Cabres: per a quan una campanya del GOB?

Estudi i conservació de la fauna vertebrada (no aus) a les Illes Balears
Avatar de l’usuari
pepsunyer
Member
Entrades: 292
Membre des de: ds. jul. 19, 2008 10:45 pm
Ubicació: Sineu

Entrada Autor: pepsunyer »

M'ha fet gràcia repassar les acalorades discussions que sobre les cabres es donaren en aquest fòrum des de l'any 2008, repartides en diversos temes. Al titulat "supresión de cabras" havia qui defensava fermament l'actual gestió cinegètica, que es començava a implementar. Me fa l'efecte que l'únic que es pot concloure passats 4 anys és que és un fracás: l'estat de conservació de la vegetació a la Serra és igual o pitjor que aleshores, i les cabres continuen sent el principal problema ecològic.
Pep
The "balance of nature" does not exist and perhaps never has existed. C.S. Elton
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

Cristian, m'has embullat encara més. Te coment, a mem si ho he entès bé:

Si aquesta cabra és anterior a la seva domesticació, aleshores, com va arribar a Mallorca? els humans la introduïren accidentalment sense domesticar?

Com se sap que les nostres cabres "fines" són l'espècie Capra aegagrus? que efectivament està protegida per la Directiva Habitats, en poblacions naturals. Però per altre a Mallorca no tenim cap població natural. Són introduïdes i a vegades fins i tot repoblades. Pot ser estàn emparentades, però no crec que siguin el mateix animal.

Quin paper ecològic tenen les cabres?

La gestió cinegètica de la cabra salvatge mallorquina és manifestament il·legal? està molt controlada, i sense precinte no es pot homologar per exemple.

Per cert, el treball de Seguí et alter, no pens que sigui cap plagi. De fet utilitzaren l'ADN nuclear i no el mitocondrial que pot duu a errors. A part, se n'han fets més de treballs, com el de Vives et alter i investigacions d'estudiosos de fora.

Una aferrada.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Avatar de l’usuari
pepsunyer
Member
Entrades: 292
Membre des de: ds. jul. 19, 2008 10:45 pm
Ubicació: Sineu

Entrada Autor: pepsunyer »

Uep Xavier, pots donar les referències completes dels treballs posteriors al de Seguí et al.? M'interessa pegar-lis una ullada.
Me vaig ficar ahir a la web de la UICN i no vaig trobar el balearian boc, almanco no com a Capra aegagrus. Imagin que encara el consideren Capra hircus.
Pep
The "balance of nature" does not exist and perhaps never has existed. C.S. Elton
Avatar de l’usuari
Cristian R. Altaba
Member
Entrades: 13
Membre des de: dj. feb. 09, 2012 8:09 pm

Entrada Autor: Cristian R. Altaba »

Bones,

Aquest tema de les cabres i de tota la genteta que en treu profit ja me té ben marejat. Seré breu: NO HI HA CAP GANES DE PARLAR-NE OBERTAMENT.

Les preguntes que fa en Xavi són bonics sofismes, partint de coses que jo no he dit mai.

Pel que fa als exelsos mèrits cientíifics de qui plagia treballs d'altri, basta veure com Seguí et al es refereixen a l'únic estudi seriós de les cabres mallorquines com un document sense autors que ells poden copiar i utilitzar sense vergonya. Però el més rellevant és que s'equivoquen i el que afegeixen de nou és erroni.

Crec sincerament que si el GOB vol fer qualque cosa útil, podria començar per organitzar un debat públic i obert sobre el tema.

Si no se fa, ja mos entenem. Però no es pot dir que no se'n sap res, que cal estudiar, que ningú hi ha dedicat temps...

Cristian
Avatar de l’usuari
Joan Vicenç
Member
Entrades: 669
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

Entrada Autor: Joan Vicenç »

Entenc molt bé la teva frustració Cristian,vivim en un país en què sempre convé estar bé amb el poder. Mira el temps que fa que vaig intentar fomentar aquest debat. No es podia donar la culpa a la situació econòmica. Pareix que importava més la impertinència que semblava provocar al GOB que el problema en sí. És bo de seguir el procés i el final de la història. I els friquis som nosaltres.

