Voleu bolets

Estudi i conservació de la flora de les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Emili
Member
Entrades: 52
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:37 pm
Ubicació: Alaior - Menorca - SOM
Contacta:

Voleu bolets

Entrada Autor: Emili »

Si voleu passar una estona, avam qui m'identifique uns pocs bolets i en sab dir si son o no comestibles.

http://picasaweb.google.es/somdemenorca ... inicalsitx

salut

Emili
Avatar de l’usuari
Samuel Pinya
Member
Entrades: 211
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:12 pm
Ubicació: AEN

Entrada Autor: Samuel Pinya »

Bon vespre Emili.

He vist les fotografies. La veritat és que n'hi ha qualcuna que és bona:

Fotos: 12-13 Hydnum albidum. Picornell pelut, Pelut, Peu de Cabrit (CAT) Lengua de vaca, Gamuza (CAST)
Foto 17: Helvella crispa. Orella de llebre blanca (CAT) Oreja de gato (CAST). Per cert semblen ben grans.

La resta de fotos que he vist de passada destacaría el gènere Cortinarius (fotos 18-23 i 33-38) que són tòxiques però no tinc gaire clar l'espècie a la que pertanyen cada grup de fotos. Espècies tòxiques. Hi ha qualque espècie de Cortinarius comestible com (C.elatior) però personalment la comestibilitat d'aquest gènere hem dona molt de respecte.

El bolet de les fotos 24-25 sembla una Amanita phalloides (mortal) però no ho veig clar amb les fotos.

Després tens un conjunt d'espècies del gènere Russula. D'aquestes hi ha una regla per detectar la comestibilitat que només és aplicable a aquest gènere i a cap altra més. Sembla una mica cassolà i poc fiable però me'l va ensenyar en Joan Carles Salom fa temps i el meu pare el segueix des de que era un nin. Es tracta de tastar una mica de "carn" del bolet en cru i si pica rebutjar el seu consum. Si no pica és comestible. Però repeteixo això només és aplicable al gènere Russula. Per exemple si es prova amb qualque esclata-sang de llet (tòxic) això no resultarà efectiu, malgrat sigui una russulal.

Esper haver-te ajudat en la classificació d'algunes espècies.

Una aferrada

Sam
Respon