Ceba marina i cigala

Estudi i conservació de la flora de les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Jaume GDS
Member
Entrades: 89
Membre des de: dl. nov. 09, 2009 7:00 pm

Ceba marina i cigala

Entrada Autor: Jaume GDS »

Hola a tots els forers. D’ahir mateix a sa Dragonera és aquesta imatge. Mostra la floració, pens que una mica avançada (potser tinguin a veure les pluges de juliol) de la ceba marina (Urginea maritima). Se pot observar (si no m’equivoc) una cutícula nimfal buida de cigala (Cicada orni).

Salut!
Jaume

Imatge
Avatar de l’usuari
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Jaume, tenint en compte que ses cigales adultes de s´espècie Cicada orni només surten de davall terra cada 4 anys, segons tenc entès, aquesta foto teva té un gran valor.

Sa teva foto m´ha recordat un missatge que vaig posar al forum d´Infojardín l´any 2006 sobre aquest tema. Crec que te pot agradar, sobretot ses fotos.

http://www.infojardin.com/foro/showthread.php?t=2239


Joan
Joan Bibiloni l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. ago. 15, 2011 10:53 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Jaume GDS
Member
Entrades: 89
Membre des de: dl. nov. 09, 2009 7:00 pm

Entrada Autor: Jaume GDS »

Tot m'ha agradat i molt Joan (fotos, texts i comunicacions), gràcies!

Si bé com dius, “ses cigales adultes de s´espècie Cicada orni només surten de davall terra cada 4 anys”, al manco a sa Dragonera resulta relativament freqüent observar aquestes cutícules nimfals buides.
La sorpresa va venir el passat 27.07 -ja amb sol de ponent- quan per primera vegada vaig poder observar casualment com una nimfa buscava el seu lloc adient per continuar la seva metamorfosi.
No tinc objectiu macro, però com a testimoni dues precàries imatges fetes mentre tranquil·lament la cigala anava fent els seu camí.
Aquests petits encontres amb la natura sempre tenen quelcom de màgic i són d'agrair :-))

Imatge

Imatge

Veig que el teu reure es fill d'un dels magnífics exemplars dels anomenats “Reures de sa Riera”. Fa uns 15 anys vaig tenir el plaer de fotografiar-los (amb pel·lícula 6X6!). El lloc, sobre tot quan el torrent du aigua, es fantàstic.
Enhorabona i gràcies per la teva activitat envers les plantes.

Jaume.
Avatar de l’usuari
biel servera
Member
Entrades: 310
Membre des de: dg. març 08, 2009 8:23 pm

Entrada Autor: biel servera »

Una pregunta: es poden confondre amb qualque altra especie o si me trob res semblant son de cigala? Ho dic perque a Cabrera a vegades he trobat centenars d'aquestes mudes i m'ha sorpres aixo de que sigui un fenomen mes aviat rar.
Salut
Biel
Respon