"No és bo per ésser lliure qui a servituds s'avesa" deia en Joan Alcover. Crec que inclouré tot el seu poema que dibuixa millor el que jo venc a dir. Gràcies.


EL VOLTOR DE MIRAMAR , Joan Alcover

És ver que val la pena de plànyer mon silenci?

És ver que m'aconselles, Heliodor, que llenci,

per recobrar ma lira, la toga de lletrat,

i el nodriment rebutgi de l'aucell engabiat?


Un jorn, de sang vermella tenyint una clapissa,

baixava de l'altura de Teix, llenegadissa,

un jovencell que havia caçat un voltor viu;

a costa de sa vida el davallà del niu.


Criada entre les boires que l'aspre cim esqueixa,

conserva l'au salvatge la majestat del néixer,

i, presa, dins la gàbia del parc de l'Arxiduc,

els mons se reflecteixen a dins son ull mig cluc:

el cel, la nit, el dia, la calma, la tempesta,

la barba de la serra i sa pelada testa,

la mística llanterna qui s'alça com un far,

i el ritme qui davalla de la pineda al mar...


Com un soldà que, asmàtic, enmig de son imperi

del reuma i la pruaga sofreix el captiveri

i el coll ruat enfonya dins una pell de mart,

així el voltor s'arrufa, sense girar l'esguard

a la sublim onada que baixa de l'altura

com un alè que eixampla el pit de la natura

fins a les grans marines que es baden a l'entorn.



La vianda li serveixen tres voltes cada jorn,

i sols llavors les ungles del botador desferra

i, descloent les ales, se deixa caure en terra,

i del toisó de plomes estira son coll nu

fins a la carn sagnosa que el missatger li du.

I passen els poetes i canten la tragedia
del presoner, vivent encarnació del tedi,

qui sembla condormir-se en el llunyà record

de l'ombra d'unes ales sobre la neu del Nord.


"Com deuen acorar-te l'enyorament, l'enveja

del núvol qui rodola, de l'au qui voleteja,

la febre de carnatge, la set de llibertat,

l'afronta d'un presidi de rei exonerat!

Ah! Si ta porta obrissin... Amb la primera fua

per recobrar ton torno sobre la penya nua,

als núvols pujaries, com Bonapart ho féu,

tornant de l'illa d'Elba al capitoli seu!"

Això els poetes diuen. És il·lusió. La ràbia

de l'hèroe qui mossega els ferros de sa gàbia

arriba a esmortuir-se dins l'habitud servil,

i l'àguila es fa ximple i l'home torna vil.

Bé ho sap la criatura crònicament sotmesa:

no és bo per ésser lliure qui a ser esclau s'avesa.

Els ossos se rovellen i l'esperit també.

Vol llibertat l'il·lustre voltor?... Doncs ja la té.

No es mou; hem d'arruixar-lo per conseguir que surta;

prova d'alçar-se, pega una volada curta,

i cau; en pega una altra i es posa a un turó.

Passa la nit. Els hèroes no van al refector...

Rastreja una llocada, perquè té fam, el pobre,

i un nin, a cops de canya, per allunyar-lo sobra;

i es troba, si la flaire d'un ase mort l'atreu,

que altres hereus del monstre botxí de Prometeu

deixaren, atipant-se, ben neta la carcassa;

mes ell, per arribar-hi a temps, ha trigat massa.

Ja no és per ell la glòria d'omplir el seu gavatx

amb tràgiques despulles de brega i de naufraig,

com els facinerosos de sa nissaga ardida.

I sent que la campana de Trinitat el crida,

i, fent la torniola, s'acosta a sa presó,

i dins la gàbia espera l'arxiducal ració.



Tu, mestre que an el coure li saps donar l'aspecte

de l'or amb la llum viva d'un generós afecte;

tu, que a ma pobra Musa dediques mots suaus

i de la mà la'm portes perquè facem les paus;

tu, que de prop coneixes la càrrega feixuga

que l'esperit enrampa i el pensament eixuga,

Heliodor, ¿saps ara per què no puc sortir

de la presó perpètua que tanca mon albir?

