuari
Joan Vicenç
Member
Entrades: 669
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

Entrada Autor: Joan Vicenç »

No ho vaig pensar a comentar, a començaments de juliol vaig trobar el que em sembla, gairebé segur, una Amanita ovoidea. Increïblement olorosa.

Salut.
Avatar de l’usuari
Alex
Member
Entrades: 192
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 11:07 pm

Entrada Autor: Alex »

Idó diumenge dia 7 d'agost, dues fortes (Russula delica) davall un pi al Pont dels Anglesos, al Parc Natural de S'Albufera.
Salut
Avatar de l’usuari
Joan Carles Salom
Member
Entrades: 31
Membre des de: dt. set. 08, 2009 8:05 am

Entrada Autor: Joan Carles Salom »

Hola Alex si havia pins i no alzines lo més segur és que fos Russula chloroides, espècie molt afí a la R. delica, es fàcil de diferenciar si a 1 exemplar li fas un tall tranversal de dalt a baix xapant-lo pel mig veuràs que les làmines són molt baixes i quasi s'ajunten amb la carn del capell, a més les làmines solen tenir tonalitats verdoses vora el peu. La R. delica també les pot presentar però les làmines són molt més altes i no tant deprimides.

Una abraçada

Joan C. Salom
Avatar de l’usuari
Naturalista - s'Albufera
Member
Entrades: 131
Membre des de: dc. juny 11, 2008 8:53 am

Entrada Autor: Naturalista - s'Albufera »

Hola Joan Carles, Àlex i demés.

Us pas algunes imatges dels bolets de s'Albufera, les Russula sp.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Joan Carles: no hi ha rastres de coloració verdosa vora el peu... però les làmines són baixes i relativament deprimides. La carn és dura, de textura grumosa i amb un sabor agradable: dolç i avellanat... N'assecaré un bocí i t'el guardaré perquè en pugis mirar les espores.

També hi ha una dèbil sortida de gírgola de poll Agrocybe aegerita als voltants de Sa Roca

Una abraçada a tots

Pere
Avatar de l’usuari
Joan Carles Salom
Member
Entrades: 31
Membre des de: dt. set. 08, 2009 8:05 am

Entrada Autor: Joan Carles Salom »

Hola Pere

Per les fotos i amb aquestes làmines tant baixes les donaria momentàniament com a Russula chloroides fins que no miri les espores (hi ha una Russula delica var. puta con perdon!!! també similar) . Els reflexes verdosos (glaucs) es donen a les làmines sobretot vora el peu quan es gira el bolet amb el dits. Aquests reflexos es veuen bé amb la claror del dia o al sol, a vegades són molt tènues. No obstant la R. delica var. puta també les pot presentar. Per assegurar-nos caldrà mirar la mida de les espores amb els troços secs que m'has guardat

Una abraçada

Joan Carles Salom
Respon