S'estelella plena de carpobrotus

Estudi i conservació de la flora de les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
porrerenc
New member
Entrades: 2
Membre des de: dj. feb. 16, 2012 12:14 am

S'estelella plena de carpobrotus

Entrada Autor: porrerenc »

Bones a tots, primer de tot saludarvos, ja que soc nou al foro.
Escric aquest missatge per demanar-vos consell sobre el que es pot fer. Fa molts d'anys que passeig per l'estalella, visc molt a prop i quasi diariament passsig el ca per allà. Darrerament l'han omplert de cartells de perill coto privat i cartells de propietat privada, a part d'aixecar més les parets. Vaja, que no volen ningú per allà. A més, han omplert de carpobrotus, pites i figueres de moro els camins que abans pasaven per primera línia de la costa i que pasen devora les cases per que la gent no hi pasi.

Jo me trobat un home per allà que es veu que l'han fet encarregat i m'ha dit de molt males maneres que allò era privat i que cridaria a la Guàrdia Civil si no me n'anava, a part de baixar del cotxe i encararse amb jo de manera molt agressiva. Jo li vaig contestar que feia molts d'anys que anava per allà, i que a ell no l'havia vist mai i que mai ningú m'havia dit res, així que si volia que cridés a la Guàrdia Civil, que jo continuaria fent el meu camí. al final se n'anà cagantse en tot.

Es pot fer alguna cosa per que deixin de tapar tots els pasos de la costa amb pites i figueres de moro? A part d'impedir el pas de la gent estan fent un desastre, escampant carpobrotus, pites i figueres de moro per tot. Algú hem pot dir que puc fer?

Gràcies i salutacions.

Joan
Avatar de l’usuari
Alex
Member
Entrades: 192
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 11:07 pm

Entrada Autor: Alex »

Hola porrerenc, fa molts d'anys que he trescat per S'Estalella peró desconec si l'ajuntament de Llucmajor te catalogats els camins públics ( dins les normes subsidiaries o pla general), el que si apareix es com a ruta senderista (la número 6) :

http://www.llucmajor.org/portalLlucmajo ... 2790_1.pdf

En qualsevol cas la zona maritímo terrestre que esta fitada amb pilons amb les inicials ZMT es de domini públic i no poden tancar el pas a ningú:

http://www.catastro.meh.es/ayuda/lang/c ... _dpmt.htm.

El conjunt de barraques des de el port fins el far, i la torre estan catalogades com a BIC (Bé d'interes cultural) i per tant s'ha de permetre la seva visita.

No se si la dispersió de especies invasores ( que en el cas del carpobrotus va ser retirat fa uns anys de aquesta zona) esta regulat per qualque normativa.


Salut

Alex
Avatar de l’usuari
Cristian R. Altaba
Member
Entrades: 13
Membre des de: dj. feb. 09, 2012 8:09 pm

Entrada Autor: Cristian R. Altaba »

El mecanisme seria prou senzill: donat que s'Estalella és inclosa dins la Xarxa Natura 2000, hi ha un formulari ad hoc dins la web de la Comissió Europea per fer denúncies relatives a l'incompliment de les directives de protecció de la natura (la d'Hàbitats i la d'Ocells). No hi ha BIC ni comèdies que puguin entorpir el compliment d'aquestes normes.

Allà hi ha un cas flagrant de despreci i vulneració de les lleis europees: destruccio d'hàbitats d'interès comunitari (incloent-ne que són prioritaris), alteració de l'hàbitat d'espècies estrictament protegides, degradació i contaminació de l'espai natural, pèrdua de la coherència i connectivitat de la xarxa ecològica, i introducció deliberada d'espècies exòtiques invasores.

Qui hauria d'iniciar aquest procediment des de l'Administració no ho farà mai, per peresa, incapacitat i desídia, unides al desig fervorós de fer punts davant dels polítics de torn. Però si hi ha una denúnica feta (pel GOB) a la Comissió Europea, aquesta haurà de demanar explicacions al nostre Govern.

Un cas més de tants que tenim oberts, i que s'han de resoldre a instàncies que afortunadament són per damunt de la política més propera.

Cristian
Respon