No és bo per ésser lliure qui a servituds s'avesa...

Sense tenir les ales de l'hoste de sa Altesa,

jo bé volar podria pels horitzons de l'art;

mes, per emancipar-me de mon ofici... és tard.


Imatge
Avatar de l’usuari
Cristian R. Altaba
Member
Entrades: 13
Membre des de: dj. feb. 09, 2012 8:09 pm

Entrada Autor: Cristian R. Altaba »

Ben cert el que conta l'il·lustre poeta!

El mal de l'ecologisme illenc és que s'ha avesat a menjar engrunes de la mà que el té fermat.

Fa quasi vint anys l'Anuari del GOB va publicar un treballet una mica eixalabrat sobre translocacions d'espècies, que en el fons apuntava a una cosa ben certa: caldria mirar més pels endemismes amenaçats i menys per les reintroduccions. Avui diríem que ja n'hi ha ben bé prou, de desviar l'atenció i els limitats recursos per espècies que no han viscut mai a les Balears o que només s'han albirat en el deliri imaginatiu. Arran d'aquella temeritat, no arribaren les garroves aquell any.

I com que de tot se n'aprèn, s'ha anat domesticant el sector potencialment més crític de la nostra societat. Dosificant la crítica, diguem-ne. Heu vist la destrossa que es va fer amb el gasoducte submarí? On és el GOB per recolzar les campanyes europees en contra de la caça amb filats, que és absolutament il·legal? Per què no piula quan a Menorca compareix un abocador enorme amb aerogeneradors al bell mig d'una àrea protegida, posant en perill imminent espècies endèmiques, i tot dins la més flagrant il·legalitat? Quina por hi ha per prendre part en el desastre inqualificable a Tagomago? Per què serà que mai s'ha criticat el cúmul de barbaritats perpetrades en nom del "control" de cabres, gavines o rates? Sabeu què significa "recuperació de cultius" a Tramuntana? El tinglado de vedats de caça major, qualcú amb dos dits de front pot empassar-se que s'ajusta a la legalitat o que comporta cap benefici social o ambiental?

De veres que no hi ha conflictes d'interès? Que ens prenen per beneits? O manca valentia? Ho dic des de la més absoluta perplexitat.

Ja sé que hi ha personatges que es beneficien de l'estat actual, i fins i tot n'hi ha que gaudeixen sabent que visc represaliat pel règim, a causa d'intentar mantenir la integritat que la meva consciència i els meus coneixements em manen. Hi ha qui és feliç menjant despulles dins la seva miserable gàbia. Mala sort. Jo seguiré confiant en el que crec que és correcte. No esper cap favor del poder il·legítim, ni cap bocí del plat del serf.

Però sí que diré una cosa: té dallonses, que el GOB sigui incapaç, per la raó que sigui, de dur el tema de les cabres salvatges a la llum pública. O pensam que la gent és curta i no pot entendre un debat amb arguments científics i ètics? O hi ha por de la renyada i retirada de subvencions que puguin venir de qui organitza les carnisseries, hipoteca el territori protegit, vulnera descaradament les lleis, i participa del negoci tacat de sang? Vergonya, cavallers...

Cordialment (literalment),

Cristian
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

Crec sincerament que el tema s'ha desviat. Jo només vull saber, el que la gent necessita saber, és si realment tenim una cabra "de veres" considerada espècie diferenciada. Per ara, cap article m'ho ha deixat gens clar. I sempre que ho deman, ningú me contesta amb nitidesa.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Avatar de l’usuari
Cristian R. Altaba
Member
Entrades: 13
Membre des de: dj. feb. 09, 2012 8:09 pm

Entrada Autor: Cristian R. Altaba »

I sincerament crec que hom llegeix el que he escrit hi trobaràs la resposta.

No s'hi val a desviar l'atenció reformulant eternament les preguntes.

Tot el negoci de la caça major a Mallorca put, perquè no té cap fonament, i en canvi es pot demostrar que és contrari a les lleis, als coneixements científics i a les nocions elementals d'ètica. Si mantenim aqueixa vergonya és perquè hi ha complicitats i silencis oportuns.

