Identidicació ramell

Estudi i conservació de la flora de les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Emili
Member
Entrades: 52
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:37 pm
Ubicació: Alaior - Menorca - SOM
Contacta:

Identidicació ramell

Entrada Autor: Emili »

Dins la meva ignorancia del mon de ses plantes, però sempre amb ganes d'apendre dels "savis" us envii unes fotos d'una panta per identificar.

ses fotos ... http://picasaweb.google.es/somdemenorca ... rdaRamells

salut

Emili
Emili l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. gen. 14, 2008 12:06 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Magdalena
Member
Entrades: 20
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 10:50 am
Contacta:

Entrada Autor: Magdalena »

Bon dia,
No ho veig clarament, però per les tiges quadrangulars podria ser Jasminum. No tens una fota amb més detall de les flors?
Magdalena Vicens
Magdalena Vicens
Jardí Botànic de Sóller
www.jardibotanicdesoller.org
Avatar de l’usuari
CCardona
Member
Entrades: 150
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 6:24 pm
Ubicació: Sa Pobla

Entrada Autor: CCardona »

Bon dia!!
Jo tambés estic amb na Magdalena que es un Jasminum i fins i tot diria que es "Jasminum mesnyi" o "Jasminum nudiflorum" no ho veig pro be.
També pots mirar aquesta pagina que mostra una clau dicotomica de determinació dels Jasminum cultivats a Espanya: http://www.arbolesornamentales.com/Jasminum.htm


Auu, salut a tots

Carles Cardona
Avatar de l’usuari
Emili
Member
Entrades: 52
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:37 pm
Ubicació: Alaior - Menorca - SOM
Contacta:

Entrada Autor: Emili »

Oscar Febrero ahir en deia que ... supòs que és un Gessamí groc Jasminum fruticans

Emili
Avatar de l’usuari
Magdalena
Member
Entrades: 20
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 10:50 am
Contacta:

Entrada Autor: Magdalena »

Estic d'acord que sembla J. fruticans, però segons vaig entendre al teu missatge es tractava d'un gesaamí cultivat i això me va fer descartar-lo perque no és gaire comú el cultiu d'aquesta espècie, tot i que a Sóller la cultivam i es comporta de manera excel·lent. La única població silvestre de Balears és a un torrent d'Artà, però també se'n troba a Catalunya i al País Valencià. Hi ha serioses discusions de si a Mallorca no hauria estat introduida com a espècie de jardí i s'hagués naturalitzat per la zona... no està clar.
Magdalena
Magdalena Vicens
Jardí Botànic de Sóller
www.jardibotanicdesoller.org
Respon