bolets de primavera

Estudi i conservació de la flora de les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

bolets de primavera

Entrada Autor: Pere Vicens »

Hola de nou.

Dimecres de la setmana passada a Biniatró vaig recollir una bona grapada de liles Lepista nuda. Serviren, entre d'altres ingredients, per fer unes sopes delicioes.

Dilluns d'aquesta setmana vaig trobar 4 exemplars ben grossos de picornell pelut blanc Hidnum albidum, a un alzinar vora Inca.

Avui, vora Cala Sant Vicenç, hi havia més liles Lepista nuda, picornell pelut groc Hidnum rufescens, peus de rata Clavulina cinerea, alguns pixacans Suillus sp ja passats i una espècie de Peziza enorme, de coloració lila-groga-morada...

Imatge
Liles d'avui, petitetes...

Imatge
possible Peziza sp, grosses... quasi un forc d'ample

Imatge
possible Peziza sp, grosses, no tant com l'anterior fotografia

Imatge
picornell pelut blanc de dilluns

Pere
Pere Vicens l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. març 06, 2013 8:54 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Alex
Member
Entrades: 192
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 11:07 pm

Entrada Autor: Alex »

Ahir al camí de Solleric (Alaró) llenegues blanques (Hygrophorus leucophaeo-ilicis) i avui a Sa Roca (S'Albufera) Helvella leocupus.
Salut
Avatar de l’usuari
biel servera
Member
Entrades: 310
Membre des de: dg. març 08, 2009 8:23 pm

Entrada Autor: biel servera »

No es que estigui direrctament relacionat pero com que se que hi ha un bon grapat d'incondicionals... fa dos dies vaig comprar un tronc amb miceli de girgola de poll.
Normalment eren bales de palla, ara per lo vist comercialitzen diferents especies de Pleurotus i tambe girgola de poll. A veure que surt.
Avatar de l’usuari
Joan Vicenç
Member
Entrades: 669
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

Entrada Autor: Joan Vicenç »

Efectivament, aquests dies també he pogut observar algunes variades espècies de bolets. Fredolics, suillis bellini , lepista nuda, peziza sp. i algunes altres que no he sabut identificar.
Respon