Cristian
Avatar de l’usuari
Guiem Salas
Member
Entrades: 38
Membre des de: dv. abr. 01, 2011 11:47 am

Entrada Autor: Guiem Salas »

No entenc molt bé per que es cupa als caçadors del problema de les cabras si ells l'unic que fan es eliminarnes algunes, esta clar que cap caçador vol erradicarles pero crec que no tenen ni l'obligacio ni el dret legal de fer ho, jo no se realment lo que volen els que han postejat aquí, que s'eliminin totes les cabres o senzillement qu'es reduesqui el seu nombre, la segona opcio no es massa complicada se tracta unicament de caçarles mes, que es el que se feia antigament, jo tenc companys de caça menor que fa alguns anys mataven cabrits ilegalmen amb un 22 en aquets moments molt poca gent s'atreveix a fer-ho per por a les fortes sancions. Lo que esta ben clar es que aquí ses cabres no tenen depredors naturals que controlin es seu creixement desmesurat i a no ser que amollem una guarda de llops s'unic que u pot fer es el caçador humà.
Avatar de l’usuari
Cristian R. Altaba
Member
Entrades: 13
Membre des de: dj. feb. 09, 2012 8:09 pm

Entrada Autor: Cristian R. Altaba »

Molt encertat això que diu en Guiem.

Vaig demostrar que no és viable l'alternativa zero (no fer res), i en canvi és imprescindible capturar cabres per evitar la superpoblació. Però el millor mètode (demostrat amb dinàmica de poblacions) és precisament el que feien els pagesos de tota la vida: la caça amb cans i llaç, que és efectiva, incruenta i molt selectiva.

El drama és que als qui practiquen aquest art ancestral els hi posen cada cop més problemes, per afavorir l'estúpida, il·legal i lucrativa comèdia de la caça major.

Per cert: per què mai s'ha volgut parlar del plumbisme als voltors mallorquins, quan és evident que qualque cosa passa amb la baixa taxa de natalitat? No és tan difícil lligar caps, ni fer les anaítiques que pertoquen. Però és clar, això seria posar en entredit el negoci de les armeries.

D'altra banda, sabíeu que la munició que s'empra (explicitament recomanada) per matar cabres a Mallorca es consideraria crim de guerra si es dirigís a persones? És evident que disparar a una inofensiva cabra es percep com un acte de valent i agosarat mascle adrenalínic, i per això cal que el projectil li exploti en impactar. I els voltors mengen carn amb plom.

Això i més ho vaig posar fa uns mesos per escrit en un informe oficial. Si no interessa conèixer veritats, el més senzill és ni llegir ni escoltar, i manar que facin callar qui du la contrària. Molt il·lustrat i democràtic.

Mentre tant, es maten les cabres de la manera més cruel i injustificable. Per cert, a quin racó de la península de Formentor es poden pegar trons respectant la distància obligada de la costa, de les carreteres i dels camins públics? Sense comptar que una bala de les recomanades mata un ésser humà a 5 km...

Per tot això, almenys, dic que la caça major a Mallorca put, i molt.

Cristian
Avatar de l’usuari
Joan Vicenç
Member
Entrades: 669
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

Entrada Autor: Joan Vicenç »

Amb els coneixements que he anat adquirint de les diverses opinions, més que dels estudis gairebé inexistents, i de la pràctica pròpia tant en l’eliminació directa de les cabres com en el trepitjar de manera molt sovint el territori afectat, donaré a conèixer una vegada més el meu criteri de la manera més esquemàtica possible. Entenc que en aquesta opinió hi són implícites la meves discrepàncies amb les opinions de més amunt i que agraeixo, valoro i respecto.

1. Cal la derogació immediata que declara la cabra espècie cinegètica.

2. Cal declarar-la espècie ramadera en general, exceptuant les excepcions enclavades a la Serra (i de manera més dubtosa a Artà), que en base a estudis rigorosos es considerin com a més rellevants quan als seus orígens genètics antics. Això tant per a preserva el seu suposat valor com a fenotip, tan mal palpat, com per considerar la hipotètica necessitat de la seva funció ecològica en la seva activitat rosegadora a alta muntanya i aliment a la fauna salvatge, especialment corbs i voltors.

