Mosquit Phlebotomus

Estudi i conservació de la fauna vertebrada (no aus) a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Solona
New member
Entrades: 2
Membre des de: dg. set. 16, 2012 10:41 am

Mosquit Phlebotomus

Entrada Autor: Solona »

Hola bon dia,

Em presento, em dic Antònia, sóc palmesana i visc per So n'Oliva, a 1 minut del Parc de So n'Oliva.
Busco informació sobre aquest mosquit que transmet la leishmaniosis, on els cans són els més afectats.

Fa uns anys vaig perdre la meva cussa per aquesta enfermetat, la desconeixia per complet fins que li va tocar a ella, i vaig arribar massa tard; va ser horrible.
Fa un mes i mig em vaig enterar que anàven a sacrificar a un cadellet, i vaig decidir quedar-me'l. Però ara tinc pànic a que em torni a passar el mateix, i necessito conèixer l'hàbitat d'aquest mosquit per poder combatir-lo.

Tenc entès que apareix devers abril fins octubre, i que ho fa a la posta de sol fins l'alba, que no soporta la llum del sol ni tampoc el vent, i que sol trobar-se amb més abundancia als parcs amb gespa humida, o llocs amb aigüa entollada. És correcte?
També he llegit que hi ha llocs on hi és tot l'any, és Palma un d'aquests llocs?
Amb el temps actual, a partir de quina hora a quina hora hauria d'evitar sortir al carrer amb ell? ho demano perquè la menescal m'ha recomanat que no surti fins les 9 del matí, i que a l'horabaixa marxi a casa sobre les 18.30, però a mi em sembla molt exagerat.

Us agrairia tota la informació que em pogueu facilitar, i des de ja mateix moltes gràcies.


Antònia
Avatar de l’usuari
Juan J. Bazán
Member
Entrades: 1120
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 7:45 pm
Ubicació: Son Rapinya (Palma)

Entrada Autor: Juan J. Bazán »

Des de fa un any ha sortit una vacuna per aquesta malatia. T,hauries d,informar a qualque clinica veterinària.
No hay nada en lo que las aves difieran más de los humanos que en la forma en la que pueden construir, y dejar el paisaje tal como estaba antes. Robert Lynd.
Avatar de l’usuari
Solona
New member
Entrades: 2
Membre des de: dg. set. 16, 2012 10:41 am

Entrada Autor: Solona »

Hola Juan, primer de tot gràcies per respondre.

Sí, conec la vacuna, el meu canet té 3 mesos però sembla que no es pot posar fins als 6 mesos, on el primer cop s'han d'injectar 3 parts de la vacuna cada 15 dies, és a dir, 1 més i mig més d'espera, i crec que després has d'esperar prop d'un parell de mesos més perquè faci l'efecte complet.

Sóc conscient que un cop la tengui posada no pasaré aquesta penada, però mentrestant vaig força incòmode, sobretot perquè desconec si quan faci fred n'hi haurà o no de mosquits.
Respon