Musaranya a Sóller

Estudi i conservació de la fauna vertebrada (no aus) a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Carriquí
New member
Entrades: 7
Membre des de: dj. abr. 22, 2010 5:30 pm
Ubicació: Sóller

Musaranya a Sóller

Entrada Autor: Carriquí »

Ahir vaig trobar a s'hort un exemplar mort de musaranya. Em sembla que és un exemplar de Suncus etruscus. Ho podríeu confirmar?
Ja hi havia cites d'aquesta espècie a Sóller?

Imatge
Avatar de l’usuari
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Bones tardes, Marc:

Vaja quina monada d´animaló. Has fet una gran troballa. Et felicit.

Joan
Joan Bibiloni l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. abr. 26, 2011 5:38 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

Vaja, pareix que el Suncus etruscus s'ha escampat ja per tot. Si està a Sóller, la podem considerar ja com a mamífer de Tramuntana. P.D: la mosca Calliphora vicina, està allà per comparació de mides? o és casualitat? je, je.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Avatar de l’usuari
Carriquí
New member
Entrades: 7
Membre des de: dj. abr. 22, 2010 5:30 pm
Ubicació: Sóller

Entrada Autor: Carriquí »

Gràcies Joan! De fet la troballa és no gaire lluny del teu jardí, així que potser també en trobes.


I la mosca estava allà passant-s'ho pipa, no feia falta molestar-la, hehe!
Avatar de l’usuari
Paratge Serra Tramuntana
Member
Entrades: 62
Membre des de: dc. ago. 19, 2009 7:03 am
Contacta:

Entrada Autor: Paratge Serra Tramuntana »

Bones

La cita de la mussaranya nana que ha fet en Carriquí (Marc), té una rellevancia especial, ja que sols teniem dues cites anterios dins l'àmbit del PNST. Alguns exemplars que foren trobats per en Joan Bruno a Bunyola (Pinya et al., 2008. Orsis, 23), si bé 500 metres fora de paratge. L'any 2010 es va trobar un altre exemplar a la Comuna de Bunyola per part d'un professor de l'IES Esporles, i ara aquesta cita. Estic parlant sempre dins l'àmbit del PNST.

Pel que jo tinc constància a Sóller no hi havia cap cita anterior.

Enhrobona per la troballa, ja que cita a cita és coneix una mica més la distribució d'aquesta espècie a Mallorca, que pel que sembla ha passat desapercebuda per per tots durant anys.

Una aferrada

Sam
Avatar de l’usuari
Carriquí
New member
Entrades: 7
Membre des de: dj. abr. 22, 2010 5:30 pm
Ubicació: Sóller

Entrada Autor: Carriquí »

Segon exemplar de Suncus etruscus trobat a Sóller, per la mateixa zona que el primer.
Aquest segon és més petit de tamany.

Imatge
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

Molt bé !!!! enhorabona per la nova troballa. Definitivament hi ha mussaranyes a Tramuntana !!!
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Avatar de l’usuari
xaviermas
Member
Entrades: 81
Membre des de: dl. feb. 25, 2008 12:54 pm

Entrada Autor: xaviermas »

Bones gent,
mirau l'altra dia me varen dir 2 cites més de musaranya

Clar, no ho varen fotografiar ni res. Me qued en la confiança que
és gent de foravila i m'asseguraren que no era cap ratolí. De fet, la descripció fou que eren molt petits i amb el morro allargat.


Concretament: 1 cita me la va dir el meu germà Joan que l'havia vista a la serra i que no podria recordar a on. Jo li he dit que miri de fer memòria.

I l'altre, va ser la setmana passada, una companyera del meu poble de Ses Salines, me va dir que a la zona coneguda, com "ses colònies" entre el nucli urbà de sa Colònia de Sant Jordi i el de Ses Salines. Concretament, me va dir, que son pare le va cridar pq dins la piscina hi havia un animaló ofegat que no sabia que era. I ella el va treure i en veure'l no va dubtar en dir que era una musaranya.


ës gent, que no esta molt pendent d'aquestes coses, i no li havien donat massa importància.
Però bé, jo ho faig constar, pq m'ho contaren el dissabte passat.


Au, fins un altre.

Xavier
Avatar de l’usuari
pepsunyer
Member
Entrades: 292
Membre des de: ds. jul. 19, 2008 10:45 pm
Ubicació: Sineu

Entrada Autor: pepsunyer »

Dilluns me feren arribar aquest animaló; me sembla Suncus etruscus. La troballa és a Sineu. Se confirma que és a tota l'illa.

La primera foto és al lloc on va ser trobat, dins un tassó de vidre d'una caseta a foravila, on sembla que hi va caure i no va poder sortir
Imatge

Imatge

Pep
The "balance of nature" does not exist and perhaps never has existed. C.S. Elton
Avatar de l’usuari
toni rabassa
New member
Entrades: 7
Membre des de: dl. març 04, 2013 4:18 pm

Entrada Autor: toni rabassa »

Avui el moix ha duit una musaranya morta damunt l'estora, a l'horta de Sóller. Per si a algú li interessa. Salut.
toni rabassa l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. abr. 01, 2014 1:23 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Respon