dofí varat a son Real

Estudi i conservació de la fauna vertebrada (no aus) a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Rafel Mas
Member
Entrades: 643
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 7:39 pm
Contacta:

dofí varat a son Real

Entrada Autor: Rafel Mas »

bones,
ahir dematí trobàrem un dofí varat a la platja de son real, prop de la necròpoli cementeri dels fenicis.
Després d'avisar a Marineland comparegué un guàrdia civil (seprona?) que va dir: "buenohdiahsonuhtedelohquehandaoelaviso?"
va trobar que el bitxo "lleva así mas de 40 dias" (una precisió si més no desconcertant), estava fet una mojama.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

quan li vaig demanar per si no agafaven dades biomètriques em va dir que en l'estat que estava l'animal ja no.
el capvespre la mòmia estava d'aquesta guisa a un costat del camí.

Imatge

Imatge

algú s'anima amb l'identificació?

jo pensava que com a mínim era interessant registrar la espècie, no sé qui deu haver recollit el cadàver, el servei de neteja de platges?
salut
rafel mas

observadors Gemma Carrasco i Rafel Mas
Rafel Mas l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. feb. 11, 2008 10:23 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

Dofí llistat Stenella caeruleoalba.

Lo que no entenc és per què no vingueren els de la Fundació Marineland. En teoria ells ho recullen. En quant a mides biomètriques en aquest cas fallen molt. L'únic interessant són les dents.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Avatar de l’usuari
joanoliver
Member
Entrades: 37
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:44 pm

Entrada Autor: joanoliver »

Per la mida i el nombre de dents a la mandíbula segurament és un dofí llistat, ja que els dofins mulars tenen menoer nombre de dents i mes grosses i els avaraments de dofí comú son rarísims

J. Oliver

Uep! Xavi , j'ha mas passat devant!
Avatar de l’usuari
Alex
Member
Entrades: 192
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 11:07 pm

Entrada Autor: Alex »

Avui diumenge hem trobat un altre dofí a l'Arenal de Son Real, en un estat semblant, entre la platja i el caminet per a on solen passar els cavallistes, hi he deixat una senya, una barra amb un plàstic blau fent de bandera, totd'una que pugui penjare unes fotos que he fet.
També un havia un porc negre inflat com una bota damunt un munt d'algues, supós que no val per recompte.
Salut
Alex
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

Un porc !!!! i d'on punyetes deu haver sortit? això farà una pudor increíble. Ningú s'encarrega d'aquests cadàvers?
En quant al dofí fer fotos de la dentadura.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Avatar de l’usuari
Samuel Pinya
Member
Entrades: 211
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:12 pm
Ubicació: AEN

Entrada Autor: Samuel Pinya »

Sobre el porc negre de Son Real segurament deu esser qualque exemplar que ha fuit de la guarda de porcs negres que tenen a la finca.

Avisaré en Toni, el pagés per a que ho sàpiga.

Sam
Avatar de l’usuari
Samuel Pinya
Member
Entrades: 211
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:12 pm
Ubicació: AEN

Entrada Autor: Samuel Pinya »

Bon dia.

Vaig consultar a veure si el porc negre trobat a s'Arenal de Son Real era de la propietat.

Hem digueren que no els falta cap exemplar, que estan tots. Hem comentaren emperó que a vegades troben porcs a la costa, ells diuen que venen de la mar, ja morts. Fins i tot un any trobaren un porc senglar.

Si, si un porc senglar. Jo també li he demanat que si estava segur i m'han dit que sí.

En el cas del porcsenglar, no sé d'on podria venir. A Mallorca hi ha alguns nuclis zoològics amb porcs senglars, a partir dels quals poden haver-se escapats. En tot cas l'amo de Son Real diu que venen amb les corrents, ... ¿?

Sam
Avatar de l’usuari
Cati
Member
Entrades: 454
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:57 pm
Contacta:

Entrada Autor: Cati »

Fa cosa de dos o tres anys vàrem veure "un porc" mort i molt deteriorat a molts pocs metres de la necròpolis de Son Real. La primera impressió fou la d'un porc senglar, però la idea ens va parèixer tan descabellada que ho deixarem, entre rialles, en creure que era un porc de la finca. Ara veig que possiblement ho era.

Salut!

Cati i Toni
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Jo el que hi he vist per dues vegades ha estat una cabra morta, no sé si pot resultar d'interès.
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

Curiosament ahir els de fundació marineland anaren amb barca a Son Serra de Marina perque havien donat l'alarma d'un mamífer de 2 metres varat.
I sabeu que era? una vaca !!!

Què passa a Son Serra?
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Avatar de l’usuari
Carlota Viada
Member
Entrades: 117
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 12:08 pm

Entrada Autor: Carlota Viada »

La veritat és que sorprén que arribin aquests animals domèstics. Supòs que al ser una zona encarada al nord pot aquests animals podrien arribar inclús del continent, no? si la corrent és forta podrien arribar en poques hores.

És una hipòtesi... qué en pensau?

Carlota
Avatar de l’usuari
maribeljimenez
Member
Entrades: 78
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 6:57 pm
Ubicació: Esporles

Entrada Autor: maribeljimenez »

Hola a tots:

jo no ho trob tan extrany, de fet si passetjes per les platjes molt sovint pots trobar envasos procedents del nort d'Àfrica i l'any passat vàrem trobar una paperera sensera del "Ayuntamiento de Málaga" ben nova. Ja sé que són de plàstic, pero els animals vindrien amb les mateixes corrents.
També recordo que fa molts anys a la platja de Cala Millor, més d'una vegada, vàren trobar cadavers de persones que no havien desaparegut a Balears. Ara no tenc informació però ja ho demanaré.

Salut

Maribel
Avatar de l’usuari
Joan Carles Palerm
Member
Entrades: 93
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 12:14 am

Entrada Autor: Joan Carles Palerm »

Jo record 2 contenidors de fems (d'aquests tipics del carrrer) en 1 any provinents de la comunitat valenciana. Un va arribar a Eivissa i l'altre a Formentera. Segur que si arriba un contenidor arribarà un pocr-senglar, no?
Avatar de l’usuari
Alex
Member
Entrades: 192
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 11:07 pm

Entrada Autor: Alex »

En relació al porc varat a Son Real i una vegada llegits els missatges me fan ganes de tornar.hi ja que començ a tenir dubtes ja que no se si era pel temps que feia que era mort pero tenia el pel molt llarg...
Alex
Respon