3. Cal en la mateixa nova normativa legal creada, establir un període de potser uns deu anys, perquè els particulars eliminin les poblacions de cabres de les seves finques amb el suport, si és sol•licitat de l’administració per a realitzar tal control. Control per part de l’administració a les finques particulars que no ho facin ni ho sol·licitin, i a cost econòmic del propietari. A partir d’aquests deu anys s’entendrà que les cabres que es trobin a una finca seran del propietari de la finca i se li podran aplicar les sancions establertes en normativa que haurien de ser severes.

4. Aplicació de la llei de monts i referència al respecte a la nova normativa autonòmica, pel que fa a la modificació substancial de la coberta vegetal i arbòria, sense autorització, que provoquen les cabres. Aplicació de sancions rellevants.

5. Creació per part de l’administració de dos o tres grups de tres treballadors cadascun, amb coneixements del medi i funció dels ecosistemes i a la vegada amb coneixements i pràctica contrastada en la utilització d’armes per abatre cabres. Dotar d’autonomia a aquests grups per a realitzar els treballs d’eliminació de cabres segons planificació programada.

6. A la vegada , sense interferències ni condicionants amb tot això expressat anteriorment, avaluació de l’estat en què es troba afectada la vegetació a conseqüència del desgavell provocat per la gestió de les cabres els darrers anys. Mesures de correcció per a les espècies més afectades.

7. Quan a demanar responsabilitats polítiques, administratives o fins i tot judicials, seria necessari, més que parlar-ne, aplicar-les.


Tot això a grans trets i amb necessitat de debatre per avançar. Gràcies.


Imatge
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

Joan Vicenç, has de tenir en compte que si realment es tracta de la Capra aegagrus està protegida per la Directiva Hàbitats.
I un altre factor a tenir en compte, com s'enfoca tot això als animalistes? He tengut converses amb ells i tenen un punt de vista molt diferent.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Avatar de l’usuari
Joan Vicenç
Member
Entrades: 669
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

Entrada Autor: Joan Vicenç »

hi ha prioritats Xavi i no s'han de tenir en compte tots els interessos, especialment si no hi tenen cabuda o no tenen alternativa racional. Per altra banda molt mala de demostrar l'autenticitat genètica de la raça i hi ha altres directives que també protegeixen hàbitats i espècies de flora i fauna que s'haurien de tenir en compte.
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

Per curiositat, he aconseguit una còpia del treball sobre la cabra salvatge mallorquina que fa anys es va realitzar.
Consta de diferents blocs:

- distribució, abundància i demografia
- caracterització fenotípica i genotípica
- impacte sobre la vegetació
- estat sanitari de la població
- conclusions i propostes de gestió

En general el treball és prou informatiu i divulgatiu. No és cap article científic, però val la pena llegir-ho amb interès. Els dos primers apartats són els que més m'han cridat l'atenció:

A l'apartat "distribució, abundància i demografia"s'expliquen els diferents mètodes per a contar exemplars de grans mamífers a una zona determinada. D'esprés d'això, s'explica com es varen comptabilitzar (des de la tardor de 1997 fins a l'estiu de 1998) a les cabres de la zona estudiada (Serra de Tramuntana i muntanyes de Llevant) mitjançant observació aèria, punts fixos, etc. Es recompten uns 15.000 - 25.000 exemplars en total.

A l'apartat "caracterització fenotípica i genotípica". Curiosament es creen 6 fenotips diferents a partir de les observacions: salvatge, fina, roja, negra, borda i grisa que a més a més es mostren en unes taules amb quantitat d'exemplars de cada fenotip per a cada zona estudiada (La Trapa, Mortitx, S'Esclop...etc). En teoria l'animal que s'estudia en tot el treball, així com en el seu títol és la "salvatge", però aquí la denominen "fina", denominant "salvatge" a una altre.
Després d'això es diferencia la "roja" de la "grisa" i de la "negra" però separades de "borda" com si aqueixes no ho fossin. En definitiva un embull sense gaire sentit. A més a més es descriu malament a la "fina".
L'estudi genètic es fa amb ADN mitocondrial (error corregit posteriorment i de manera rigurosa per Seguí et alter mitjançant ADN nuclear).
S'arriba a la conclusió de que tots els exemplars són genèticament propers, tot i que les surt la Capra aegagrus diferenciada com espècie, però malgrat això se comenta que podria ser un error del laboratori i que en tot cas es tractaria de la C. falconeti, etc, etc.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Avatar de l’usuari
Cristian R. Altaba
Member
Entrades: 13
Membre des de: dj. feb. 09, 2012 8:09 pm

