Spartium junceum

Estudi i conservació de la flora de les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Paratge Serra Tramuntana
Member
Entrades: 62
Membre des de: dc. ago. 19, 2009 7:03 am
Contacta:

Spartium junceum

Entrada Autor: Paratge Serra Tramuntana »

Des del paratge natural de la Serra de Tramuntana, enguany esteim actualitzant la informació sobre la distribució d'Spartium junceum, per tal d'afinar la seva distribució.

Pel que hem pogut comprovar, aquesta planta té una relació directa amb l'abandonament d'olivars, ja que es una colonitzadora silenciosa que va guanyant terreny any rere any als antics olivars, avui ja abandonats.

Podeu veure més informació de la planta al següent enlllaç: http://herbarivirtual.uib.es/cas-med/especie/5287.html

Als voltants del nucli urbà de Valldemossa n'està farcit, però hem començat a trobar-ne a altres indrets (com ara a Mancor de la Vall).

Us agrairiem que si veis aquesta plante ens ho faceu arribar, be sigui a través del forum, o bé mitjançant correu electrònic (spina@espaisnb.caib.es)

La informació que em de menester principalment és la localitat (el més acurada possible) i el nombre de peus que hi ha o la superficie aproximada.

Per a qualsevol altra consulta em teniu a la vostra disposició.

Una aferrada

Sam
Avatar de l’usuari
xavier
Member
Entrades: 39
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 6:02 pm
Ubicació: Binissalem

Entrada Autor: xavier »

Hola Sam
Fa un parell de setmanes en vaig veure a un puesto que em va cridar l'atenció, perque és en plena Serra. Eren uns pocs individuus (uns 3), però cercant, cercant, posiblement es trobin més. Són al caminet que va des de la font des Noguer al Tossals (el que passa vora unes restes d'un avió).
Els peus d'Espartium són a uns 300- 400 mts de la font, a la pujada cap al collet.
També n'hi ha al torrentet que hi ha vora Raixa.
Avatar de l’usuari
Paratge Serra Tramuntana
Member
Entrades: 62
Membre des de: dc. ago. 19, 2009 7:03 am
Contacta:

Entrada Autor: Paratge Serra Tramuntana »

Gràcies Xavier.

Mirarem de localitzar-ho.

Una aferrada

Sam
Avatar de l’usuari
Joan Rita
Member
Entrades: 153
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 5:30 pm
Ubicació: UIB
Contacta:

Entrada Autor: Joan Rita »

Bona iniciativa Samuel, si hi ha una planta amb risc evident de tornar-se invasora és aquesta. Efectivament a la zona de Valldemossa ja s'ha escampat i si un dia ho ha cap perturbació que obri la vegetacio llenyosa natural arribarà a cambiar el paisatge de la zona.
Respon