Serp de Ferradura a Tramuntana

Estudi i conservació de la fauna vertebrada (no aus) a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Serp de Ferradura a Tramuntana

Entrada Autor: Xavi »

Despusahir, dijous dia 7 de juny, un amic me va telefonar que hi havia una serp enorme morta a carretera de Valldemossa (arribant al poble en una curva tancada). Era de vespre i pareixia recent morta. Li vaig dir que la guardàs si podia o li fes fotos. Le va congelar i me la guarda fer fotografiar-la, imatges que penjaré aquí.
Pens que la cita és interessant per ser la primera (crec, no ho sé) de la Serra de Tramuntana.
Encara no he vist el bitxo però per la descripció del meu amic era una Hippocrepis.
El seu pare diu que fa setmanes va veure una a sa seva finca des Nogueral també a Valldemossa, però no en tenim proves.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Avatar de l’usuari
pepsunyer
Member
Entrades: 292
Membre des de: ds. jul. 19, 2008 10:45 pm
Ubicació: Sineu

Entrada Autor: pepsunyer »

Ahir horabaixa una serp de ferradura juvenil Hemorrhois hippocrepis atropellada al km 10 de la ctra. Pollença-Lluc.
Se confirma que n'hi ha arreu.
Pep
The "balance of nature" does not exist and perhaps never has existed. C.S. Elton
Avatar de l’usuari
Rafel Beltran
New member
Entrades: 1
Membre des de: dj. jul. 03, 2014 12:55 pm
Ubicació: Lloret de Vistalegre

Entrada Autor: Rafel Beltran »

Pel pla de l'illa se n'estan observant moltes. A Lloret s'han trobat 4 exemplars de Hemorrhois hippocrepsis durant el més de juny, la majoria atropellats a les carreteres. També tenc entés de que per Sineu se n'han trobat moltes. Els exemplars que vaig poder veure eren adults, i molt grossos. (1,35 cm, 1,60 i 1,78 cm). Adjunt fotos de dos d'ells.

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 4981_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 0444_n.jpg
Avatar de l’usuari
Manolo
Member
Entrades: 140
Membre des de: dc. gen. 23, 2008 7:52 pm

Entrada Autor: Manolo »

Hola, aquesta setmana vàrem veure una d'uns 50 cms a la sortida de Sineu direcció Montuiri. Increible la forma com va pujar per una pared plana de bloquets sense caure.

salut

Manolo
Respon