Pumas a Mallorca

Estudi i conservació de la fauna vertebrada (no aus) a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Samuel Pinya
Member
Entrades: 211
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:12 pm
Ubicació: AEN

Pumas a Mallorca

Entrada Autor: Samuel Pinya »

Bones.

Avui a Libertad Balear mostra una imatge de Puma amb la notícia de l'estudi de carnívors:

http://www.libertadbalear.com/?p=73055

A vegades pens si els periodistes són uns cachondos o bé de veritat es creuen que hi ha pumes a Mallorca.

Això és diu llibertad per posar la foto que un vulgui, i la resta són tonteries...

Sam
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Hola a tots i a totes, hola Sam...

Mira, no sé si és més ferest veure la confusió del periodista amb el retrato o amb el traductor automàtic...

La bufetada de "...el encuentro por primer golpe de ejemplares de mart..." m'ha deixat entabanat...

Per cert, el retarto és de puma o de linx...? amb aquestes orelles...?

;-))

Pere
Avatar de l’usuari
Miguel McMinn
Member
Entrades: 286
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:37 pm
Ubicació: Palma de Mallorca
Contacta:

Entrada Autor: Miguel McMinn »

Atropellaron un Puma en la via de cintura hace muchos años.

El esqueleto esta en la colección del IMEDEA.

No es broma

Saludos

Mac
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

Aquest article és penós.
En primer lloc certament la fotografia d'un linx africà no hi té res a veure.
Després, aquest copiar-pegar d'un text català a un traductor per fer-ho en castellà no està ni repassat. "...el encuentro por primer golpe de ejemplares de mart..."
Quan diu que "es el primer estudio" és mentira, s'han fet estudis de mart, en Sam fa molt bona feina amb tema de carnívors i a més a més l'estat de conservació apareix ja al llibre vermell de vertebrats de Balears.
Me fa ràbia també que apareguin noms resaltats de gent que no té ni idea del tema.
També me fà ràbia que es publiqui això en un diari virtual de dretes viscerals.

P.D: No sé ara, però abans hi havia 2 pumas a Mallorca. Un al port des Canonge al restaurant, jo el vaig anar a veure, era jove i convivia amb un rotweiller. L'altre era den Hasso.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Avatar de l’usuari
Samuel Pinya
Member
Entrades: 211
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:12 pm
Ubicació: AEN

Entrada Autor: Samuel Pinya »

Tens raó Xavier és un linx africà o caracal (Caracal caracal), n'hi m'havia adonat de les orelles.

Respecte al que diu del "primer estudio", estic d'acord amb tú Xavier. De fet a la roda de premsa s'ha explicat que era el primer estudi que es feia amb una certa profunditat a un ENP com Mondragó i Es Trenc-Salobrar de Campos. S'ha citat que s'havien fet altres estudis de distribució com els de Clavenger, 1994-1996 i altres d'alimentació.

No sabía això el Puma atropellat de fa uns anys. Doncs m'hagués agradat veure la cara del qui el va atropellar. Es deguè quedat gelat quan degué veure un bitxo com aquest sense carnet de conduir...

Sam
Avatar de l’usuari
xavier
Member
Entrades: 39
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 6:02 pm
Ubicació: Binissalem

Entrada Autor: xavier »

Hola a tots

Jo vaig veure (a Son Reus) el cadàver del puma atropellat. Va ésser per la zona de la presó. Tenía les ungles tallades i pareixía un exemplar jove. En Hasso tenía la seva col.lecció per allà aprop...
Això va ésser l'any 90-91, i el pobre animal va rebrer "el último golpe".

Fins aviat

Xavier
Avatar de l’usuari
jaume adrover
Member
Entrades: 308
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 3:57 pm

Entrada Autor: jaume adrover »

Hola
És el diari de N'Antonio Alemany o sigui que ja se sap.
En tot cas la premsa fica molt la pota amb les informacions "ambientals".

Lo de "el primer golpe que..." és sensacional, me recorda a allò de: "la casa ha pasado por ojo"

En tot cas: Enhorabona Samuel pel treball!

Salut

Jaume
La vit-ta é la que trabaha, el cuerpo é un bulto.
Avatar de l’usuari
Samuel Pinya
Member
Entrades: 211
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:12 pm
Ubicació: AEN

Entrada Autor: Samuel Pinya »

Moltes gràcies Jaume.

Però he de dir que no ha estat tot merit meu.
He pogut comptar amb un equip de 5 persones que m'han ajudat molt des de que na Marina va neixer. Evidentment esser pare i executar projectes, com a mínim els primers mesos, és impossible.

Esperem que enguany tinguem encara millors ressultats al Salobrar a on continuarem fent feina amb carnívors i conills. Vos anirem informant del que trobem.

Una aferrada

Sam

P.D. Per cert el dilluns es va atropellar un mart a la carretera Ma11 que passa per Sóller, prop de la benzinera. Es va acostar massa a la zona urbana i el resultat fou una fractura cranial increible i una multifractura del braç i la cama esquerra. Un mascle jove.
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

És cert que els marts de Menorca són sempre més grossos?

Sam, li vaig demanar a aquell senyor de ses genetes negres mem si n'havia tornades a veure i me va dir que no. Genetes melàniques són molt guapes i interessants.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Respon