Una erica molt xula

Estudi i conservació de la flora de les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Joan Vicenç
Member
Entrades: 669
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

Una erica molt xula

Entrada Autor: Joan Vicenç »

Ei bons al·lots i bones al·lotes, aquest és el meu primer missatge a aquest fòrum que he anat visitant sovint. Com que encara he d'aprendre a penjar fotos i altres històries, vos remet a aquest enllaç per veure si qualcú en pot treure l'entrellat. Gràcies.
Per cert Guillem Alomar, estic llegint "La fecundació de les orquídies, den Darwin", segur que a tu et faria més profit perquè tot d'una sabries quines són les espècies i el nom de les parts de la flor. Salut.

Un peterrell (Erica multiflora), molt rar. O és una altra cosa...

http://amicsarbres.blogspot.com/2008/04 ... -xula.html
Avatar de l’usuari
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Hola Joan Vicenç:

Jo diría que és un xiprell malalt, amb clorosi, per qualque verí que hi ha a la terra.

Salut: Joan
Avatar de l’usuari
Joan Vicenç
Member
Entrades: 669
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

Entrada Autor: Joan Vicenç »

Aquest xiprell creix en plena muntanya. No entenc quina classe de verí "natural" pot provocar això. Gràcies.
Avatar de l’usuari
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

També podría ser una mutació del tipus "ALBOVARIEGATA" ò "AUREOVARIEGATA" com aquestes:

Libocedrus decurrens "aureovariegata":
Imatge

Agave americana "albovariegata":
Imatge

Hedera helix "albovariegata":
Imatge

Arundo donax "albovariegata":
Imatge

Etc....
Joan Bibiloni l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. abr. 15, 2008 9:13 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

També podría ser una infecció per fongs. Fitxa´t que les zones blanques es moren.
Avatar de l’usuari
Joan Vicenç
Member
Entrades: 669
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

Entrada Autor: Joan Vicenç »

Hi vaig pensar, Joan. De fet vaig pensar "quina llàstima que sigui tan mal de fer aferrar un esqueix de xiprell per obtenir varietats com aquesta". Emperò crec que hi ha una diferència entre la forma d'aquest xiprell i la mutació del tipus albovariegata, en la forma de la punta dels brots, les fulles i la infloració també són molt diferents al del xiprell normal. En definitiva, però, crec que es tracta efectivament d'una mutació. Gràcies Joan i recorda l'oferta que et vaig fer. Salut!
Avatar de l’usuari
Joan Vicenç
Member
Entrades: 669
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

Entrada Autor: Joan Vicenç »

I sí, podria ser una infecció de fong. El problema per tornar veure aquest xiprell i mirar d'estudiar-lo millor és que es troba a la recontraquinta punyeta, en un comellar salvatge de Tossals que aboca a sa Coma. No solc tenir per costum collir brots de plantes, en aquest cas potser hauria estat bé fer-ho.
Respon