Rhamnus alaternus

Estudi i conservació de la flora de les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Damià Jaume
Member
Entrades: 136
Membre des de: dt. maig 06, 2008 7:36 pm

Rhamnus alaternus

Entrada Autor: Damià Jaume »

Hola!

Avui, a dins sa marina de ses Cabanasses (Petra), he trobat un exemplar que feia 75 cm de diàmetre de tronc a 1 m d'alçada. No és una sequoia, però no n'havia vist de tan gruixats i esponerosos mai. Qualcú de vosaltre té informació de fins a quina mida pot assolir aquesta espècie en condicions naturals?

Saludos i bona nit
Avatar de l’usuari
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Vaja exemplar!!! Deu ser impressionant. De quin sexe és? Li hauries de fer unes quantes fotos i posar-les aquí.

Jo en tenc un d´uns 25 - 30 cms. de diàmetre. Va néixer venturer de llavor dins es meu hort poc després de comprar-lo, o sigui que deu tenir uns 22 anys. No el vaig voler arrabassar i ha crescut en completa llibertat amb molta terra i casi sense noses. És mascle.

Salut

Joan
Avatar de l’usuari
Francesca
Member
Entrades: 38
Membre des de: dl. juny 29, 2009 9:55 pm
Contacta:

Entrada Autor: Francesca »

Voltros que li deis, un llampuguer? a la nostra zona de s'Heretat (Capdepera) hi ha un parell d'exemplars bastant esponerosos, sobretot en alçada gairebé passen els 2 mts. una tempesta crec que era del 2001 ens va arrabassar un parell d¡alzines i un llampuguer preciós de més de 50 cm de diametre, si n'hagués sabut hagués aprofitat la fusta per fer culleres i cullerots, me cridà l'atenció el color groc i l'oliosa que era.Per cert que les abelles són asidues visitants quan estàn farcits de "borró".


Quan vulguis vens a veurer-los, i me dus qualque mè per llavor!

Salut!
Respon