Entrada Autor: Cristian R. Altaba »

Benvolgut Xavi,

Confons les coses i crees embulls interessats.

Per què dius que un treball científic no ho és? Què entens tu per ciència, per exemple? On veus tu el to divulgatiu a l'únic treball seriós que s'ha fet sobre la cabra mallorquina?

Per què dius que conté "un embull sense gaire sentit" simplement perquè hi ha dades objectives, però curiosament que no coincideixen amb les beneitures que s'han inventat al Servei de Caça? Per què dius que una cosa està "malament" si no coincideix amb una tipologia inventada per pegar trons de manera il·legal?

Quins profundíssims coneixements de genètica molecular tens per despatxar amb tant alegria el treball fet en col·laboracó amb el Porf. Benedí, i en canvi dius que la trista i mal feta emulació de Seguí et al és "rigorosa"? Rigor en què? Ja saps que el treballet de Seguí et al. és un intent descarat de presentar-se com els descobridors de la cabra salvatge mallorquina, però es van quedar curts en el seu plagi descarat i la seva incapacitat per fer un treball presentable.

D'on treus que hi ha error de laboratori i "etc etc" sense aclarir per què dius això? No és lícit escampar maledicències sense aclarir l'origen d'aquesta calúmnia.

És decebedor que un treball seriós rebi un comentari tan desinformat, distorsionat i sospitós. Ja se sap, és molt "ibero-balear" això de despreciar el que hom ignora.

Del que no s'entén, més val no parlar-ne gaire. Ara, si tens tant d'interès en el tema de les cabres, ja saps que estic esperant el dia que hi hagi prou d'allonses per donar la cara en públic i parlar-ne obertament.

Mentre tant, continuaré afirmant que tot el negoci de la caça major de cabres a Mallorca és il·legal, destructiu, perniciós, contraproduent, perillós, obscur, malaltís i injustificable.

Ah, i també continuaré defensant la integritat, el rigor, la formació, la honradesa i la qualitat acadèmica de tots els qui participaren en aquell treball, com també del resultat mateix.


Cristian
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

Cristian, es tracta d'un document tècnic, no d'un treball científic. I no és l'únic treball seriós evidentment.
La tipologia de la nostra cabra està ben definida i entre d'altres coses per exemple, manca de mamellons degut a no haver tingut cap procés de domesticació i haver-se conservat fins els nostres dies com un ancestre silvestre. En el document tècnic es diu que pot tenir o no mamellons. N'és només un exemple.
En resum està tot poc clar, treguent conclusions molt a la lleugera. M'agradaria dir lo contrari, però a mi personalment no me convenç. Reconesc la feina feta i dono l'enhorabona als autors. Però bé, sobre opinió i gustos, ja ho sabem...... una aferrada.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Avatar de l’usuari
Alex
Member
Entrades: 192
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 11:07 pm

Entrada Autor: Alex »

Per a quan un ForumCabres.
Salut
Avatar de l’usuari
Joan Vicenç
Member
Entrades: 669
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

Entrada Autor: Joan Vicenç »

Excel·lent aportació, Alex, pròpia i genuïna. També se'n pot crear un per aquells que no tenen res a aportar o per dir dois. Fòrumdois, què et sembla? Al manco deixarien d'intervenir en allò que no els interessa.

Que passis un bon dia i bona primavera a tothom i totdona.
Avatar de l’usuari
Alex
Member
Entrades: 192
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 11:07 pm

Entrada Autor: Alex »

Bon dia Joan i resta de forers, i bon inici ( amb pluja) de primavera.

