Serp de ferradura a Llubí

Estudi i conservació de la fauna vertebrada (no aus) a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Rafel Mas
Member
Entrades: 643
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 7:39 pm
Contacta:

Serp de ferradura a Llubí

Entrada Autor: Rafel Mas »

Bones,
dimecres, dia de sant Sebastià amb una serp de ferradura Coluber hippocreppis prenia el sol sobre una soca d'ametler a Llubí
UTM:
502839/4396507

Imatge

faria ún metre i mig de llarg i la part més gruixada uns 3 cms( o més)

salut!
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

Veus com en es final no era una serp de garriga? de totes maneres o és la foto o aquest exemplar és molt negre.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Avatar de l’usuari
Cati
Member
Entrades: 454
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:57 pm
Contacta:

Entrada Autor: Cati »

Hola, Xavi i Rafel. Tots els exemplars que hem tingut l'oportunitat d'observar o recollir a la zona de Capdepera eren igualment negres, amb el "delicat" dibuix geomètric en blanc.
La cosa està ara en saber si han arribat a Llubí des de Capdepera (a Artà ja tenim constància de la seva presència), o que el focus d'infectació també s'ha donat a la zona de Llubí.

Cati
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Hola fieres...!

Fa uns mesos, just als voltants de s'Albufera (al davant del restaurant Los Patos), hi havia una serp atropellada que feia devers un metre i mig de llargària.... estava tan esclafada que no va ser possible identificar-la.

Pere
Avatar de l’usuari
pepsunyer
Member
Entrades: 292
Membre des de: ds. jul. 19, 2008 10:45 pm
Ubicació: Sineu

Entrada Autor: pepsunyer »

Ahir vaig trobar aquesta serp atropellada a un camí rural de Sineu. Me sembla un exemplar juvenil de serp de ferradura Hemorrhois hippocrepis.
Sé que hi ha hagut altres troballes d'adults al terme municipal, i a Santa Margalida. La seva àrea de distribució és ja prou extensa.

Imatge

Imatge

Pep
The "balance of nature" does not exist and perhaps never has existed. C.S. Elton
Avatar de l’usuari
toniet80
New member
Entrades: 1
Membre des de: dg. oct. 09, 2011 3:15 pm

Entrada Autor: toniet80 »

Jo, bé sa meva cusssa, ha mort avui una serp de ferradura a Esporles. Media uns 40 centímettres inclús algun més. Ho dic per si serveix d'ajuda. La zona del poble es gairebé dins el casc urbà. Salut.
Avatar de l’usuari
Ivan Ramos
Member
Entrades: 36
Membre des de: dj. gen. 10, 2008 4:03 pm

Entrada Autor: Ivan Ramos »

Hola, Toniet:
La teva cita és ben interessant. Ja coneixem la problemàtica de l'arribada d'aquestes serps forànies, moltes vegades lligades al comerç d'oliveres. Però la qüestió és que gairebé totes les que s'han trobat a Mallorca són de la part oriental i central. De per Esporles encara no teníem notícies. El Servei de Protecció d'Espècies duu un registre de les troballes d'aquests animalons. T'agrairia que m'enviassis el teu telèfon o e-mail perquè te poguéssim demanar més informació.

Salut!

Ivan
Avatar de l’usuari
pepsunyer
Member
Entrades: 292
Membre des de: ds. jul. 19, 2008 10:45 pm
Ubicació: Sineu

Entrada Autor: pepsunyer »

Avui una serp de ferradura com la de la foto, però viva, al llit sec d'un torrent de Sineu.
Pep
The "balance of nature" does not exist and perhaps never has existed. C.S. Elton
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

O sigui, que amb la cita d'Esporles, ja la tenim a Tramuntana.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Avatar de l’usuari
SantySuñer
New member
Entrades: 6
Membre des de: dj. maig 15, 2008 9:20 am

Entrada Autor: SantySuñer »

Hoy en el carril bici que une Llucmajor con el Arenal por la carretera vieja, a la altura del Molí de C´an Pere, una enorme Culebra de herradura de cerca de un metro de longitud estirada entre los dos carriles. Parecia atontada en un principio pero luego se mostro muy agresiva y muy rapida en la huida. No paraba de hincharse y soplar de manera muy amenazante. Las manchas negras eran muy claras y tenia manchas de un amarillo muy brillante, sobretodo en la cabeza . Parece que ya han colonizado tambien el sur de la isla. Un saludo.
Avatar de l’usuari
Francesca
Member
Entrades: 38
Membre des de: dl. juny 29, 2009 9:55 pm
Contacta:

Entrada Autor: Francesca »

Serp a s'Heretat, Capdepera, aquesta era petita, la vaig agafar i no era gaire "rabiosa", però quan la vaig posar a terra s'afuava a ses moixetes que venien amb mi a cercar esclatassangs, després s'endinsà dins sa paret seca i per allà deu trescar.
Que convé fer amb aquestes bergantes?.Jo no me veig amb coratge de matarles .

Salut.
Avatar de l’usuari
Cati
Member
Entrades: 454
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:57 pm
Contacta:

Entrada Autor: Cati »

Hola,
ara són els alemanys els que me passen cites de Hemorrhois hippocrepis. Un exemplar d'un metre aproximadament, dia 16 de maig a la zona de N'Aladern (Font de Sa Cala) 13:00 h. A una paret esbucada vora la mar. Cita del Sr. Berthold Raunecker.
Salut!
Cati
Avatar de l’usuari
Francesca
Member
Entrades: 38
Membre des de: dl. juny 29, 2009 9:55 pm
Contacta:

Entrada Autor: Francesca »

Bones! Tenc una serp de ferradura dins s'aljub, es passa el dies en remull. Qualque estona deu sortir, però sempre que trec aigua, allà la me trob, quan allarg el braç per ficar-hi el poal, no me fa massa gràcia, però es veu que ja s'ha avesat, a les meves visites. Salut! Si qualcú la vol la pot venir a treure.
Respon