Observacions durant el trajecte Palma-Barcelona

Estudi i conservació de la fauna vertebrada (no aus) a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Guiem
Member
Entrades: 21
Membre des de: dj. abr. 01, 2010 7:57 pm

Observacions durant el trajecte Palma-Barcelona

Entrada Autor: Guiem »

Bones, ahir vaig anar amb el vaixell lent del Balearia fins a Barcelona. Durant el trajecte m'agrada estar al cas de si veig dofins i ocells marins. La sorpresa va ser que quan el vaixell passava per davant la Dragonera vaig veure una ombra enorme sota les ones i vaig veure que era impossible que sigués un dofí. Quan el vaig poder veure millor em vaig adonar que era un tauró i vaig poder tirar-li tres fotos. Les penjo però no sé si es veuràn gaire bé. Si algú vol que li passi en privat que m'ho demani.

Imatge


Imatge

Imatge

També vaig veure un grup de 5 rajades de nose quina espècie.

Imatge

Imatge

I grups de baldrigues cendroses (Calonectris diomedea)

Imatge

Imatge

Si algú té sospites sobre l'espècie de tauró i de rajades que ho comenti sisplau.
L'any passat per les mateixes dates vaig veure grups de dofins llistats amb cries durant el mateix trajecte. Quina passada de mar!!

Moltes gràcies
Guiem l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. ago. 04, 2012 6:16 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Cati
Member
Entrades: 454
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:57 pm
Contacta:

Entrada Autor: Cati »

Hola Guillem!
Enhorabona, primer, per les imatges!! Molt bons documents.
A mi me sembla que les formes del primer animal són massa arrodonides per tractar-se d'un tauró. Al meu parer crec que se tracta d'un cap d'olla o semblant. Me sap greu no poder-te ajudar amb el nom de la rajada, però al fòrum tenim un parell d'experts que segur que no estaran gaire a contestar-te.

Salut!
Cati
Cati l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. ago. 05, 2012 9:10 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Guiem
Member
Entrades: 21
Membre des de: dj. abr. 01, 2010 7:57 pm

Entrada Autor: Guiem »

Hola! Gràcies Cati per la resposta, potser si que no era un tauró però per l'emoció de veure una cosa tan grossa, la tranquilitat amb què anava l'animal i que no va sortir a respirar em van fer tirar per aquesta impressió.
Haviam que diuen els altres experts!

Gràcies
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

La rajada és un peix dimoni, manta, gran manta o com li volgueu dir (Mobula mobular). N'hi havia moltes? és una magnífica cita. En quant al suposat tauró, tan pel color com per la forma pareix un dofí.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Respon