Salut
Avatar de l’usuari
Cristian R. Altaba
Member
Entrades: 13
Membre des de: dj. feb. 09, 2012 8:09 pm

Entrada Autor: Cristian R. Altaba »

Mira Xavi, has de saber on acaba l'argument acadèmic i on comencen els doiots.

Fes el favor de definir què és un treball científic. Ens podries aclarir també què és per a tu un treball seriós. Ens podries il·lustrar sobre la teva capacitat per dejectar un treball científic "a la lleugera". En tot cas, et recordaré que la ciència NO va de gustos, sinó d'evidència. Si no pots aportar res per justificar el teu interès personal en desqualificar l'única feina seriosa feta amb les cabres mallorquines, per favor calla.

En aquestes illes ja en tenim ben bé prou, d'il·luminats sense coneixements ni credencials que pontifiquen i fan i desfan sobre temes de conservació de la biodiversitat.

Alternativament, podem combregar tots amb rodes de molí, i creure els dois que dius sobre les cabres, acceptar la necessitat de matar corbs a dotzenes, creure de genollons les invencions cannabítiques sobre vells marins fantasmes, felicitar-nos per la reintroducció d'ocells de presa que no han existit mai per aquí, aplaudir per la rebaixa oficial del grau d'amenaça del ferreret justament quan està més amenaçat que mai, o fer veure que som tots benetis i no sabem del grau de porqueria que hi ha en tot el negoci de la caça major a Mallorca.

Arguments, per favor. I prou d'insinuacions, desqualificacions i pontificacions sense cap fonament.

Cordialment,

Cristian
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

Ara ja s'estan mesclant ous amb caragols. Salut !!!!!!
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Avatar de l’usuari
Administrador
Member
Entrades: 60
Membre des de: dt. des. 11, 2007 12:39 pm
Ubicació: GOB

Entrada Autor: Administrador »

Jeje, ai, la primavera! Que estam d'animats! ;)
Fantàstic l'intercanvi d'opinions. Segur que a la gran majoria de forers els interessa llegir més aportacions sobre aquest tema, en un to cordial que convidi a centrar l'interès en els arguments més que en les formes.

Gràcies! :)
Avatar de l’usuari
Joan Vicenç
Member
Entrades: 669
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

Entrada Autor: Joan Vicenç »

Voldria creure que l'aportació de l'administrador no és un convit a la censura o amenaça d'aplicar-la. Caldria respectar la llibertat d'expressió fins tan enllà com es pugui. Encara no he vist res que convidi a amenaçar-la. Gràcies i bon equinocci.
Avatar de l’usuari
Administrador
Member
Entrades: 60
Membre des de: dt. des. 11, 2007 12:39 pm
Ubicació: GOB

Entrada Autor: Administrador »

Efectivament, visca la llibertat d'expressió dins el marc del respecte als altres. És la tònica general en aquests fòrums.
Ho dic absolutament de bon rollo, sincerament :)

Salut i endavant

Toni
Avatar de l’usuari
biel servera
Member
Entrades: 310
Membre des de: dg. març 08, 2009 8:23 pm

Entrada Autor: biel servera »

Uep!
Es corios veure com mos "pegam troncades" amb aquest tema. Personalment ho trob sanissim, me motiva mes parlar amb una persona que pensa diferent de jo que no una replica de la meva forma de veure les coses. sempre aporta un dialeg molt mes interessant que amb un com tu mateix.

En qualsevol cas, crec que ningu (tal vegada si, no se) dubta, que el tema de les cabres duu mooolta tela. Molts de noltros anam pel camp i flipam dels llocs on les trobam, i dels seus efectes.

Un dia en Rafel Mas (Rafel, ja me corregiras) va escriure una cita mes o manco aixi:" la vertadera llibertat consisteix en lluitar per que el teu veinat te pugui posar a parir". Curiosament anava sobre una critica a una pel·licula. Aquest el trob un tema molt mes serios, a veure si qualque dia a arribam a qualque banda. I mentrestant, que mos poguem posar a parir entre noltros.

Salut
Biel
Respon